Gå til innhold

En sort kjole 365 dager i året

Anbefalte innlegg

Skrevet

Joda, hun bruker den samme kjolen, men hun må jo ha x antall strømpebukser, sko, hatter, jakker osv uansett.

Skrevet

Kult initiativ men likevel; hatter, jakker, belter og smykker koster som regel mer enn en enkel kjole, og dersom man trenger å kjøpe mer av dette får å endre på/sprite opp antrekket så vil jeg nok si at vinningen går opp i spinningen.

Skrevet

Hun skal bruke 7 identiske kjoler. Det fører til at mye av poenget blir borte, syns jeg. Økonomisk sett, kunne hun like godt brukt 7 ulike kjoler. Og med alt det tilbehøret, blir det ikke akkurat mye penger å spare.

Skrevet

Litt artig å se hvor utrolig forskjellig det kan bli. Jeg har nok noe å lære her....

Skrevet

Hun skal bruke 7 identiske kjoler. Det fører til at mye av poenget blir borte, syns jeg. Økonomisk sett, kunne hun like godt brukt 7 ulike kjoler. Og med alt det tilbehøret, blir det ikke akkurat mye penger å spare.

Jeg er enig i det, men her var vel ikke poenget nødvendigvis å spare penger for seg selv, men å skape blest slik at hun kunne samle inn penger til veldedighet? Og da hadde neppe 7 ulike kjoler gjort nytta.

Skrevet

Kult initiativ men likevel; hatter, jakker, belter og smykker koster som regel mer enn en enkel kjole, og dersom man trenger å kjøpe mer av dette får å endre på/sprite opp antrekket så vil jeg nok si at vinningen går opp i spinningen.

Men hun har neppe 365 forskjellige tilbehørssett.

Vi har nok alle noe å lære av dette med at tilbehøret kan endre og fornye antrekket.

Skrevet

Dette minner meg om en Seinfeld-episode med hun som hadde skapet fullt av helt klin like kjoler;-)

Jeg kunne nok ikke gjennomført samme prosjektet, men jeg synes det var et kult påfunn.

Skrevet

Jeg er enig i det, men her var vel ikke poenget nødvendigvis å spare penger for seg selv, men å skape blest slik at hun kunne samle inn penger til veldedighet? Og da hadde neppe 7 ulike kjoler gjort nytta.

Da kunne hun ha lagt seg i selen for å vaske kjolen litt hyppigere. Det gjør seg mye bedre å stå løpet helt ut.

Jeg får en sterk følelse av vikarierende behov, at det betyr mer for henne å vise hvor flink hun er til å variere antrekk, enn å kjempe for miljøsaken.

Skrevet

Da kunne hun ha lagt seg i selen for å vaske kjolen litt hyppigere. Det gjør seg mye bedre å stå løpet helt ut.

Jeg får en sterk følelse av vikarierende behov, at det betyr mer for henne å vise hvor flink hun er til å variere antrekk, enn å kjempe for miljøsaken.

Jo, jeg ser absolutt poenget.

Hun kunne jo også ha re-designet kjoler kjøpt hos Frelsesarmeen fremfor å kjøpe sju splitter nye.

Skrevet

Men hun har neppe 365 forskjellige tilbehørssett.

Vi har nok alle noe å lære av dette med at tilbehøret kan endre og fornye antrekket.

"Men hun har neppe 365 forskjellige tilbehørssett."

Nei men så bruker man gjerne ikke 365 kjoler i året heller :-)

"Vi har nok alle noe å lære av dette med at tilbehøret kan endre og fornye antrekket."

*kremt* intet nytt for meg. Men for all del, hun var oppfinnsom, det skal hun ha :-)

Skrevet

Dette minner meg om en Seinfeld-episode med hun som hadde skapet fullt av helt klin like kjoler;-)

Jeg kunne nok ikke gjennomført samme prosjektet, men jeg synes det var et kult påfunn.

''Dette minner meg om en Seinfeld-episode med hun som hadde skapet fullt av helt klin like kjoler;-)''

*haha, jeg husker den!*

Skrevet

Litt artig å se hvor utrolig forskjellig det kan bli. Jeg har nok noe å lære her....

Jeg også! Det blir altfor ofte de samme kombinasjonene som jeg "går igjen" i.

Skrevet

Enig med deg.

Skrevet

Jeg har vel omtrent aldri hatt en sort kjole. Går aldri i sort fra topp til tå, det er liksom ikke min farge. Bruker sorte bukser, men ellers forbinder jeg sort med begravelse. Men sort er fint på mange andre.

Skrevet

Jeg har vel omtrent aldri hatt en sort kjole. Går aldri i sort fra topp til tå, det er liksom ikke min farge. Bruker sorte bukser, men ellers forbinder jeg sort med begravelse. Men sort er fint på mange andre.

''Jeg har vel omtrent aldri hatt en sort kjole''

What?! Ingen LBD? ;-)

http://en.wikipedia.org/wiki/Little_black_dress

Skrevet

''Jeg har vel omtrent aldri hatt en sort kjole''

What?! Ingen LBD? ;-)

http://en.wikipedia.org/wiki/Little_black_dress

Jeg har en ganske ny todelt sak, med langt sort skjørt og overdel i offhvite/sort. Den er ikke så verst på, men jeg kjøpte den vel helst fordi jeg skulle i konfirmasjon og ikke fant noe annet. Bruker ikke hvitt opp mot ansiktet heller, men denne var ikke snøhvit.

Skrevet

Jeg har en ganske ny todelt sak, med langt sort skjørt og overdel i offhvite/sort. Den er ikke så verst på, men jeg kjøpte den vel helst fordi jeg skulle i konfirmasjon og ikke fant noe annet. Bruker ikke hvitt opp mot ansiktet heller, men denne var ikke snøhvit.

Jeg kler heller ikke sort spesielt godt, men synes ikke man kommer utenom. Sort er utrolig greit å ty til og passer til omtrent alle anledninger. Det varierer noe hvor trendy det er, men det går omtrent aldri helt av moten. En av mine sorte kjoler har jeg hatt i 10 år og brukt flere ganger hvert eneste år :-).

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1253189450' post='4213382]

Jeg også! Det blir altfor ofte de samme kombinasjonene som jeg "går igjen" i.

Jeg er vel fornøyd så lenge jeg har fått på meg klær. At de er rene og hele holder liksom for meg....til min datters store fortvilelse. For ho har fått alle de feminime genene her i familien *ler*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...