Gå til innhold

Dele rom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det greit at en gutt på 13 deler rom med ei jente på 12 ?

Gjest honnicorn
Skrevet

Det er vel greit for en liten periode, men ikke som et fast opplegg. Mine jenter hadde ikke klart det, det er i hvertfall sikkert.

Skrevet

Greit og greit, tro ikke det er så mange som har lyst å dele rom med en av det andre kjønn i den alderen. Kommer an på hvor lenge det er, og i hvilken anledning vil jeg tro.

Skrevet

Kommer an på hvilket forhold de har til hverandre og hvor godt de kjenner hverandre fra før. Og de må selvfølgelig synes at dette er 100% ok selv.

Gjest kommer an på situasjonen
Skrevet

Kommer an på hvilket forhold de har til hverandre og hvor godt de kjenner hverandre fra før. Og de må selvfølgelig synes at dette er 100% ok selv.

"de må selvfølgelig synes at dette er 100% ok selv".

??

Hvis det er snakk om søsken, og leiligheten de har ikke ER større, så kan selvsagt ikke barna bestemme dette selv.

Alle barn ønsker selvsagt sitt eget rom.

Folk har i hundrevis av år delt knøttsmå rom med andre. Vår generasjon er faktisk ganske så bortskjemt.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg besvarte svaret mitt på at dere skulle ha overnattingsbesøk. Da er det greit.

Gjest spiller en rolle
Skrevet

Jeg besvarte svaret mitt på at dere skulle ha overnattingsbesøk. Da er det greit.

Et godt eksempel på at en trenger litt mer opplysninger for å gi et godt svar. Er barna søsken? Er de i slekt(søskenbarn)? Er de kjærester?

Er det permanent opplegg for søsken som mangler flere rom? Er det overnattingsbesøk som gjør at to søsken må gå for denne løsningen på kort sikt? Ved sistnevnete synes jeg det er greit, slik som du gjør.

Skrevet

Synes egentlig ikke det. Er det snakk om en overnatting i ny og ne går det nok helt fint. Men er de søsken og bor i samme leilighet, synes jeg ikke det er så greit.

Ei jeg kjenner til fra oppveksten måtte permanent dele rom med broren sin pga plassmangel. Foreldrene løste det ved å dele rommet på midten med teppe/gardin festet på skinner i taket. Da fikk de iallefall _litt_ privatliv, og et halvt vindu hver... ;-)

Skrevet

Det er vel greit for en liten periode, men ikke som et fast opplegg. Mine jenter hadde ikke klart det, det er i hvertfall sikkert.

''Mine jenter hadde ikke klart det, det er i hvertfall sikkert.

''

Det spørs jo helt hva man er vant med, det er jo tross alt ikke uvanlig at søsken deler rom.

Skrevet

Et godt eksempel på at en trenger litt mer opplysninger for å gi et godt svar. Er barna søsken? Er de i slekt(søskenbarn)? Er de kjærester?

Er det permanent opplegg for søsken som mangler flere rom? Er det overnattingsbesøk som gjør at to søsken må gå for denne løsningen på kort sikt? Ved sistnevnete synes jeg det er greit, slik som du gjør.

''Et godt eksempel på at en trenger litt mer opplysninger for å gi et godt svar. ''

Enig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...