Gå til innhold

I disse "Menn som hater Kvinner" -tider.........

Gjest Så hvorfor ikke støtte litt?

Anbefalte innlegg

Gjest plussvarianten
Skrevet

Filmen "Menn Som Hater Kvinner" var elendig. Film nummer to skal være dårligere. Grøss og gru! Lisbeth Salander bruker en Mac for å hacke. Det blir for dumt!

Skrevet

Filmen "Menn Som Hater Kvinner" var elendig. Film nummer to skal være dårligere. Grøss og gru! Lisbeth Salander bruker en Mac for å hacke. Det blir for dumt!

Du har nok misforstått litt hva trådstarter egentlig var ute etter her...

Skrevet

Beklageligvis er det sånn loven er når man er samboer og ikke skriver testamente. Jeg kan godt mene at hun burde fått pengene og alt det, men jeg er ikke tilhenger av at loven brytes, og derfor er det riktig at det er som det er. Skal det gjøres om så må loven endres for alle. Når man er samboer og ikke gift er det mye man bør passe på nettopp med tanke på slike ting (arveoppgjør etc)

Skrevet

Du har nok misforstått litt hva trådstarter egentlig var ute etter her...

Det må man regne med når man skrivr en slik overskrift og ikke skriver annet enn å legge ut en link (som folk kanskje ikke gidder å lese) i meldingen. Såvidt jeg husker var du en av de som reagerte på meldinger med bare link uten noe mer i en tråd for ikke så lenge siden her?

Skrevet

Beklageligvis er det sånn loven er når man er samboer og ikke skriver testamente. Jeg kan godt mene at hun burde fått pengene og alt det, men jeg er ikke tilhenger av at loven brytes, og derfor er det riktig at det er som det er. Skal det gjøres om så må loven endres for alle. Når man er samboer og ikke gift er det mye man bør passe på nettopp med tanke på slike ting (arveoppgjør etc)

Jadda. Loven er en side ved saken. Men hva er det slags folk, egentlig, familien til Stieg Larsson som ikke mener 30 års samboerskap bør gi Eva Gabrielsson en moralsk rett i forhold til det den mannen hun levde sammen med alle de årene etterlot seg? Gjennom 30 år må de kjenne henne godt og ment henne en del av familien sin, og så tillater de seg dette? Kan ikke fatte at de får seg til å stå opp om morgenen og se seg selv i speilet. Lov eller ikke lov.

Skrevet

Jadda. Loven er en side ved saken. Men hva er det slags folk, egentlig, familien til Stieg Larsson som ikke mener 30 års samboerskap bør gi Eva Gabrielsson en moralsk rett i forhold til det den mannen hun levde sammen med alle de årene etterlot seg? Gjennom 30 år må de kjenne henne godt og ment henne en del av familien sin, og så tillater de seg dette? Kan ikke fatte at de får seg til å stå opp om morgenen og se seg selv i speilet. Lov eller ikke lov.

Det er utrolig hva penger gjør med folk. Det finnes det jo utallige eksempler på. Det ville vært mer ovveraskende om de ikke gjorde som de gjør. Det er nettopp derfor det er då forferdlig viktig å få slike ting i orden som samboer.

Skrevet

Det er utrolig hva penger gjør med folk. Det finnes det jo utallige eksempler på. Det ville vært mer ovveraskende om de ikke gjorde som de gjør. Det er nettopp derfor det er då forferdlig viktig å få slike ting i orden som samboer.

Det har du nok rett i, og det er sikkert alt for mange som desverre tror de skal leve til de er godt gamle og derfor har god tid til å ordne opp før det er for sent. Man tenker liksom ikke på at man skal dø som 50 åring og må ha papirene i orden.

Men den familien ... Jeg kommer ikke over det!

Gjest dette er et nick
Skrevet

Jeg likte ikke boken, og har ikke lest flere enn den første.

Eva Gabrielsson er en normalt utrustet og oppegående kvinne, hun burde hatt vett til å få ordnet opp i sine økonomiske mellomværender med Stieg Larsson, på et tidligere tidspunkt, og å få dette stadfestet i form av et testamente.

De har tross alt vært samboere i 30 år, så tid har de hatt plenty av. I dag er ingen samboere er uvitende om arvereglene, og dette har Eva Gabrielsson heller ikke vært.

Gjest Hønsegård
Skrevet

Det må man regne med når man skrivr en slik overskrift og ikke skriver annet enn å legge ut en link (som folk kanskje ikke gidder å lese) i meldingen. Såvidt jeg husker var du en av de som reagerte på meldinger med bare link uten noe mer i en tråd for ikke så lenge siden her?

Vedkommende skriver under med "så hvorfor ikke støtte litt", blind?

Gjest Hønsegård
Skrevet

Jeg likte ikke boken, og har ikke lest flere enn den første.

Eva Gabrielsson er en normalt utrustet og oppegående kvinne, hun burde hatt vett til å få ordnet opp i sine økonomiske mellomværender med Stieg Larsson, på et tidligere tidspunkt, og å få dette stadfestet i form av et testamente.

De har tross alt vært samboere i 30 år, så tid har de hatt plenty av. I dag er ingen samboere er uvitende om arvereglene, og dette har Eva Gabrielsson heller ikke vært.

Jeg er enig med deg, de som blir samboere i dag er langt mer klar over slike ting, men jeg synes denne saken er skikkelig stygg. Dokumentaren som gikk stiller ikke familien i bra lys, det er for trist at dette skjer.

Gjest Hønsegård
Skrevet

Du har skyhøye datakunnskaper skjønner jeg :-D Not.

Skrevet

Vedkommende skriver under med "så hvorfor ikke støtte litt", blind?

Jeg er da slett ikke blind, og jeg vet da godt hva tråden handler om. Jeg bare poengterte at man må kunne regne med svar på sidn når man sender en sånn melding, og det står jeg fortsatt for at man må.

Gjest dette er et nick
Skrevet

Jeg er enig med deg, de som blir samboere i dag er langt mer klar over slike ting, men jeg synes denne saken er skikkelig stygg. Dokumentaren som gikk stiller ikke familien i bra lys, det er for trist at dette skjer.

Ja, men hvorfor skal faren og broren vike av fra klare juridiske regler, når Eva Gabrielsson ikke har stillet økonomiske krav til Stieg Larsson, mens han levde?

Gjest hønsesaksdal
Skrevet

Burde kanskje brukt en Commodore 64?

Gjest plussvarianten
Skrevet

Du har skyhøye datakunnskaper skjønner jeg :-D Not.

Og du bruker en Mac skjønner jeg.

Gjest Hønsegård
Skrevet

Ja, men hvorfor skal faren og broren vike av fra klare juridiske regler, når Eva Gabrielsson ikke har stillet økonomiske krav til Stieg Larsson, mens han levde?

Fordi det er noe med vett, fornuft, moral, alt manglende sådan, kall det hva du vil (til faren/broren, og Larssons familie). De bodde sammen i over 30 år..

"Eva Gabrielsson var samboer med Stieg Larsson i 30 år (de samarbeidet i 32 år).

Hun var der da han skrev sine tre (nesten fire) bøker i Millennium-serien.

Hun var der da han mottok dødstrusler fra nasjonalistiske miljøer.

Hun var der da han leverte sine tre manuskripter til Norstedts Förlag i Stockholm.

Hun var der da Stieg Larsson innså at han kom til å få suksess med sine bøker.

Hun var der da de sammen planla å utgi 10 bøker i Millennium serien.

Hun var der da de sammen planla hvordan de skulle fordele inntektene fra suksessen.

Hun var en viktig bidragsyter for Stieg Larsson under arbeidet med Millennium-serien."

Ja, de burde ha gjort ditt og de burde gjort datt, men det er arven etter mannen hun tilbragte 30 år sammen med i gode og onde dager, det er selvsagt hennes arv.

Gjest Hønsegård
Skrevet

Og du bruker en Mac skjønner jeg.

Haha, nei PC, men kan data :-)

Gjest Hønsesaksdal
Skrevet

Haha, nei PC, men kan data :-)

Så en mac kan ikke brukes til dette?

Gjest dette er et nick
Skrevet

Fordi det er noe med vett, fornuft, moral, alt manglende sådan, kall det hva du vil (til faren/broren, og Larssons familie). De bodde sammen i over 30 år..

"Eva Gabrielsson var samboer med Stieg Larsson i 30 år (de samarbeidet i 32 år).

Hun var der da han skrev sine tre (nesten fire) bøker i Millennium-serien.

Hun var der da han mottok dødstrusler fra nasjonalistiske miljøer.

Hun var der da han leverte sine tre manuskripter til Norstedts Förlag i Stockholm.

Hun var der da Stieg Larsson innså at han kom til å få suksess med sine bøker.

Hun var der da de sammen planla å utgi 10 bøker i Millennium serien.

Hun var der da de sammen planla hvordan de skulle fordele inntektene fra suksessen.

Hun var en viktig bidragsyter for Stieg Larsson under arbeidet med Millennium-serien."

Ja, de burde ha gjort ditt og de burde gjort datt, men det er arven etter mannen hun tilbragte 30 år sammen med i gode og onde dager, det er selvsagt hennes arv.

Da burde hun jo ha sørget for å trygge denne arven juridisk sett.

Ikke ved i ettertid å anklage faren og broren, de som juridisk sett er arvingene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...