Gjest Gjerne det, takk! Skrevet 16. september 2009 Skrevet 16. september 2009 Hei Har lyst til å kaste litt glans over en kollega her på kontoret som fyller 60 år (mann). Gjerne litt artigheter, han tar ikke seg selv så høytidelig. men ikke for villt heller. Gjerne et uskyldig lite pek han kan bli overrasket av mandag morgen. Tips??? ))) 0 Siter
laban Skrevet 16. september 2009 Skrevet 16. september 2009 Få sendt en mail fra en troverdig avsender (nærmeste leder eller personalansvarlig) med noe greier om at siden han "idag" har sin siste dag før han går av med tidligpensjon, vil dere ha en liten avskjedssamling? Evt. kall ham inn til en rutineundersøkelse i anledning jubileet, hos en eller annen som ikke finnes, f.eks. bedriftspsykologen. Et sted jeg jobbet før, fikk vi mye underholdning ut av å kalle inn enkelte nyansatte (dvs. de vi trodde ville tåle humoren) til "bedriftspresten". 0 Siter
jubalong70 Skrevet 16. september 2009 Skrevet 16. september 2009 Få sendt en mail fra en troverdig avsender (nærmeste leder eller personalansvarlig) med noe greier om at siden han "idag" har sin siste dag før han går av med tidligpensjon, vil dere ha en liten avskjedssamling? Evt. kall ham inn til en rutineundersøkelse i anledning jubileet, hos en eller annen som ikke finnes, f.eks. bedriftspsykologen. Et sted jeg jobbet før, fikk vi mye underholdning ut av å kalle inn enkelte nyansatte (dvs. de vi trodde ville tåle humoren) til "bedriftspresten". LOL!!! 0 Siter
fresja Skrevet 16. september 2009 Skrevet 16. september 2009 Der jeg jobber gikk kolleger av 60-åringer inn på soverommeret til jubilanten (de hadde alliert seg med kona) kl 12.00 om natta. Regner med de hadde med seg litt godt å skåle i! Vi har jobbfri når vi fyller 50 og 60, så det var vel ikke så farlig om de feiret nattestid! 0 Siter
Speak Skrevet 17. september 2009 Skrevet 17. september 2009 Der jeg jobber gikk kolleger av 60-åringer inn på soverommeret til jubilanten (de hadde alliert seg med kona) kl 12.00 om natta. Regner med de hadde med seg litt godt å skåle i! Vi har jobbfri når vi fyller 50 og 60, så det var vel ikke så farlig om de feiret nattestid! Da hadde jeg fått litt mer enn sjokk. Hadde nok ikke likt det. 0 Siter
Speak Skrevet 17. september 2009 Skrevet 17. september 2009 Snitter og kake til lunsj er alltid hyggelig. Vi har bestilt kake med bilder på noen ganger. Men da må dere jo ha et artig bilde som kan brukes. (Tror de fleste bakerier tilbyr å lage bilde i marsipan) Vi har også pyntet med ballonger. Skikkelig barnslik, men artig allikevel. Ved en anledning inviterte vi til barneselskap til en som ble 40. Pølse i brød, brus, gele og sjokoladekake. Gaven var en sparkesykkel. 0 Siter
fresja Skrevet 17. september 2009 Skrevet 17. september 2009 Da hadde jeg fått litt mer enn sjokk. Hadde nok ikke likt det. Tror ikke jeg hadde likt å få nattlig besøk på soverommet heller. De som drev med dette, var gode kamerater både på jobb ("småsjefer") og privat. Men jeg var med å overraske en venninne like før 50 års dagen (hun skulle være bortreist på dagen). Vi var nesten 20 personer som okkuperte kjøkkene til jubilantens nabo. Der stelte vi i stand mat av saker vi hadde med oss. Så gikk vi inn til jubilanten, og ble tross alt godt mottatt av henne og hennes mann. Jeg har også vært bortreist på en rund dag, men heldigvis kom ikke en skokk til meg like før. Jeg ville nok ikke taklet det! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.