Gå til innhold

Noe må være galt, alvorlig galt.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

- Med rettssystemet i dette landet!!!

http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article1384973.ece

Hvem i all verden uten hodet under armen kan innvilge en drapsdømt fange et pass???

Han har jo bare sonet under halve straffen. Og har 4- 5 permisjoner i løpet av et år. Så vidt jeg forstår, så har han formue. Han har penger til å reise dit han vil.

Egentlig rart at ikke flere i dette landet tar loven i egne hender på slike mennesker.. DET hadde jeg gjort hvis min mor eller datters drapsmann hadde hatt SÅ stor frihet under soning!!

PS: Denne fyren kan dere få si så mye dritt om som dere vil. Han har faktisk gjort en forferdelig handling og fortjener å bli hetset.

Skrevet

Rettsystemet her i lander sucks.

Det er ikke mer å si om den saken.

Jeg er helt sjokkert over de folkene som jobber med det.

Trur ikke at de har en god hjernecelle.

Skrevet

Rettsystemet her i lander sucks.

Det er ikke mer å si om den saken.

Jeg er helt sjokkert over de folkene som jobber med det.

Trur ikke at de har en god hjernecelle.

Det er vel neppe manglende hjerneceller, men manglende rutiner. Eventuelt svikt i ruinene som finnes.

Jeg betviler sterkt at noen sitter og tenker: "Å, her har vi han som er dømt til 21 års fengsel for giftdrap - det er helt ok å utstede pass til han."

Skrevet

Jeg husker godt den drapssaken - helt forferdelig det han gjorde.

Og tragisk at han nå ser ut til å ha klart å rømme.

Skrevet

''PS: Denne fyren kan dere få si så mye dritt om som dere vil. Han har faktisk gjort en forferdelig handling og fortjener å bli hetset.''

Du verden! En direkte oppfordring til meg, og Jølsen, som du sammenligner meg med... Takk skal du faen meg ha!

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1253206706' post='4213541]

''PS: Denne fyren kan dere få si så mye dritt om som dere vil. Han har faktisk gjort en forferdelig handling og fortjener å bli hetset.''

Du verden! En direkte oppfordring til meg, og Jølsen, som du sammenligner meg med... Takk skal du faen meg ha!

Versågod :-)

Skrevet

Jeg klarer heller ikke å forstå dette. Det er jo politiet som utsteder pass. Jeg vil jo tro at de tar en bakgrunnsjekk når de gjør det. Og jeg vil tro at det ringer en liten bjelle om personen skal være fengslet... Det hadde i alle fall gjort det hos meg.

Det hadde vært kjekt å visst hva grunnen er til at han fikk utstedet passet.

Skrevet

Jeg klarer heller ikke å forstå dette. Det er jo politiet som utsteder pass. Jeg vil jo tro at de tar en bakgrunnsjekk når de gjør det. Og jeg vil tro at det ringer en liten bjelle om personen skal være fengslet... Det hadde i alle fall gjort det hos meg.

Det hadde vært kjekt å visst hva grunnen er til at han fikk utstedet passet.

''pass. Jeg vil jo tro at de tar en bakgrunnsjekk når de gjør det. Og jeg vil tro at det ringer en liten bjelle om personen skal være fengslet... Det hadde i alle fall gjort det hos meg.

Det hadde vært kjekt å visst hva grunnen er til at han fikk utstedet passet.''

Jeg tror grunnen rett og slett må være svikt i rutinene! Man kan jo ikke forvente at folk som sitter og utsteder pass husker navnene på alle straffedømte, så de må ha rutiner der dette sjekkes opp, og så har dette sviktet i dette tilfellet.

Jeg kan aldri tenke meg at noen har _sett_ at han var drapsdømt og _likevel_ utstedt pass.

Dette står i artikkelen om passutstedelse:

''Ved en passøknad vil politiet foreta individuelle vurderinger av søkeren, sett i lys av hvilke eventuelle lovbrudd personen måtte ha begått.

Politijurist Kjell Erik Waclawczyk ved Sør-Trøndelag politidistrikt sier at søkeren på ingen måte er pliktig til å opplyse at man sitter i fengsel, men at dette normalt skal bli oppdaget under søkeprosessen. Å utstede pass til personer som fortsatt sitter fengslet for drap er svært uvanlig.

- På generelt grunnlag kan jeg si at vi ved en søknad vil ta hensyn til hva personen er dømt for, og hvor lang tid det er igjen av soningstiden. I Sør-Trøndelag er det også vanlig for oss å kontakte fengselet i en slik situasjon. Hvis personen er dømt for uaktsomt bildrap, vil vurderingene være annerledes enn ved for eksempel overlagt drap, sier politijuristen.

''

Skrevet

Det er vel neppe manglende hjerneceller, men manglende rutiner. Eventuelt svikt i ruinene som finnes.

Jeg betviler sterkt at noen sitter og tenker: "Å, her har vi han som er dømt til 21 års fengsel for giftdrap - det er helt ok å utstede pass til han."

Hva med de som ga en mann 5 års fengsel fordi han har torturert og drept stesønnen sin ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...