Gå til innhold

fjelltur,hva trengs?

Anbefalte innlegg

Gjest fjellturist
Skrevet

Ungdommen i huset skal til fjells i helga og trenger klær.

Hva anbefaler dere?

Vi har fra før av, softshell jakke, støvler, goretex joggesko, devold ulltrøye og longs og bøff.

Gjest MedicNerd
Skrevet

Virker som dere er velutstyrte for en liten tur. Jeg vil evt. anbefale å ta med en ullgenser om dere skal sitte stille, og ta den på før dere begynner å fryse. Man blir gjerne ganske svett av å gå, og da blir man lett kald når man sitter stille. Ha ellers med godt med mat. Ta med godt med drikke også, selv holder jeg meg til vann. Er det mye bekker der dere skal gå, så er det ok å drikke av de så lenge det renner godt. Varm drikke kan være godt der dere setter dere ned, men pakk fornuftig så det ikke blir tungt å bære på alt sammen.

Det med utstyr kommer jo også alltid an på hvor langt dere skal gå, hvordan det er der dere skal gå osv. Sko bør generelt være inngått før man legger ut på noe særlig tur - ellers kan det lett bli gnagsår og elendighet.

God tur!

Skrevet

Regntøy, og sokker! Flere par type ulvang e.l. Tynne hansker som er vanntette/windstopper. Missing Link har gode sånne.

Sjokolade/rosiner/nøtter, og bra med mat og drikke. Kjekt med noen Rett-i-koppen drikke/supper. Noen plastposer til møkkete/vått tøy er gull å ha i sekken.

Skrevet

Joggesko??? Her i landsdelen kommer du ingen vei med joggesko i fjellet nå, samme hvor vanntette de måtte være. Ville hatt vanntette sko som går adskillig høyere ja. Men om du er sikker på at de ikke skal gå i myrete terreng og det er forholdsvis tørt så går nok det bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...