Gjest mikkelina Skrevet 18. september 2009 Skrevet 18. september 2009 Nettopp fått bekreftet cøliaki. Litt sjokka, men det finnes i familien, så.. (Og ME på toppen..) Er på en Fedon-kur fra før av, denne må bare utvides litt, og settes i system så jeg kan følge det resten av livet. Ser at det er mye info på nett, men tenkte å høre om det er noen av dere andre her inne med samme sykdom. 0 Siter
Bookworm Skrevet 18. september 2009 Skrevet 18. september 2009 ''Nettopp fått bekreftet cøliaki. Litt sjokka, men det finnes i familien, så.. (Og ME på toppen..)'' Da kan det være nærliggende å tro at du har cøliaki _istedet for_ ME, altså. de to sykdommene har mange like symptomer, og er blant annet en at utelukkelsesdiagnosene, så litt rart at dette ikke har blitt oppdaget før nå... Men hvis det stemmer, så kan du faktisk se fram mot en bedre hverdag, da cøliaki er myyye lettere å behandle enn ME. 0 Siter
Gjest mikkelina Skrevet 18. september 2009 Skrevet 18. september 2009 ''Nettopp fått bekreftet cøliaki. Litt sjokka, men det finnes i familien, så.. (Og ME på toppen..)'' Da kan det være nærliggende å tro at du har cøliaki _istedet for_ ME, altså. de to sykdommene har mange like symptomer, og er blant annet en at utelukkelsesdiagnosene, så litt rart at dette ikke har blitt oppdaget før nå... Men hvis det stemmer, så kan du faktisk se fram mot en bedre hverdag, da cøliaki er myyye lettere å behandle enn ME. Uten å gå mer inn på symptomene så har jeg begge deler. :-) Eller :-( 0 Siter
rudolfine Skrevet 18. september 2009 Skrevet 18. september 2009 Jeg har en sønn med cøliaki... Håper du finner ut av det, cøliaki er noe som er"lett" å gøre noe med... 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 18. september 2009 Skrevet 18. september 2009 Hvilke symptomer hadde du? 0 Siter
Gjest mikkelina Skrevet 18. september 2009 Skrevet 18. september 2009 Hvilke symptomer hadde du? Trøtt, sliten (siden tenåra) og mye luft/oppblåst mage. 0 Siter
Gjest mikkelina Skrevet 18. september 2009 Skrevet 18. september 2009 Jeg har en sønn med cøliaki... Håper du finner ut av det, cøliaki er noe som er"lett" å gøre noe med... Har lest masse på ulike nettsider, og det ser ut til å finnes gode substitutter til det meste - så jeg er veldig optimistisk :-) Håper inderlig energinivået mitt vil stige, det er dette jeg sliter mest med. 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 18. september 2009 Skrevet 18. september 2009 Trøtt, sliten (siden tenåra) og mye luft/oppblåst mage. Mye romling i magen? Periodevis løs eller hard avføring? 0 Siter
Gjest mikkelina Skrevet 18. september 2009 Skrevet 18. september 2009 Mye romling i magen? Periodevis løs eller hard avføring? Romling og magesmerter, periodevis forstoppelse. 0 Siter
Gjest EvyM Skrevet 18. september 2009 Skrevet 18. september 2009 Har et barn med cøliaki og kan ganske mye om det. Antar at du har funnet www.ncf.no. Bra diskusjonsforum med mange som kan mye om emnet. 0 Siter
Gjest EvyM Skrevet 18. september 2009 Skrevet 18. september 2009 Har et barn med cøliaki og kan ganske mye om det. Antar at du har funnet www.ncf.no. Bra diskusjonsforum med mange som kan mye om emnet. Og du - ikke sikkert du har ME... Stor sjangs for at det er cøliaki som har gitt de symptomene. Uten at jeg kjenner konkret til deg da... 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 18. september 2009 Skrevet 18. september 2009 Romling og magesmerter, periodevis forstoppelse. Takk for informasjon. Hva med kvalme? 0 Siter
Gjest mikkelina Skrevet 18. september 2009 Skrevet 18. september 2009 Og du - ikke sikkert du har ME... Stor sjangs for at det er cøliaki som har gitt de symptomene. Uten at jeg kjenner konkret til deg da... Jeg har ME på toppen. 0 Siter
Gjest mikkelina Skrevet 18. september 2009 Skrevet 18. september 2009 Har et barn med cøliaki og kan ganske mye om det. Antar at du har funnet www.ncf.no. Bra diskusjonsforum med mange som kan mye om emnet. Ja, funnet siden, men ikke diskusjonsforum, takk for tips :-) 0 Siter
Gjest mikkelina Skrevet 18. september 2009 Skrevet 18. september 2009 Takk for informasjon. Hva med kvalme? Ja. Men det er mest de siste årene, som jeg har mistenkt hører til ME. Men vet ikke. 0 Siter
rudolfine Skrevet 18. september 2009 Skrevet 18. september 2009 Har lest masse på ulike nettsider, og det ser ut til å finnes gode substitutter til det meste - så jeg er veldig optimistisk :-) Håper inderlig energinivået mitt vil stige, det er dette jeg sliter mest med. Ang. dette med energinivået... Jeg må bare fortelle at da vår sønn gikk over til glutenfritt kosthold, så hadde vi et helt nytt barn i løpet av 7-10 dager. Vi trodde vi hadde en litt makelig gutt, men så feil kan en ta. En uke etter han starta med GF-kosthold var første gang han sprang i gata her! Vi kunne nå f. eks. gå lange turer, hele familien. Det var en total omveltning! (GF = glutenfri) Overgangen til GF-kosthold var litt styr i begynnelsen, men det går seg til. Faktisk så synst jeg mye av den gf-maten er bedre enn glutenholdig mat. Lykke til! 0 Siter
Gjest mikkelina Skrevet 18. september 2009 Skrevet 18. september 2009 Ang. dette med energinivået... Jeg må bare fortelle at da vår sønn gikk over til glutenfritt kosthold, så hadde vi et helt nytt barn i løpet av 7-10 dager. Vi trodde vi hadde en litt makelig gutt, men så feil kan en ta. En uke etter han starta med GF-kosthold var første gang han sprang i gata her! Vi kunne nå f. eks. gå lange turer, hele familien. Det var en total omveltning! (GF = glutenfri) Overgangen til GF-kosthold var litt styr i begynnelsen, men det går seg til. Faktisk så synst jeg mye av den gf-maten er bedre enn glutenholdig mat. Lykke til! Tusen takk, det var en flott oppmuntring ))) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.