meg__123! Skrevet 17. september 2009 Skrevet 17. september 2009 Jeg "røyter" en del. Når jeg feks vasker det, er det en hårball i vasken etterpå :/ noen som har noen forslag til hva jeg kan kjøpe for det? Har akkurat kjøpt meg B vitaminer... 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 17. september 2009 Skrevet 17. september 2009 Ølgjær. Enten i pulverform eller tabletter. 0 Siter
Gjest wuiyt Skrevet 17. september 2009 Skrevet 17. september 2009 Omega3 og multivitamin. Kanskje er det hormonelt hårtap eller jernmangel. Kanskje ta noen blodprøver? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 17. september 2009 Skrevet 17. september 2009 Mener å ha hørt noe sånt som at man mister mye hvert syvende år. Vet ikke om det helt stemmer, men det har i hvertfall stemt sånn ca. på meg. I god dol-ånd bør jeg dermed kanskje si at det er slik det er? ;P 0 Siter
Gjest mikkelina Skrevet 17. september 2009 Skrevet 17. september 2009 Mente å ha lest et sted her at du er frisør? Eller husker jeg hel feil? ;o) 0 Siter
Gjest storrøyteren Skrevet 17. september 2009 Skrevet 17. september 2009 Aner ikke hva du kan kjøpe. Min ene frisør ment jeg burde gå til legen og få sjekket det. Han sjekket det meste, og konstaterte at jeg hadde lavt stoffskifte, men ingenting annet. Jeg er nå medisinert mot lavt stoffskifte, men røyter fortsatt like mye. Alle frisører kommenterer det, men når jeg bar sier at jeg har vært sånn i sikkert 20 år, og det er like mye hele tiden, sier de bare at ja noen røytere mister mer hår enn andre. Jeg har fortsatt mer en bra nok med hår på hodet (altså, det synes ingen ting på meg at jeg røyter sånn, annet enn at jeg må fjerne store dotter fra dusjen hver gang jeg vasker håret) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 17. september 2009 Skrevet 17. september 2009 Aner ikke hva du kan kjøpe. Min ene frisør ment jeg burde gå til legen og få sjekket det. Han sjekket det meste, og konstaterte at jeg hadde lavt stoffskifte, men ingenting annet. Jeg er nå medisinert mot lavt stoffskifte, men røyter fortsatt like mye. Alle frisører kommenterer det, men når jeg bar sier at jeg har vært sånn i sikkert 20 år, og det er like mye hele tiden, sier de bare at ja noen røytere mister mer hår enn andre. Jeg har fortsatt mer en bra nok med hår på hodet (altså, det synes ingen ting på meg at jeg røyter sånn, annet enn at jeg må fjerne store dotter fra dusjen hver gang jeg vasker håret) ''Alle frisører kommenterer det, men når jeg bar sier at jeg har vært sånn i sikkert 20 år, og det er like mye hele tiden, sier de bare at ja noen røytere mister mer hår enn andre. '' En kan undre seg over at du har hår igjen! 0 Siter
Gjest storrøyter Skrevet 17. september 2009 Skrevet 17. september 2009 ''Alle frisører kommenterer det, men når jeg bar sier at jeg har vært sånn i sikkert 20 år, og det er like mye hele tiden, sier de bare at ja noen røytere mister mer hår enn andre. '' En kan undre seg over at du har hår igjen! Det har jeg også tenkt, men forklaringen er vel enkelt og greit at det gror ut like mange som jeg røyter. Er nok ikke verre enn det ;-) 0 Siter
Gjest storrøyter Skrevet 17. september 2009 Skrevet 17. september 2009 ''Alle frisører kommenterer det, men når jeg bar sier at jeg har vært sånn i sikkert 20 år, og det er like mye hele tiden, sier de bare at ja noen røytere mister mer hår enn andre. '' En kan undre seg over at du har hår igjen! Det har jeg også tenkt, men forklaringen er vel enkelt og greit at det gror ut like mange som jeg røyter. Er nok ikke verre enn det ;-) 0 Siter
Gjest storrøyter Skrevet 17. september 2009 Skrevet 17. september 2009 ''Alle frisører kommenterer det, men når jeg bar sier at jeg har vært sånn i sikkert 20 år, og det er like mye hele tiden, sier de bare at ja noen røytere mister mer hår enn andre. '' En kan undre seg over at du har hår igjen! Dævven, hva skjedde nå? Jeg trykka da unektlig bare en gang. 0 Siter
Gjest mikkelina Skrevet 17. september 2009 Skrevet 17. september 2009 Dævven, hva skjedde nå? Jeg trykka da unektlig bare en gang. Du bare strør om deg, på flere måter ;o) 0 Siter
Gjest storrøyter Skrevet 17. september 2009 Skrevet 17. september 2009 Du bare strør om deg, på flere måter ;o) Hehe 0 Siter
Gjest togli Skrevet 18. september 2009 Skrevet 18. september 2009 Ammer du? Når jeg amma røyta jeg skikkelig!! Ellers mister jeg endel hår på vårparten, akkurat som dyrene 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 18. september 2009 Skrevet 18. september 2009 Ammer du? Når jeg amma røyta jeg skikkelig!! Ellers mister jeg endel hår på vårparten, akkurat som dyrene ''Når jeg amma røyta jeg skikkelig!! '' Jeg også! Eller - jeg vet jo ikke om det var graviditeten eller ammingen som førte til hårtapet, jeg mistet i hvertfall mye hår mens jeg ammet. Håret ble faktisk merkbart tynnere, og i løpet av året etterpå vokste det ut en slags piggsveis i tillegg til mitt lange hår! 0 Siter
Gjest mikkelina Skrevet 18. september 2009 Skrevet 18. september 2009 ''Når jeg amma røyta jeg skikkelig!! '' Jeg også! Eller - jeg vet jo ikke om det var graviditeten eller ammingen som førte til hårtapet, jeg mistet i hvertfall mye hår mens jeg ammet. Håret ble faktisk merkbart tynnere, og i løpet av året etterpå vokste det ut en slags piggsveis i tillegg til mitt lange hår! Håret mitt vokste som besatt på hodet da jeg gikk gravid med førstemann, aldri hatt så langt og tykt hår. Var så fornøyd :-) Men så, ca 3 mnd etter fødsel mistet jeg helt enormt mye, og utviklet etterhvert den piggsveisen i skillen som du snakker om ;-) Hadde ikke samme erfaring med hårvekst i andre svangerskap, men håravfall og midlertidig pigg gjentok seg. Stilig. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 18. september 2009 Skrevet 18. september 2009 ''Når jeg amma røyta jeg skikkelig!! '' Jeg også! Eller - jeg vet jo ikke om det var graviditeten eller ammingen som førte til hårtapet, jeg mistet i hvertfall mye hår mens jeg ammet. Håret ble faktisk merkbart tynnere, og i løpet av året etterpå vokste det ut en slags piggsveis i tillegg til mitt lange hår! Samme her Frisøren min sa at det var ammingen som var årsaken. Når man går gravid blir håret som regel mye tykkere, og når babyen kommer mister man det igjen... En venninne slutta å amme tidligere enn planlagt fordi hun rett og slett nesten ble "skalla" :-/ 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 18. september 2009 Skrevet 18. september 2009 Samme her Frisøren min sa at det var ammingen som var årsaken. Når man går gravid blir håret som regel mye tykkere, og når babyen kommer mister man det igjen... En venninne slutta å amme tidligere enn planlagt fordi hun rett og slett nesten ble "skalla" :-/ ''Frisøren min sa at det var ammingen som var årsaken. Når man går gravid blir håret som regel mye tykkere, og når babyen kommer mister man det igjen... '' Enig i dét, under graviditeten mister man ikke mye, men det kan likevel være graviditeten og fødselen som sådan som utløpser hårtapet, og ikke ammingen. En venninne av meg som ikke ammet erfarte det samme. *vifter med litt empiri* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.