Gå til innhold

Tips til tapet/farger til kjøkkenet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som en del her inne sikkert har fått med seg, så er vi i gang med å pusse opp og skifte til nytt kjøkken ;)

Kjøkkeninnredningen blir kritthvit med sort (litt gråspetter i) benkeplate. Vi får stålhåndtak og stålhette. Hvitevarene blir i sort og stål. Gulvet er i heltre eik og "furufarget". Tak og lister blir hvite. Vi vurderer tapet på veggene og den skal være lys! Lys tapet er jo så mangt... Kanskje blir det for sterilt med helt hvite vegger? Vi vil bryte opp med f.eks. fargede liftgardiner og annet som kan gi farge til kjøkkenet. Noen som har gode tips til meg mht tapet/farge etc? Kjøkkenet er avlangt og ganske stort, spisebord i den ene delen og kjøkkeninnredning i den andre delen. Ganske store vinduer i spiseborddelen. Det vil bli kjøkkenbenk som deler selve kjøkkeninnredningsdelen og spiseborddelen.

Skrevet

En lys grå farge vil passe til hvitt kjøkken med svart benk. Tror ikke jeg ville blandet inn andre farger enn hvitt eller som sagt grått på veggene, når du skal stæsje opp med farger på gardiner.

På denne måten beholder du renheten syns jeg :)

Skrevet

En lys grå farge vil passe til hvitt kjøkken med svart benk. Tror ikke jeg ville blandet inn andre farger enn hvitt eller som sagt grått på veggene, når du skal stæsje opp med farger på gardiner.

På denne måten beholder du renheten syns jeg :)

Grått er en av fargene jeg har vurdert :)

Ville du hatt grått eller hvitt?

Skrevet

Husk at grått, sort og hvitt blir veldig kaldt. Tror kanskje jeg heller ville vurdert en noe "brukket" hvit, eggeskall/"toscana" e.l.

Skrevet

Jeg har Lys antikk over hele kåken nå. Den er nesten hvit, men med litt gråtone i. Funker overalt, og du kan heller sprite opp med farger på andre, mindre detaljer. Eksempelvis har jeg gardiner, puter og veggbilder i lillatoner på soverommet mitt, og møbler i bruntoner i stua.

Skrevet

Grått er en av fargene jeg har vurdert :)

Ville du hatt grått eller hvitt?

Jeg ville valgt grått. Jeg syns hvitt blir litt for sterilt.

Skrevet

Her er alle veggene cafè latte (de ferdigmalte panelplatene vi tastet om tidligere), har Lidingö fra Ikea, den er vel sånn ca eggeskall farget, syns ikke det virker sterilt i det hele tatt :)

Svoger og svigerinne har helt hvit Ikea kjøkkeninnredning, og hvite vegger, råflott :) hun fresher opp med farger på duker og gardiner.

Skrevet

Her er alle veggene cafè latte (de ferdigmalte panelplatene vi tastet om tidligere), har Lidingö fra Ikea, den er vel sånn ca eggeskall farget, syns ikke det virker sterilt i det hele tatt :)

Svoger og svigerinne har helt hvit Ikea kjøkkeninnredning, og hvite vegger, råflott :) hun fresher opp med farger på duker og gardiner.

Takk for synspunkt :)

Jeg er glad i hvitt, så det er fristende å ta sjansen på at det blir fint :)

Skrevet

Jeg har Lys antikk over hele kåken nå. Den er nesten hvit, men med litt gråtone i. Funker overalt, og du kan heller sprite opp med farger på andre, mindre detaljer. Eksempelvis har jeg gardiner, puter og veggbilder i lillatoner på soverommet mitt, og møbler i bruntoner i stua.

Høres fint ut! Jeg fabulerer om tilbehør i aubergine og oransje, evt mosegrønt... Innbiller meg at det blir flott sammen, men da med kun hvitt som hovedfarge....

Skrevet

Høres fint ut! Jeg fabulerer om tilbehør i aubergine og oransje, evt mosegrønt... Innbiller meg at det blir flott sammen, men da med kun hvitt som hovedfarge....

Høres lekkert ut :-)

Skrevet

Husk at grått, sort og hvitt blir veldig kaldt. Tror kanskje jeg heller ville vurdert en noe "brukket" hvit, eggeskall/"toscana" e.l.

Det er derfor jeg ber om tips her... Tenker vel det samme som deg. Når tilbehøret blir gjennomført, så vil det kanskje gå allikevel? Men jeg har vurdert andre "hvitfarger" enn "hvitt" ;) Hørt at "skygge" skal være så fin, men nå blir det vel tapet, så jeg får vurdere de ulike tapetfargene..

Skrevet

Høres lekkert ut :-)

I mitt hode blir det også lekkert, selv om det ser vågalt ut på trykk ;)

Skrevet

Jeg ville valgt grått. Jeg syns hvitt blir litt for sterilt.

Ok, takk for synspunkt :)

Skrevet

Jeg synes hvitt høres flott ut til det. Om det blir sterilt/kaldt kommer jo an på helheten. Pass på å alltid ha litt rot på kjøkkenbenken, så ordner du den biffen:-)

Skrevet

Jeg synes hvitt høres flott ut til det. Om det blir sterilt/kaldt kommer jo an på helheten. Pass på å alltid ha litt rot på kjøkkenbenken, så ordner du den biffen:-)

Sa du rot!? *iiiiiiik*

Skrevet

Sa du rot!? *iiiiiiik*

Er det ikke greit å skylde på at interiørkonsulenten sa at dette må til for å myke opp i alt det hvite? ;-)

Skrevet

Er det ikke greit å skylde på at interiørkonsulenten sa at dette må til for å myke opp i alt det hvite? ;-)

Sikkert for noen, men ikke for meg. Her ryddes det fordi jeg hater rot og ikke klarer å slappe av med mye rot rundt meg. Har inntrykk av at de fleste andre rydder fordi de er redde for hva eventuelle besøkende skal tro ;-)

Skrevet

Sikkert for noen, men ikke for meg. Her ryddes det fordi jeg hater rot og ikke klarer å slappe av med mye rot rundt meg. Har inntrykk av at de fleste andre rydder fordi de er redde for hva eventuelle besøkende skal tro ;-)

enig med du :) Jeg blir rett og slett stressa og småirritert av rot.. Jeg slapper mye mer av i rent og ryddig hjem. :) Tåler bittelit støv nå da, var ekstrem før, men nå orker jeg ikke styre hele tiden.

Skrevet

enig med du :) Jeg blir rett og slett stressa og småirritert av rot.. Jeg slapper mye mer av i rent og ryddig hjem. :) Tåler bittelit støv nå da, var ekstrem før, men nå orker jeg ikke styre hele tiden.

Samme her. Jeg husker en periode (før vi fikk barn) da jeg tok helgavask tre ganger i uka ;) Nå holder det med en gang i uka, men tørrmopping av gulv skjer hver dag. Dessuten MÅ jeg vaske salongbordet og kjøkkenbenken hver dag. Dette tilsammen tar jo bare fem-ti minutter hver dag, så det går an ;)

Niåringen min sier hun synes det er så ekkelt å gå på gulvet hos andre fordi hun kjenner rusk under sokkene ;) Jeg er akkurat likedan. Fikser ikke å kjenne rusk under føttene ;)

Skrevet

Samme her. Jeg husker en periode (før vi fikk barn) da jeg tok helgavask tre ganger i uka ;) Nå holder det med en gang i uka, men tørrmopping av gulv skjer hver dag. Dessuten MÅ jeg vaske salongbordet og kjøkkenbenken hver dag. Dette tilsammen tar jo bare fem-ti minutter hver dag, så det går an ;)

Niåringen min sier hun synes det er så ekkelt å gå på gulvet hos andre fordi hun kjenner rusk under sokkene ;) Jeg er akkurat likedan. Fikser ikke å kjenne rusk under føttene ;)

''Jeg husker en periode (før vi fikk barn) da jeg tok helgavask tre ganger i uka ;) Nå holder det med en gang i uka, men tørrmopping av gulv skjer hver dag''

Gosh. Revurderer tanken om et koneemne til i huset. Men du var vel ikke ledig. Og neppe er du frigid heller *sukk*.

(re. tidligere tråd)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...