Gå til innhold

Oppfrisking av matematikkunnskaper

Anbefalte innlegg

Gjest trenger boktips
Skrevet

Jeg har kommet frem til at det er på tide å oppfriske mattekunnskapene mine fra grunnskolen. Jeg har hull så det holder, husker lite og mye forstod jeg vel ikke den gangen heller. Når jeg nå skal hjelpe en ungdomsskoleelev med leksene kommer jeg ofte til kort.

Så mitt spørsmål er om noen vet om et godt opplegg til dette. Matematikkbøker, med god veiledning, til slike som meg. Jeg kan ærlig talt ikke fordra følelsen av å måtte melde pass når ungen min ikke får til leksene.

Gjest trenger boktips
Skrevet

Kan du ikke bruke ungens bøke og lære deg matten?

Synes ikke det er nok. Trenger mer veiledning og fasit på hvordan ting gjøres. Hadde jeg fått med meg lærerveiledningen..

Skrevet

Synes ikke det er nok. Trenger mer veiledning og fasit på hvordan ting gjøres. Hadde jeg fått med meg lærerveiledningen..

Ok, spør i en bokhandel.

Gjest høstløv
Skrevet

Den kan du vel kjøpe i bokhandelen. Søk på aktuell bok på Internett.

Eks. www.haugenbok.no

Skrevet

Det har nettopp kommet ut bøker i flere fag som er tenkt som veiledning til foreldre som skal følge opp lekser i grunnskolen. Matte er én av dem. Jeg har ikke tid til å søke dem opp nå, men jeg så bunker av dem på Ark ved starten av skoleåret.

Jeg aner ikke noe om innholdet, men de er i hvert fall nye.

Skrevet

Kontakt en bokhandel eller forlaget direkte så får du sikkert kjøpt lærereveiledingen. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...