Gå til innhold

for mye pizzadeig

Gjest kan det lages bunner for frysing?

Anbefalte innlegg

Gjest kan det lages bunner for frysing?
Skrevet

Stod i andre tanker nå og laget altfor mye pizzadeig. Kan jeg lage flere og halvsteke dem for siden å fryse dem ned til senere bruk? Noen som har prøvd dette?

Gjest det vil jeg tro
Skrevet

Har ikke frosset ned halvstekte, men har frosset ned rå, utkjevlede pizzabunner med bra resultat.

Går sikkert fint med halvstekt også.

Skrevet

Har ikke frosset ned halvstekte, men har frosset ned rå, utkjevlede pizzabunner med bra resultat.

Går sikkert fint med halvstekt også.

Jeg pleier å bake fine rundstykker o.l av deigrestene. Tilføyer evt litt korn i deigen (solsikkefrø o.l) så fryser jeg dem heller. Har dårlig erfaring med frysing av deig..

Skrevet

Du kan fryse pizzadeigen i ferdige emner, eller du kan lage ferdig bunner som du halvsteker og fryser. Jeg har prøvd begge deler med hell. Det eneste du risikerer med det siste alternativet , er at de brekker i fryseren dersom den er liten, eller du har litt lite plass der. Been there, done it. :)

Skrevet

Vi gjør det hele tiden bevisst, det vil si mannen min :) det er han som er den huslige på den fronten :)

Lager bunner og steker opp i porsjonsstørrelse til voksen og barn. Utrolig lettvint å ta ut når de er ferdigstekte, ha på det man vil av fyll og vips så har man god pizza!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...