Gå til innhold

Reise til Egypt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på å kanskje ta turen til Egypt i slutten av November. Noen som har vært i Hurghada? Hvordan er været der på den tiden? Ellers noe spesielt i forhold til andre "sydensted"?

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg har vært der. Eller dvs vi bodde i Makadi Bay ca 11 km utenfor. Vi dro helt i slutten av november i fjor.

Været var helt topp, passe temp på dagen, sol. Lå på 30 grader, par grader mindre på slutten av de to ukene vi var der kanskje.

Det regner så og si aldri der.

Hadde vel vind og litt skyer ca 2 av 14 dager.

Sjøen var varm og super til å snorkle i! Anbefaler virkelig snorkling, det var en flott opplevelse! Vi hadde korallrev på hotellstranda.

Selve Hurghada by er ikke spesiel pen, men turiststrøket er OK. Hotellene er flotte, og det meste foregår på dem.

Det er pruting og masete selgere, så styr unna dersom du ikke vil ha noe. Det er en ny marina der, der har jeg ikke vært. Gå i basarene er en opplevelse, men noe masete.

Jeg mener at jeg har skrevet om det før, så søk på Hurghada og Makadi Bay her på Dol.

For og oppsummere kort: Vi drar tilbake nå om knappe 2 måneder!

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1253130779' post='4213044]

Jeg har vært der. Eller dvs vi bodde i Makadi Bay ca 11 km utenfor. Vi dro helt i slutten av november i fjor.

Været var helt topp, passe temp på dagen, sol. Lå på 30 grader, par grader mindre på slutten av de to ukene vi var der kanskje.

Det regner så og si aldri der.

Hadde vel vind og litt skyer ca 2 av 14 dager.

Sjøen var varm og super til å snorkle i! Anbefaler virkelig snorkling, det var en flott opplevelse! Vi hadde korallrev på hotellstranda.

Selve Hurghada by er ikke spesiel pen, men turiststrøket er OK. Hotellene er flotte, og det meste foregår på dem.

Det er pruting og masete selgere, så styr unna dersom du ikke vil ha noe. Det er en ny marina der, der har jeg ikke vært. Gå i basarene er en opplevelse, men noe masete.

Jeg mener at jeg har skrevet om det før, så søk på Hurghada og Makadi Bay her på Dol.

For og oppsummere kort: Vi drar tilbake nå om knappe 2 måneder!

Takk for svar, kjekt å høre at dere har trivdes. Hotellene ser veldig flotte ut iallefall.

Masete selgere har jeg sett for meg og hørt om ja. Vi får bare til ei uke, så avslapping og roliger dager er i fokus. Litt aktiviteter til guttene må det nok bli og snorkling er utrolig kjekt. Tror vi heller mot å bestille ja. Skal se hva du har skrevet tidligere også.

Skrevet

Takk for svar, kjekt å høre at dere har trivdes. Hotellene ser veldig flotte ut iallefall.

Masete selgere har jeg sett for meg og hørt om ja. Vi får bare til ei uke, så avslapping og roliger dager er i fokus. Litt aktiviteter til guttene må det nok bli og snorkling er utrolig kjekt. Tror vi heller mot å bestille ja. Skal se hva du har skrevet tidligere også.

Når dere har det i fokus så anbefaler jeg Makadi Palace som ligger i Makadi Bay.

All inclusive med ca 7 restauranter dere kan spise på, is, pannekaker, aktiviteter, alt av drikke. Korallrev på selgerfri strand. Ja, alt for en avslappende badeferie med nytelse i fokus.

http://www.ving.no/hotel/hotelMaster.aspx?HotelId=9597&marketUnit=VN

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg var der i 1992. Jeg husker ikke Hurgada som spesielt fint den gang, men bare det å få oppleve Luxor og kongenes dal var verdt turen.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1253135666' post='4213090]

Når dere har det i fokus så anbefaler jeg Makadi Palace som ligger i Makadi Bay.

All inclusive med ca 7 restauranter dere kan spise på, is, pannekaker, aktiviteter, alt av drikke. Korallrev på selgerfri strand. Ja, alt for en avslappende badeferie med nytelse i fokus.

http://www.ving.no/hotel/hotelMaster.aspx?HotelId=9597&marketUnit=VN

Ja, har sett litt på de hotellene. Når jeg ser de fleste sier at byen Hurghada ikke er så mye å skryte over, kan det være like greit å ha et skikkelig hotellanlegg og all inclusive. Så tar vi heller enkelturer inn til byen. Du tror ikke det blir for "kjedelig" for en på 13 og en på 9 der? De liker å bade og ellers er det vel litt forskjellig å finne på der?

Skrevet

Jeg var der i 1992. Jeg husker ikke Hurgada som spesielt fint den gang, men bare det å få oppleve Luxor og kongenes dal var verdt turen.

Ser det er flere som ikke synes byen er den fineste nei. Da får vi se om vi finner et skikkelig hotellanlegg, eller om vi kanskje kan se på andre stedene.

Skrevet

Ja, har sett litt på de hotellene. Når jeg ser de fleste sier at byen Hurghada ikke er så mye å skryte over, kan det være like greit å ha et skikkelig hotellanlegg og all inclusive. Så tar vi heller enkelturer inn til byen. Du tror ikke det blir for "kjedelig" for en på 13 og en på 9 der? De liker å bade og ellers er det vel litt forskjellig å finne på der?

Det går gratis buss fra hotellet og inn til byen hver dag, med forskjellige tider hvor bussen går hjem igjen. Taxi er heller ikke ille, men må være obs for å ikke bli svindlet.

Her er mer om hotellet, og nabohotellene:

http://www.redseahotels.com/index.php?id=97

Bor dere på Palace kan dere benytte Grand også.

Det var strandvolleyball der, fotballkamper, aktiviteter om kvelder. Det er ett team der med tyske og engelske som finner på diverse konkurranser om kvelden. Alt dette var inkludert i prisen. Tennis kostet.

Det inngår veldig mye mat og drikke i prisen. Is, nystekte pannekaker, frukt, så mye som dere egentlig klarer og få i dere i løpet av en dag ;o)

Guttungen var 7 når vi var der, og vi skal tilbake nå. Han stortrives jo, og jeg så at det var andre ungdommer der, både norske, svenske og danske. Så jeg vet ikke helt jeg. Det er jo flotte basseng, og korallrevet skal det mye til å slå! Vi snorklet i timesvis, fisker i alle fasonger og farger, det var bare helt utrolig!

Vi tok bussen inn til Hurghada, shopet, så oss rundt. Vi hadde også en tur ut i ørkenen med jeep, ut til en beduinleir, red på kamel, var ute med seascoopbåt og så på korallrev lengre uti havet.

Minuset er at disse turene koster litt, det står info om disse inne på Ving sine sider.

Det var også internettcafe på stranda med OK priser.

Så jeg vet egentlig ikke hva dine barn er mest ute etter, men jeg skal ha med meg en 14-åring nå når vi drar tilbake. HUn gleder seg og tror at hun vil få en fin tur.

Søk på hotellet her:

http://www.tripadvisor.com/

Der står det hva folk fra forskjellige land mener.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1253137216' post='4213106]

Det går gratis buss fra hotellet og inn til byen hver dag, med forskjellige tider hvor bussen går hjem igjen. Taxi er heller ikke ille, men må være obs for å ikke bli svindlet.

Her er mer om hotellet, og nabohotellene:

http://www.redseahotels.com/index.php?id=97

Bor dere på Palace kan dere benytte Grand også.

Det var strandvolleyball der, fotballkamper, aktiviteter om kvelder. Det er ett team der med tyske og engelske som finner på diverse konkurranser om kvelden. Alt dette var inkludert i prisen. Tennis kostet.

Det inngår veldig mye mat og drikke i prisen. Is, nystekte pannekaker, frukt, så mye som dere egentlig klarer og få i dere i løpet av en dag ;o)

Guttungen var 7 når vi var der, og vi skal tilbake nå. Han stortrives jo, og jeg så at det var andre ungdommer der, både norske, svenske og danske. Så jeg vet ikke helt jeg. Det er jo flotte basseng, og korallrevet skal det mye til å slå! Vi snorklet i timesvis, fisker i alle fasonger og farger, det var bare helt utrolig!

Vi tok bussen inn til Hurghada, shopet, så oss rundt. Vi hadde også en tur ut i ørkenen med jeep, ut til en beduinleir, red på kamel, var ute med seascoopbåt og så på korallrev lengre uti havet.

Minuset er at disse turene koster litt, det står info om disse inne på Ving sine sider.

Det var også internettcafe på stranda med OK priser.

Så jeg vet egentlig ikke hva dine barn er mest ute etter, men jeg skal ha med meg en 14-åring nå når vi drar tilbake. HUn gleder seg og tror at hun vil få en fin tur.

Søk på hotellet her:

http://www.tripadvisor.com/

Der står det hva folk fra forskjellige land mener.

Tusen takk for masse info:) Tro jeg heller mot dette nå. Må bli enig med gubben bare, han vil gjerne til egypt med all inclusive, så blir nok ikke vanskelig.

Spennende med turer, båt og kameler. De er egentlig rolige gutter, minstemann uredd og frempå, mens eldste er mer tilbakeholden og gjør ikke noe alene.

Skal tenke på det et par dager før vi bestiller:)

Skrevet

Tusen takk for masse info:) Tro jeg heller mot dette nå. Må bli enig med gubben bare, han vil gjerne til egypt med all inclusive, så blir nok ikke vanskelig.

Spennende med turer, båt og kameler. De er egentlig rolige gutter, minstemann uredd og frempå, mens eldste er mer tilbakeholden og gjør ikke noe alene.

Skal tenke på det et par dager før vi bestiller:)

Minuset er at opplevelseturene koster endel, og det at hotellet ligger ett stykke unna selve Hurghada.

Jeg har sett på mange hotell, men finner ikke så mange som slår all-inclusivetilbudet, og ikke minst dette med at det er korallrev der.

Solsengene koster jo ikke noe, all drikken du har på stranda får du, og vil du flytte på noen senger så er de parat til å hjelpe deg med det også.

Så kostnadmessig fikk vi mye mer for tur og opphold dit, enn hva vi har gjort på andre charterturer.

Vi fikk citytour av Ving når vi stilte på ett informasjonsmøte, da var i parfymebutikk, papyrusfabrikk, og i basarene.

Korallrevet i seg selv er verdt det at hotellet ligger en 15-20 min busstur unna sentrum. Det er jo ikke langgrunn sandsand, men det er grunt ett stykke ut (må ha sko på), og så plutselig befinner du deg i en fargesparkende verden du ikke har sett maken til. Rødehavet er så salt at du flyter, så det var veldig enkelt å snorkle.

Tripadvisorsiden er veldig grei til å finne ut informasjon om reisemål og hotell.

Alle restaurantene er jo bare fantastisk. Thai, karibisk, italiensk, libanesk, grillmat, 2 store buffeter, gourmetrestauarnt. Ja, dere blir ikke lei av maten ;o) Må bestille bord på alle utenom buffetene, men vi sa bare i fra rundt lunsjtider. Og lunsjene var også gode.

Hotellet var rent. Fra kl 12 ble det servert is (sorbetis laget på flaskevann), frukt, baguetter, wraps, og pannekaker som ble stekt mens du så på.

Pianobar var der, det var en kafè eller hva jeg skal si, hvor det var biljard og bordtennis, en scene hvor det foregikk litt diverse.

Det var trylleshow mens vi var der, barnedisco. Det var noe på programmet hver kveld.

Det forgikk jo på engelsk, men guttungen hadde det veldig OK allikevel.

Så vi velger å dra tilbake. Jeg har kikket etter mer sentrale hoteller, og det er mange fine, men korallrevet gjorde utslaget hos oss. Og ja, sambo er jo blitt kravstor på hvor mange restauranter han vil ha tilgang til ;o)

Så tar vi heller bussen når vi vil inn til byen, eller taxi.

Skrevet

Jeg har bare vært i Sharm El Sheik.

Det som trekker mot Egypt er definitivt det flotte undervanns-livet. Fisker i alle farger og fasonger. Virkelig som å svømme i et akvarium.

Jeg har hørt av andre at november er den flotteste mnd. Da er vannet klarest.

Vi var der siste gang i Mai i år. Da hadde jeg kjøpt med et digitalt undervannskamera. Tok vel ca. 450 bilder....

Vi tok også fly til Kairo for å opplevev pyramidene og museet. Det var en lang og slitsom tur. Men helt fantastisk. Anbefales:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...