Gå til innhold

French og Moland...igjen

Anbefalte innlegg

Gjest drittsekker
Skrevet

Etter siste dagers skriverier har jeg forandret oppfatning av dem totalt.

De fortjener fremdeles ikke dødsstraff, og jeg synes fortsatt de burde få sone i Norge, men de gutta der har nok ikke vært (er) gode...

Gjest ja det mener jeg!!!
Skrevet

dødsstraff er å slippe billig unna!!!

Gjest Få spetaklet hjem.
Skrevet

Det er en stund siden jeg endret oppfatning av de to der. En porsjon ydmykhet hadde sikkert ikke skadet. De er usjarmerende kjekk i tonen når de prater. Utsagn som et A4 liv gidder vi ikke, men forventer likevel at de samfunnet de ikke bidrar til skal komme de til unnsetning når det går galt. I likhet med nå får herr utenriksminister reagere her. Det sitter faktisk uskyldige normenn i fengsel andre steder i verden som ikke får noe oppmerksomhet i det hele tatt. Så jeg reagerer sterkt på at disse to skulle ha mer rett enn andre på utenriksministerens oppmerksomhet.

Men for all del få spetaklet hjem, så andre slipper å stri med de.

hidi, the scorpion
Skrevet

dødsstraff er å slippe billig unna!!!

For et menneskesyn:((

Gjest drittsekker
Skrevet

Det er en stund siden jeg endret oppfatning av de to der. En porsjon ydmykhet hadde sikkert ikke skadet. De er usjarmerende kjekk i tonen når de prater. Utsagn som et A4 liv gidder vi ikke, men forventer likevel at de samfunnet de ikke bidrar til skal komme de til unnsetning når det går galt. I likhet med nå får herr utenriksminister reagere her. Det sitter faktisk uskyldige normenn i fengsel andre steder i verden som ikke får noe oppmerksomhet i det hele tatt. Så jeg reagerer sterkt på at disse to skulle ha mer rett enn andre på utenriksministerens oppmerksomhet.

Men for all del få spetaklet hjem, så andre slipper å stri med de.

''Det sitter faktisk uskyldige normenn i fengsel andre steder i verden som ikke får noe oppmerksomhet i det hele tatt. Så jeg reagerer sterkt på at disse to skulle ha mer rett enn andre på utenriksministerens oppmerksomhet. ''

Ja, det gjør det. Og disse to har fått urettmessig mye oppmerksomhet rundt sin sak.

Jeg synes alle nordmenn som sitter fengslet i utlandet burde få komme hjem og få sone her.

Skrevet

Jeg synes at rettsaken mot dem var en farse, og at mange av anklagene var direkte latterlige. Dessverre.

Dog tror jeg ikke disse to mennene (jeg avskyr at de blir kalt "gutta" - dette er voksne menn som må ta ansvar for sine egne handlinger, ikke "eventyrlystne gutter") slett ikke har rent mel i posen. Jeg tror de har brutt et utall lover i landene der de opererer, og da synes jeg faktisk at de skal ta den straffa de får. De visste at de opererte i land med et annen rettsvesen enn hjemme, og helt andre soningsforhold, likevel valgte de selv å operere her.

Jeg er prinsippielt imot dødsstraff, og mener at Norge må sørge for at disse mennene ikke blir henrettet - men utover det, ser jeg ikke at Norge skal ha så mange forpliktelser.

Gjest la de bli i Kongo
Skrevet

Jeg var desverre så nysgjerrig at jeg måtte se videoen av "treningsleiren" dems. Jeg sitter her og er kvalm, rett og slett kvalm. Jeg har fra dag en ikke forundret meg om de har drept sjåføren, dette bare styrker min tro på at de er drapsmenn. Men at de har spionert for Norge, det tror jeg ikke...

La de sone i det landet de er i nå, hvorfor skal de få sone i Norge?

De viste hvilket land de oppholdt seg, og de viste hva slags straff man kan få i dette landet, så får de også ta sin straff når de blir tatt for sine gjerninger.

Jeg er ikke for dødsstraff, men de vil jo ikke bli henrettet.

Skrevet

Jeg har ikke endret oppfatning av dem - jeg har nesten helt fra første stund regnet med at de ikke var så uskyldige som de prøver å gi inntrykk av.

Skrevet

Jeg har ikke endret oppfatning av dem - jeg har nesten helt fra første stund regnet med at de ikke var så uskyldige som de prøver å gi inntrykk av.

Samme her.

Litt rart i grunnen å se hvordan "opinionen" på dol endres med medias fremstilling av saken.

Gjest drittsekker
Skrevet

Jeg synes at rettsaken mot dem var en farse, og at mange av anklagene var direkte latterlige. Dessverre.

Dog tror jeg ikke disse to mennene (jeg avskyr at de blir kalt "gutta" - dette er voksne menn som må ta ansvar for sine egne handlinger, ikke "eventyrlystne gutter") slett ikke har rent mel i posen. Jeg tror de har brutt et utall lover i landene der de opererer, og da synes jeg faktisk at de skal ta den straffa de får. De visste at de opererte i land med et annen rettsvesen enn hjemme, og helt andre soningsforhold, likevel valgte de selv å operere her.

Jeg er prinsippielt imot dødsstraff, og mener at Norge må sørge for at disse mennene ikke blir henrettet - men utover det, ser jeg ikke at Norge skal ha så mange forpliktelser.

''Jeg tror de har brutt et utall lover i landene der de opererer, og da synes jeg faktisk at de skal ta den straffa de får. De visste at de opererte i land med et annen rettsvesen enn hjemme, og helt andre soningsforhold, likevel valgte de selv å operere her.

Jeg er prinsippielt imot dødsstraff, og mener at Norge må sørge for at disse mennene ikke blir henrettet - men utover det, ser jeg ikke at Norge skal ha så mange forpliktelser.''

Jo, egentlig ganske enig når du sier det sånn...

Gjest drittsekker
Skrevet

Samme her.

Litt rart i grunnen å se hvordan "opinionen" på dol endres med medias fremstilling av saken.

''Litt rart i grunnen å se hvordan "opinionen" på dol endres med medias fremstilling av saken.''

Synes ikke det er det granne rart jeg. Gjør ikke de fleste det, enten de er dolere eller ikke?

Skrevet

''Litt rart i grunnen å se hvordan "opinionen" på dol endres med medias fremstilling av saken.''

Synes ikke det er det granne rart jeg. Gjør ikke de fleste det, enten de er dolere eller ikke?

Jo, det gjelder selvsagt utenfor dol også at folk blir påvirket av mediene og gjør seg opp en mening om saker uten å tenke så veldig gjennom det.

Skrevet

En skal huske på at dette er en treningsleir hvor folk har meldt seg frivillig. De vet hva de går til. De utsettes for ydykelser, ikke fordi instruktørene liker det, men for å teste ut om de fortsatt er funksjonsdyktige og i stand til å gjøre det de skal under slike forhold.

Det er akkurat det samme som skjer i utvelgings- og treningssituasjoner for militært elitepersonell. Dette er noe en melder seg frivillig til, og opptaksprosedyrene er "umenneskelige".

De som ikke ønsker å fortsette, kan bare kaste inn håndkledet, så får de umiddelbart bryte av og dra hjem. Men da er du ikke tatt opp.

At Moland og French selv er hardhauser ser en av hvor balansert de opptrer selv midt i helvete. At de ikke er mors beste gutter, er vel hevet over enhver tvil.

Skrevet

Enig.

Skrevet

Jeg er så hjertens enig.

Skrevet

Samme her.

Det er vel ikke noe rart. Det er jo sånn i andre innlegg her inne også, når det etterhvert kommer frem relevante opplysninger så kan jo saken endre seg enormt fra det man først får presentert.

Skrevet

Det er vel ikke noe rart. Det er jo sånn i andre innlegg her inne også, når det etterhvert kommer frem relevante opplysninger så kan jo saken endre seg enormt fra det man først får presentert.

Jeg synes det hadde kommet fram nok relevante opplysninger før til å ikke blindt tro at dette var uskyldige skolegutter på tur.

Skrevet

En skal huske på at dette er en treningsleir hvor folk har meldt seg frivillig. De vet hva de går til. De utsettes for ydykelser, ikke fordi instruktørene liker det, men for å teste ut om de fortsatt er funksjonsdyktige og i stand til å gjøre det de skal under slike forhold.

Det er akkurat det samme som skjer i utvelgings- og treningssituasjoner for militært elitepersonell. Dette er noe en melder seg frivillig til, og opptaksprosedyrene er "umenneskelige".

De som ikke ønsker å fortsette, kan bare kaste inn håndkledet, så får de umiddelbart bryte av og dra hjem. Men da er du ikke tatt opp.

At Moland og French selv er hardhauser ser en av hvor balansert de opptrer selv midt i helvete. At de ikke er mors beste gutter, er vel hevet over enhver tvil.

Støtter denne her jeg !

Skrevet

De fortjener ikke at opinionen i Norge og norsk presse feller dom over dem på like sviktende grunnlag som offiserene i Kongo gjorde.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...