Gå til innhold

Tiss i dusjen - redd regnskogen

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Tiss i dusjen og redd regnskogen, oppfordrer den brasilianske miljøvernorganisasjonen SOS Mata Atlantica.

Ved hjelp av en storstilt kampanje, der morsomme videosnutter utgjør en sentral del, oppfordres brasilianerne til å spare på vannet ved å stå over minst ett toalettbesøk om dagen og i stedet tisse i dusjen.

Hver eneste gang du trekker ned på toalettet, går det med 12 liter vann. Sparer du ett besøk om dagen, sparer du samtidig 4.380 liter vann i året, lyder budskapet i kampanjen Xixi no Bahno (tiss i dusjen).

For dem som måtte være usikre på de mer hygieniske sidene ved praksisen, beroliges det med at 95 prosent av urinen uansett består av vann.

For å hindre uønsket lukt er det best å gjøre seg ferdig straks man har skrudd på dusjen, understrekes det videre i den lystige kampanjen.''

Re dette med å spare antall turer på do hver dag: Kanskje det var _miljøet_ Lidl hadde i tankene? Ref en tidligere historie om at Lidl i Tyskland hadde innført restriksjoner på antall dobesøk per dag, med unntak av menstruerende kvinner med pannebånd.

Kjenner også at jeg føler meg litt ekstra miljøvennlig ettersom jeg har litt av en selskapsblære. På den annen side så er jeg en skikkelig kaffekjerring, så kanskje dette går opp-i-opp?

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3273573.ece

Skrevet

"med unntak av menstruerende kvinner med pannebånd"

Hehe så hvis de ikke hadde pannebånd så hørte de ikke til unntaket??

Skrevet

"med unntak av menstruerende kvinner med pannebånd"

Hehe så hvis de ikke hadde pannebånd så hørte de ikke til unntaket??

Hadde de ikke pannebånd hadde de ikke mensen.. Tragisk. Har du ikke fått med deg det da at de som hadde mensen måtte ha på pannebånd, så sjefen så det og ga dem "fri" til å gå på do.. Sinnsykt! Jeg hadde ebdt sjefen om å spise det jævla pannebåndet!

Skrevet

Hadde de ikke pannebånd hadde de ikke mensen.. Tragisk. Har du ikke fått med deg det da at de som hadde mensen måtte ha på pannebånd, så sjefen så det og ga dem "fri" til å gå på do.. Sinnsykt! Jeg hadde ebdt sjefen om å spise det jævla pannebåndet!

Du kødder? Pannebånd for å vise at de har mensen???

Skrevet

Jøss.. nei det med pannebåndet har visst gått meg hus forbi.

Jeg hadde bedt sjefen stappe det pannebånet opp et visst sted. Fy søren!

Skrevet

Spirello har forklart meg hvorfor du skrev pannebånd. Sykt!

Skrevet

Du kødder? Pannebånd for å vise at de har mensen???

Jepp - for da fikk de lov til å ta flere dobesøk i arbeidstiden. Jeg skulle vært jævlig desperat for i det hele tatt å søke jobb der...

Skrevet

Jepp - for da fikk de lov til å ta flere dobesøk i arbeidstiden. Jeg skulle vært jævlig desperat for i det hele tatt å søke jobb der...

Ok. Da skulle jeg passet på å gå med pannebånd hele tiden, så jeg kunne fått ubegrenset adgang til doen!

Skrevet

Ok. Da skulle jeg passet på å gå med pannebånd hele tiden, så jeg kunne fått ubegrenset adgang til doen!

*Knegg* Da hadde de sikkert forlangt legeattest på at du var konstant menstruerende. ;o)

Skrevet

*Knegg* Da hadde de sikkert forlangt legeattest på at du var konstant menstruerende. ;o)

Det verste er at en lege hadde sikkert skrevet en slik attest også - hvis en hadde forklart situasjonen! ;o)

Skrevet

Da hadde vel sjefen krevd å se blod. Siden han var såpass underutviklet mentalt så visste han kanskje ikke at man har det en uke i mnd. :)

Skrevet

Det verste er at en lege hadde sikkert skrevet en slik attest også - hvis en hadde forklart situasjonen! ;o)

Kjipt å jobbe der hvis man må tisse ofte da, eller er litt uggen i magen en dag... Herregud for en sjef! Jeg tisser minst en gang i timen, kanskje to.. drikker vann hele tiden, så det må jo ut igjen. Jeg skulle hatt urinbånd jeg da :o) Hadde vel fått forbud om å drikke vann..

Skrevet

Kjipt å jobbe der hvis man må tisse ofte da, eller er litt uggen i magen en dag... Herregud for en sjef! Jeg tisser minst en gang i timen, kanskje to.. drikker vann hele tiden, så det må jo ut igjen. Jeg skulle hatt urinbånd jeg da :o) Hadde vel fått forbud om å drikke vann..

Tuller du? Tisser du 1-2 ganger pr time? jeg kan også drikke mye vann, men tisser som regel max 3 ganger pr dag.

Skrevet

Redder man regnskog ved å spare vann??? Tviler liksom litt på denne sammenhengen her i norge *ler*

Skrevet

..og med det mente jeg - jøss, som dere husker..

...det var jo unektelig en ganske spesiell historie;-) Lettere å huske da.

Gjest annlovinda
Skrevet

Tuller du? Tisser du 1-2 ganger pr time? jeg kan også drikke mye vann, men tisser som regel max 3 ganger pr dag.

3 ganger om dagen???

Innen lunsj har jeg gjerne vært på do iallefall 3 ganger.

Skrevet

3 ganger om dagen???

Innen lunsj har jeg gjerne vært på do iallefall 3 ganger.

Når jeg står opp, midt på dagen/ettermiddagen, og før jeg legger meg :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...