Gå til innhold

Ferie i jula, par uten barn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboern og jeg plalegger å reise til varmere strøk etter den verste julestria når poden skal være sin del hos faren sin. Vi har ikke lyst til å reise til Gran Canaria, men et sted der vi kan oppleve litt, snorkling, se på ting og tang/kultur, matopplevelser, shopping + sol og strandliv. Vi har ikke SÅ mye å bruke, så reise til 30 000 for oss to blir for drøyt.

Hvor kan vi reise? Vil ha litt sommer.. så London, Paris ol. får vi ta igjen til sommern. Forslag?

Skrevet

På den tida av året er det gjerne for kaldt i Sør-Europa, om man ikke drar nedover til en av kanariøyene. På fastlandet i Spania er det ikke mer enn 10-15 grader maks på dagtid, mens på Gran Canaria holder temperaturen seg på rundt 20 grader. Det er jo flere øyer der nede, Fuerteventura, Lanzarote, Tenerife, Pamla og... ei til som jeg ikke husker i farten.

Ellers er det jo Egypt da, vet ikke hvordan temperaturen er der, men vil tro den kanskje er noe tilsvarende av kanariøyene. Der skal det være fint å snorkle også.

Ellers må dere vel til Thailand eller noe sånt, men det koster jo en del med fly. Billig for opphold, mat og opplevelser, mens flyturen er det som "drar ivei" økonomisk.

Jeg har vært på Tenerife i januar, og det var veldig greit.

Skrevet

Å reise til syden i jula er borti natta dumt. Juletiden er kos, fyr i peisen og god mat. Bruk pengene på å forsterke juleopplevelsen.

Skrevet

Dere kan reise på ferie til Agadir (Marokko) og ta en tur til Marrakech mens dere er der.

Jeg har vært i Marokko på julaften en gang. Det var julestemning på en helt annerledes måte. Det var "ekte" hyrder og julestjernene var store trær...

Er varmt der på dagen, men nettene er kalde.

Skrevet

Vi ser på turer til Egypt nå. Tenkte å reise i november. Er ikke så ille priser der. Har av en eller annen grunn ikke så veeeldig lyst til Gran Canaria, og liker bedre det jeg ser av Egypt. Uten at jeg har vært noen av stedene før.

Skrevet

Vi har vært i Egypt i beg. av januar, (Hurghada). Været var fint (det er det nesten alltid), men det var sur vind, og ikke veldig ofte vi lå i bikini. Vannet holdt ca 24 grader, men vi var ikke veldig fristet til å bade likevel. Hadde tre flotte dykkeopplevelser, men da med våtdrakt. Ville reist lengre syd! Dubai?

Skrevet

Egypt er vel stedet som utpeker seg - er vel nærmeste sydensted man kan dra til på vinteren utenom Kanariøyene? Ser Marokko er foreslått, men tror det kan være kaldt der rundt juletider.

Hadde jeg vært i samme situasjon tror jeg at jeg ville forsøkt å fnne noen rimelige flybilletter til Thailand! Der kan man også leve ganske rimelig.

Skrevet

Har sett rimelige turer til både Dubi og Jordan i det siste.

En kamerat avmeg var i Jordan i november i fjor. Da ble det mye av de aktivitetene du nevner.

Skrevet

Å reise til syden i jula er borti natta dumt. Juletiden er kos, fyr i peisen og god mat. Bruk pengene på å forsterke juleopplevelsen.

jeg synes det holder med jul til etter julaften.. Adventstiden liker jeg best, og julaften da.. Romjula blir ofte stress med å besøke meg her og der.. Etter julaften er det nok ribbe for min del. I fjor var vi utslitte etter juleferien, så i år vil vi reise bort og pleie forholdet - det trenger vi mer enn ribbefett og svigermors lefser. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...