Gå til innhold

Sykle over gangfelt?

Gjest Farlig i trafikken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra Trygg trafikk:

-->Når du sykler på en gang- og sykkelvei som krysser annen vei har du som syklist vikeplikt for all annen kjørende trafikk (unntatt i avkjørsler). Dette gjelder også om sykkelveien du bruker går langs forkjørsvei.

Så du lever farlig om du står på det kravet du ikke har, og sykler rett over veien selv om du er på sykkelsti.

''Så du lever farlig om du står på det kravet du ikke har, og sykler rett over veien selv om du er på sykkelsti.''

Hvem, jeg?

Du finner ikke meg på en tohjuling uten motor. Tvert i mot så er jeg blandt dem som irriterer seg grønn over de syklistene som kjører rett ut i gangfeltene uten å så mye som å se rundt seg. Jeg har måttet bråbremse mer enn en gang.

Når det gjelder det med at bilistene har vikeplikt for syklister på sykkelsti, så var det noe jeg leste i et informasjonshefte om sykling som barna mine har fått på skolen.

Når jeg finner det igjen, skal jeg komme med sitat og navn på utgiver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...