Gå til innhold

Tannverk og paralgin forte.


Gjest I sterke smerter=(

Anbefalte innlegg

Gjest I sterke smerter=(

Jeg har tannverk. Fikk akutttime hos tannlege i går, og noe betent tannkjøtt som lå over en visdomstann ble fjernet. Etterpå har jeg hatt store smerter! Brukte 600 mg. ibuprofen, men det var ikke sterkt nok. Har nå fått paralgin forte av legen, da tannlegen selvfølgelig ikke var på jobb idag. Jeg har fått beskjed om å ta 500 mg. paracet og 1 paralgin forte, max 4 ganger i døgnet. Jeg syns det høres lite ut. Hittil har jeg tatt smertestillende hver 3. time, og selv da har jeg lidd meg gjennom 1/2-1 time med sterke smerter før jeg har tatt en ny runde med smertestillende... 4 ganger i døgnet vil si bare hver 6. time!=(

Er det noen her inne som er kjent med paralgin forte som har tatt mer enn nevnte dosering uten å få leverskade??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest I sterke smerter=(

Ja!

Takk for svar til Shova og smerteplaget! Da er det mulig jeg også tør å ta litt mer enn foreskrevet hvis jeg får behov for det, noe jeg regner med sånn som det ser ut nå! Jeg har jo fått tannbehandling, og tannlegen sa smertene gradvis ville gi seg over noen døgn. Det er nå over 1 døgn siden inngrepet og jeg har sterkere smerter nå enn jeg oppsøkte tannlegen for=( Men jeg må bare tro at det er over om kort tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar til Shova og smerteplaget! Da er det mulig jeg også tør å ta litt mer enn foreskrevet hvis jeg får behov for det, noe jeg regner med sånn som det ser ut nå! Jeg har jo fått tannbehandling, og tannlegen sa smertene gradvis ville gi seg over noen døgn. Det er nå over 1 døgn siden inngrepet og jeg har sterkere smerter nå enn jeg oppsøkte tannlegen for=( Men jeg må bare tro at det er over om kort tid!

Håper jeg inderlig for din del! Tannsmerter er vel noe av det mest grusomme vi kan få:(

På det verste kan du ta to paralgin forte og to ibux, men det bør gå minst fire timer mellom hver gang!

Ønsker deg masse smertelindring;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...