Gå til innhold

når begrave foster som dør i mors liv?

Anbefalte innlegg

Gjest Immerslund
Skrevet

Hvor langt i svangerskapet går det som regel før det blir snakk om å begrave fosteret? Hvordan er prosedyrene på det?

Skrevet

Etter 12. svangerskapsuke. Kan da velge eget gravsted eller gravlegging på felles minnelund.

Skrevet

Jeg har i alle fall et lite tantebarn som var rundt 24 uker vei (mener jeg å huske, det er mange år siden) da hun ble født og begravd i egen grav.

Skrevet

Etter 12. svangerskapsuke. Kan da velge eget gravsted eller gravlegging på felles minnelund.

Jeg var 16 uker på vei da jeg fikk greie på at fosteret var dødt. Var ikke snakk om noen begravelse her. (Noe jeg synes var helt OK)

Skrevet

Jeg var 16 uker på vei da jeg fikk greie på at fosteret var dødt. Var ikke snakk om noen begravelse her. (Noe jeg synes var helt OK)

Vi er forskjellige, ja. Det viktige i denne sammenhengen er at den enkelte føler en frihet til å velge det som føles mest riktig for en selv.

Jeg mistet et barn i uke 19 for flere år siden og angrer fortsatt på at vi ikke hadde en begravelse for barnet, men valgte anonym gravlegging i en minnelund.

Skrevet

Vi er forskjellige, ja. Det viktige i denne sammenhengen er at den enkelte føler en frihet til å velge det som føles mest riktig for en selv.

Jeg mistet et barn i uke 19 for flere år siden og angrer fortsatt på at vi ikke hadde en begravelse for barnet, men valgte anonym gravlegging i en minnelund.

Uke 19 er nok litt forskjellig fra uke 16. Dessuten hadde nok fosteret mitt vært dødt en tid. Så jeg tror nok ikke det var så mye å begrave. Tanken har faktisk aldri slått meg.

Men å ha et valg er bra!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...