Colette Skrevet 18. september 2009 Forfatter Skrevet 18. september 2009 Kanskje du har rett i det. Men hvis du leser alt det negative som du skriver om Hagen, jeg leste nettopp gjennom tråden på nytt, så får en litt lyst til å ta han i forsvar. Selv om jeg ikke kjenner ham. Jeg kjenner heller ikke Siv Jensen, men jeg syns hun er god til få fram budskapet, og virker som hun har bein i nesa. At den og den politikeren gjør personlige tabber med manglende bygge søknader, og gratis reklame for sine hus, i blader osv. det er jo noe som alltid vil skje... Hagen har sin måte å snakke på, og reagere og eventuelt forsvare seg på. De andre som har gjørt tabber, har sin måte. At noen lander på sykehus pga for stort press, er jo forferdelig! Men si meg, hvis Carl I Hagen hadde blitt innlagt på sykehus i morgen pga stort press, hva hadde du sagt da? For en sytepave? Eller er det bare akseptabelt når det gjelder andre politikere? Jeg bare lurer, jeg... Jeg kan love deg at hvis Carl hadde blitt lagt inn på sykehus pga av trakassering fra media, og tilsvarende Siv J. så ville jeg har følt stor sympati med dem. Men de slipper jo dette presset, fordi de er i konstant opposisjon og slipper det tunge ansvaret som følger det å være i regjering. På en måte så følte jeg nå at det hadde vært godt om en annen regjering tok støyten. Jeg synes Jens har blitt utrolig grå, og virker sliten etter 4 år i regjering. Som Spetalen sa (en av Frp's store sponsorer: "Jeg er glad for at Jens tar på seg jobben som statsminister igjen. Han gjør en god jobb, i det som er en drittjobb med et voldsomt ansvar". http://www.dn.no/valg/article1742414.ece 0 Siter
Colette Skrevet 18. september 2009 Forfatter Skrevet 18. september 2009 http://tux1.aftenposten.no/objekter/bilder/t57789.jpg Hilsen Carl, som ikke er fornøyd med tonen din. Oi...så han kan den, ja...Det var vel akkurat som jeg trodde:-) 0 Siter
Gjest holaa Skrevet 18. september 2009 Skrevet 18. september 2009 http://tux1.aftenposten.no/objekter/bilder/t57789.jpg Hilsen Carl, som ikke er fornøyd med tonen din. høhøhø 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 18. september 2009 Skrevet 18. september 2009 Klarer du å si noe positivt om Carl I Hagen? Om Siv Jensen? Om Frp? Eller kjenner du personene så godt at du vet alt om dem, og partiet kjenner du også kanskje ut og inn? Dette er en utfordring. ''Klarer du å si noe positivt om Carl I Hagen?'' Han har stort sett pene slips på seg når han er på tv. ''Om Siv Jensen?'' Hun er engasjert, det skal hun ha for. ''Om Frp?'' Nei, jeg kan faktisk ikke komme på en eneste ting. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 18. september 2009 Skrevet 18. september 2009 Oi...så han kan den, ja...Det var vel akkurat som jeg trodde:-) En ting er iallefall sikkert - Høybråten viser ikke finger'n 0 Siter
Colette Skrevet 18. september 2009 Forfatter Skrevet 18. september 2009 ''Klarer du å si noe positivt om Carl I Hagen?'' Han har stort sett pene slips på seg når han er på tv. ''Om Siv Jensen?'' Hun er engasjert, det skal hun ha for. ''Om Frp?'' Nei, jeg kan faktisk ikke komme på en eneste ting. Carl har jo sin egen stil, det skal han ha...Når det kommer til Siv J., så hadde jeg en skremmende opplevelese på valgnatten. Hun durte gjennom pressekorpset, med en nærmest hyper framtoning, samtidig som hun tvitholdt på sin mening om at makten ikke på noen måte var tapt, og messet fram at de hadde gjort sitt beste valg noensinne. Deretter holdt hun en tale for de frammøtte med blanke og fanatiske øyne, hvor hun kalte sine velgere for "de tøffeste i Norge". Hun kalte Carl I. fram til scenen, for å si det høyt som hun ikke turde si selv..."Heldigvis at Sponheim forsvant ut av Stortinget- siden han var så frekk å vende oss ryggen". Slik var det i mine øyne, og det var direkte skremmende :-( Jeg fikk assosasjoner til et vekkelsesmøte, rett og slett. 0 Siter
Maximia Skrevet 18. september 2009 Skrevet 18. september 2009 Så har FRP en merkelig "de får jammen følge reglene de som har funnet de på. Vi trenger ikke, fordi det er ikke vi som har funnet på de reglene"-holdning. Jeg tenker ikke bare på den saken, men andre saker, der de har en veldig nedlatende holdning. 0 Siter
Colette Skrevet 18. september 2009 Forfatter Skrevet 18. september 2009 En ting er iallefall sikkert - Høybråten viser ikke finger'n Nei, det gjør han ikke. Han har stil, tross alt :-) Enten han vinner eller taper. Men jeg likte han ikke i maktposisjon :-( 0 Siter
Colette Skrevet 18. september 2009 Forfatter Skrevet 18. september 2009 Så har FRP en merkelig "de får jammen følge reglene de som har funnet de på. Vi trenger ikke, fordi det er ikke vi som har funnet på de reglene"-holdning. Jeg tenker ikke bare på den saken, men andre saker, der de har en veldig nedlatende holdning. Ja, de er et evig opposisjonsparti. Rett og slett...Men noe av det som irriterer meg mest både i RL og i politikk er "et sett med regler for meg - og ett for andre" :-( Dette virker bare urealt og amatørmessig. 0 Siter
Maximia Skrevet 18. september 2009 Skrevet 18. september 2009 Ærlig talt..hvor mye har du fulgt med i media de siste årene? Statsråd på statsråd har blitt kastet av media, eller ble utslitt etter mediakjør. Den siste var Knut Storberget, som havnet på sykehus, like etter at Åslaug Haga la inn årene. Thorbjørn Jagland kollapset i sin tid etter lignende kjør. For ikke å snakke om Tore Tønne som til slutt tok livet sitt. Jeg husker ikke hva saken var, men det var et stort mediakjør. 0 Siter
Maximia Skrevet 18. september 2009 Skrevet 18. september 2009 Ja, de er et evig opposisjonsparti. Rett og slett...Men noe av det som irriterer meg mest både i RL og i politikk er "et sett med regler for meg - og ett for andre" :-( Dette virker bare urealt og amatørmessig. Heldigvis ser det ut til at slikt ikke godtas når det blir oppdaget, selv om det er politikere som blir tatt. 0 Siter
Colette Skrevet 18. september 2009 Forfatter Skrevet 18. september 2009 For ikke å snakke om Tore Tønne som til slutt tok livet sitt. Jeg husker ikke hva saken var, men det var et stort mediakjør. Ja, han er en annen...Jeg kan ikke skjønne de som forsvarer folk som alltid har gått fri fra medias press i motsetning til de som alltid er utsatt for det. Det er rett og slett usmakelig. 0 Siter
Colette Skrevet 18. september 2009 Forfatter Skrevet 18. september 2009 Heldigvis ser det ut til at slikt ikke godtas når det blir oppdaget, selv om det er politikere som blir tatt. Nei...men det var jammen på tide at noen andre enn de som tar ansvar/sitter i regjering må ta en støyt. Og i dette tilfellet Carl I. Hagen. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 18. september 2009 Skrevet 18. september 2009 Nei, det gjør han ikke. Han har stil, tross alt :-) Enten han vinner eller taper. Men jeg likte han ikke i maktposisjon :-( KRF er uansett ikke partiet for meg... Diskriminering av homofile har jeg vanskelig for å svelge. 0 Siter
Colette Skrevet 18. september 2009 Forfatter Skrevet 18. september 2009 KRF er uansett ikke partiet for meg... Diskriminering av homofile har jeg vanskelig for å svelge. Helt enig med deg. Jeg tolererer ikke diskriminering av noen mennesker. Og det er mye av grunnen til at jeg hisser meg så opp i debatten Frp/regjeringen. Jeg synes det er avskyelig at folk skal få lide fordi de må ta ansvar og vise virkeligheten som den er. 0 Siter
Colette Skrevet 18. september 2009 Forfatter Skrevet 18. september 2009 Og stadige klager på den "venstreorienterte" pressen... Ja... 0 Siter
Gjest dramaqueenjegnei Skrevet 18. september 2009 Skrevet 18. september 2009 Carl har jo sin egen stil, det skal han ha...Når det kommer til Siv J., så hadde jeg en skremmende opplevelese på valgnatten. Hun durte gjennom pressekorpset, med en nærmest hyper framtoning, samtidig som hun tvitholdt på sin mening om at makten ikke på noen måte var tapt, og messet fram at de hadde gjort sitt beste valg noensinne. Deretter holdt hun en tale for de frammøtte med blanke og fanatiske øyne, hvor hun kalte sine velgere for "de tøffeste i Norge". Hun kalte Carl I. fram til scenen, for å si det høyt som hun ikke turde si selv..."Heldigvis at Sponheim forsvant ut av Stortinget- siden han var så frekk å vende oss ryggen". Slik var det i mine øyne, og det var direkte skremmende :-( Jeg fikk assosasjoner til et vekkelsesmøte, rett og slett. For en horribel opplevelse dette må ha vært for deg. Håper du har kommet deg til hektene igjen etter denne alldeles grusomme episoden.... 0 Siter
Colette Skrevet 19. september 2009 Forfatter Skrevet 19. september 2009 For en horribel opplevelse dette må ha vært for deg. Håper du har kommet deg til hektene igjen etter denne alldeles grusomme episoden.... Respekterer du ikke andres følelser? 0 Siter
Gjest dramaqueenjegnei Skrevet 19. september 2009 Skrevet 19. september 2009 Respekterer du ikke andres følelser? Gjør du? Overbærenhet er vel ikke akkurat en av dine sterkeste sider.... 0 Siter
Colette Skrevet 19. september 2009 Forfatter Skrevet 19. september 2009 Gjør du? Overbærenhet er vel ikke akkurat en av dine sterkeste sider.... Overbærenhet med hva? Frp? Nei. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.