Gå til innhold

Jubilant på arbeidsplassen

Anbefalte innlegg

Gjest Gjerne det, takk!
Skrevet

Hei

Har lyst til å kaste litt glans over en kollega her på kontoret som fyller 60 år (mann). Gjerne litt artigheter, han tar ikke seg selv så høytidelig. men ikke for villt heller. Gjerne et uskyldig lite pek han kan bli overrasket av mandag morgen.

Tips??? :))))

Skrevet

Få sendt en mail fra en troverdig avsender (nærmeste leder eller personalansvarlig) med noe greier om at siden han "idag" har sin siste dag før han går av med tidligpensjon, vil dere ha en liten avskjedssamling?

Evt. kall ham inn til en rutineundersøkelse i anledning jubileet, hos en eller annen som ikke finnes, f.eks. bedriftspsykologen. Et sted jeg jobbet før, fikk vi mye underholdning ut av å kalle inn enkelte nyansatte (dvs. de vi trodde ville tåle humoren) til "bedriftspresten".

Skrevet

Få sendt en mail fra en troverdig avsender (nærmeste leder eller personalansvarlig) med noe greier om at siden han "idag" har sin siste dag før han går av med tidligpensjon, vil dere ha en liten avskjedssamling?

Evt. kall ham inn til en rutineundersøkelse i anledning jubileet, hos en eller annen som ikke finnes, f.eks. bedriftspsykologen. Et sted jeg jobbet før, fikk vi mye underholdning ut av å kalle inn enkelte nyansatte (dvs. de vi trodde ville tåle humoren) til "bedriftspresten".

LOL!!!

Skrevet

Der jeg jobber gikk kolleger av 60-åringer inn på soverommeret til jubilanten (de hadde alliert seg med kona) kl 12.00 om natta. Regner med de hadde med seg litt godt å skåle i! Vi har jobbfri når vi fyller 50 og 60, så det var vel ikke så farlig om de feiret nattestid!

Skrevet

Der jeg jobber gikk kolleger av 60-åringer inn på soverommeret til jubilanten (de hadde alliert seg med kona) kl 12.00 om natta. Regner med de hadde med seg litt godt å skåle i! Vi har jobbfri når vi fyller 50 og 60, så det var vel ikke så farlig om de feiret nattestid!

Da hadde jeg fått litt mer enn sjokk. Hadde nok ikke likt det.

Skrevet

Snitter og kake til lunsj er alltid hyggelig.

Vi har bestilt kake med bilder på noen ganger. Men da må dere jo ha et artig bilde som kan brukes. (Tror de fleste bakerier tilbyr å lage bilde i marsipan)

Vi har også pyntet med ballonger. Skikkelig barnslik, men artig allikevel.

Ved en anledning inviterte vi til barneselskap til en som ble 40. Pølse i brød, brus, gele og sjokoladekake. Gaven var en sparkesykkel.

Skrevet

Da hadde jeg fått litt mer enn sjokk. Hadde nok ikke likt det.

Tror ikke jeg hadde likt å få nattlig besøk på soverommet heller. De som drev med dette, var gode kamerater både på jobb ("småsjefer") og privat.

Men jeg var med å overraske en venninne like før 50 års dagen (hun skulle være bortreist på dagen). Vi var nesten 20 personer som okkuperte kjøkkene til jubilantens nabo. Der stelte vi i stand mat av saker vi hadde med oss. Så gikk vi inn til jubilanten, og ble tross alt godt mottatt av henne og hennes mann.

Jeg har også vært bortreist på en rund dag, men heldigvis kom ikke en skokk til meg like før. Jeg ville nok ikke taklet det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...