Gå til innhold

Iphone

Gjest Shira :o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er Iphone det samme som IP-telefon?

Nei, er ikke IP-telefon en hustelefon som du ringer via bredbåndet ditt da?

Iphone er en mobiltelefon.

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs D

4

• Tvillingmamma

3

• Maximia

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1253450809' post='4214919]

Nei, er ikke IP-telefon en hustelefon som du ringer via bredbåndet ditt da?

Iphone er en mobiltelefon.

Jo,det stemmer.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1253450767' post='4214918]

Det var leveringstid på den nyeste så jeg.

Jeg ble litt uklok på hvilket abonnemnet som var det beste.

Jeg fant ikke helt ut hva som var prisen på surfing heller, bare ringekostnader på vanlige abonnement. Det som var rene surfeabb. kostet jo endel, og jeg vet ikke helt om jeg kommer til å surfe så mye sånn til dagen, for da har jeg jo nettet her hjemme. Det blir i perioder hvor jeg borte.

Må forske litt mer på dette med prisene.

Jeg har et vanlig Chess-abonnement, jeg bare puttet inn det samme sim-kortet jeg hadde fra før.

Prøver å ikke bruke den for mye til surfing når jeg ikke er i nærheten av et trådløst nett. Da blir det fort dyrt. Både hjemme og på jobb har jeg tilgang til trådløst nett, så alt av nedlastinger etc ordner jeg her eller der.

I ferien bruker jeg litt penger på mail-lesing og til å sjekke Yr og facebook...

Gjest iphonebruker
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1253448031' post='4214889]

Må jeg betale for å bruke mitt eget trådløse nett hjemme?

Sambo sverger til sin HTC, han bruker den mye i jobbsammenheng, jeg er ikke fortrolig med den, men det er vel smak og behag. Han ødela telefonen sin i går, og vil ha ny HTC.

Det som frister med Iphone for min del, er alle applikajsonene. Etter som jeg har skjønt er det mye artig jeg kan installere?

Så er den pen, ligger godt i hånda (jeg prøvde så vidt venninna mi sin)

''Må jeg betale for å bruke mitt eget trådløse nett hjemme?''

Nei.

Ang. abonnement så er djuice explore best/billigst hvis du ikke har tenkt å surfe på mobilnettet så altfor mye. Har du tenkt å bruke trådløst til surfing så hadde jeg valgt djuice SIMply. (Telenor eier djuice i tilfelle du ikke visste det :]).

På elprice.no står det forresten at de forventer å få inn nye 3GS den 25. september (hos de andre nettbutikkene jeg har sjekket er det mye lengre ventetid.)

Skrevet

Jeg har et vanlig Chess-abonnement, jeg bare puttet inn det samme sim-kortet jeg hadde fra før.

Prøver å ikke bruke den for mye til surfing når jeg ikke er i nærheten av et trådløst nett. Da blir det fort dyrt. Både hjemme og på jobb har jeg tilgang til trådløst nett, så alt av nedlastinger etc ordner jeg her eller der.

I ferien bruker jeg litt penger på mail-lesing og til å sjekke Yr og facebook...

Blir det mye mer penger i ferien? De fleste plasser har jeg jo tilgang til trådløst nett, eneste er når jeg er innlagt på RH, der er det ikke nett oppe på avdelingen, til min store frustrasjon, og ved enkelte ferier hvor det ikke tilbys trådløst nett gratis.

Jeg legger bare inn passord enkelt når jeg er plasser med passordbeskyttet nett? Som f.eks med å få skrapekort på endel hoteller?

Jøss, jeg er helt blåst på dette her jeg, noe jeg beviser kraftig nå ;o)

Jeg ser at jeg ringer ganske mer nå enn før, så jeg kan kanksje vurdere abb. med månedspris og muligheter for mye ringing.

Skrevet

''Må jeg betale for å bruke mitt eget trådløse nett hjemme?''

Nei.

Ang. abonnement så er djuice explore best/billigst hvis du ikke har tenkt å surfe på mobilnettet så altfor mye. Har du tenkt å bruke trådløst til surfing så hadde jeg valgt djuice SIMply. (Telenor eier djuice i tilfelle du ikke visste det :]).

På elprice.no står det forresten at de forventer å få inn nye 3GS den 25. september (hos de andre nettbutikkene jeg har sjekket er det mye lengre ventetid.)

Jeg har Djuice nå, og er forsåvidt fornøyd med det, men jeg ser at jeg ringer mer nå, så jeg så litt på FriTid.

Skal sjekke ut Djuiceabb. også. Noe surfing vil det jo bli, men det er i hovedsak FB, aviser o.l når jeg ikke har tilgang på trådløst nett.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1253451523' post='4214935]

Blir det mye mer penger i ferien? De fleste plasser har jeg jo tilgang til trådløst nett, eneste er når jeg er innlagt på RH, der er det ikke nett oppe på avdelingen, til min store frustrasjon, og ved enkelte ferier hvor det ikke tilbys trådløst nett gratis.

Jeg legger bare inn passord enkelt når jeg er plasser med passordbeskyttet nett? Som f.eks med å få skrapekort på endel hoteller?

Jøss, jeg er helt blåst på dette her jeg, noe jeg beviser kraftig nå ;o)

Jeg ser at jeg ringer ganske mer nå enn før, så jeg kan kanksje vurdere abb. med månedspris og muligheter for mye ringing.

Det er ikke noe problem å koble seg på når man har passord nei.

Regningen blir vel på en hundrings mer i juli enn ellers tror jeg. -men det kommer jo an på mobilleverandøren. Jeg har heller ikke satt meg veldig inn i det, for det er så utrolig vanskelig å sammenligne synes jeg.

Skrevet

''Hva er forskjellen på en Iphone og den nye, 3G S, eller hva den nå heter, den nyeste i allefall. Bør jeg vente til jeg får tak i den, de var utsolgt her iallefall, men kanskje den finnes på nett.''

Har vært utsolgt i hele landet lenge, den. Men jeg hadde ventet. 3GS er en del kjappere enn den gamle sies det, men jeg er nå likevel fornøyd med min 16 GB 3G fra august i fjor. Så greier du ikke vente, så er 3G også en veldig kjekk sak. :-)

''Hvilket abonnement bør jeg ha da?''

Føre var. Skaff et abonnement som har en del datatrafikk inkludert, eventuelt et billig abonnement med et datatrafikkabonnement i tillegg.

Selv har jeg Netcom siden ingen andre hadde iPhone da jeg kjøpte, så jeg er ikke så inne på hva slags abonnementer Telenor har som er gode på Iphone.

''For jeg kan bruke det trådløse nettet mitt hjemme?''

Ja.

''Jeg er endel innlagt uten tilgang på nett på rommet, da kan jeg bruke telefonen til FB, nettaviser o.l?''

No problem. WIFI er i alle fall veldig stabil på min iPhone.

''For det er en bra telefon eller? Sambo har en sånn HTC ett eller annet, men den blir jeg ikke helt fortrolig med.''

The best there is. Og desidert enkleste å bruke av alle mobiler jeg har prøvd. Har en svigerinne med HTC, og jeg flirer ondt hver gang ho drar frem stylusen sin for å bruke den. ;-) Man skal da ikke ha bruk for stylus på en touchmobil!

''Så, kom med erfaringer og los meg igjennom hvorfor jeg bør ha en (legg gjerne stort vekt på at jeg bare MÅ kjøpe en *s*), og hvordan jeg bør gå frem, og hvilke abonnement.''

Du bare _må_ kjøpe en. Helt sant! Og etterpå kommer du til å bare glise av fryd. Det har jeg gjort over et år nå... En tur innom AppStore, og du skjønner hvorfor. :-) Er god uansett abonnement, men som nevnt, velg et med en del datatrafikk inkludert.

''Eller koster det skjorta og bruke en slik telefon?''

Koster det samme å bruke den som andre telefoner.

Skrevet

En viktig forskjell på iPhone og HTC er at den første ikke har blåtann eller tråløst nett! Sambo kan surfe fritt hjemme altså, mens du må betale...

Dette er noe du har greie på, altså? For det du skriver er bare tull.

Skrevet

På Magic og Hero kan du laste ned de applikasjonene du vil ha, det er mye morro :)

Gå inn på http://www.android.com/

Her vil du under "market" se en del av de tingene som ligger der ute å venter på deg :)

''På Magic og Hero kan du laste ned de applikasjonene du vil ha, det er mye morro :) ''

Høhøhø, det kan du nok. Men det er nok lenger enn lenge til du får det utvalget AppStore kan tilby. 10-15x så mye som du får til Windows Mobile, og WM har eksistert 7-8-9 år og AppStore i ett. Til iPhone finnes det mer enn 10 000 programmer å velge mellom.

Skrevet

''Hva er forskjellen på en Iphone og den nye, 3G S, eller hva den nå heter, den nyeste i allefall. Bør jeg vente til jeg får tak i den, de var utsolgt her iallefall, men kanskje den finnes på nett.''

Har vært utsolgt i hele landet lenge, den. Men jeg hadde ventet. 3GS er en del kjappere enn den gamle sies det, men jeg er nå likevel fornøyd med min 16 GB 3G fra august i fjor. Så greier du ikke vente, så er 3G også en veldig kjekk sak. :-)

''Hvilket abonnement bør jeg ha da?''

Føre var. Skaff et abonnement som har en del datatrafikk inkludert, eventuelt et billig abonnement med et datatrafikkabonnement i tillegg.

Selv har jeg Netcom siden ingen andre hadde iPhone da jeg kjøpte, så jeg er ikke så inne på hva slags abonnementer Telenor har som er gode på Iphone.

''For jeg kan bruke det trådløse nettet mitt hjemme?''

Ja.

''Jeg er endel innlagt uten tilgang på nett på rommet, da kan jeg bruke telefonen til FB, nettaviser o.l?''

No problem. WIFI er i alle fall veldig stabil på min iPhone.

''For det er en bra telefon eller? Sambo har en sånn HTC ett eller annet, men den blir jeg ikke helt fortrolig med.''

The best there is. Og desidert enkleste å bruke av alle mobiler jeg har prøvd. Har en svigerinne med HTC, og jeg flirer ondt hver gang ho drar frem stylusen sin for å bruke den. ;-) Man skal da ikke ha bruk for stylus på en touchmobil!

''Så, kom med erfaringer og los meg igjennom hvorfor jeg bør ha en (legg gjerne stort vekt på at jeg bare MÅ kjøpe en *s*), og hvordan jeg bør gå frem, og hvilke abonnement.''

Du bare _må_ kjøpe en. Helt sant! Og etterpå kommer du til å bare glise av fryd. Det har jeg gjort over et år nå... En tur innom AppStore, og du skjønner hvorfor. :-) Er god uansett abonnement, men som nevnt, velg et med en del datatrafikk inkludert.

''Eller koster det skjorta og bruke en slik telefon?''

Koster det samme å bruke den som andre telefoner.

Gode greier!

Jeg tror jeg venter, evnt forhåndsbestiller, det var ca 4 ukers ventetid sies det. Jeg har kikket litt på abb. nå, og tror jeg har funnet ett som lar meg surfe endel, samtidig gir meg frihet til å ringe såpass mye som jeg gjør.

Jeg synes telefonen lå godt i hånda.

Skrevet

''På Magic og Hero kan du laste ned de applikasjonene du vil ha, det er mye morro :) ''

Høhøhø, det kan du nok. Men det er nok lenger enn lenge til du får det utvalget AppStore kan tilby. 10-15x så mye som du får til Windows Mobile, og WM har eksistert 7-8-9 år og AppStore i ett. Til iPhone finnes det mer enn 10 000 programmer å velge mellom.

Koster det mye disse programmene?

Fikk plutselig ett syn her om at jeg kom til å bruke mye penger på dette her, jeg kjenenr meg selv for godt ;o)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1253460063' post='4214995]

Koster det mye disse programmene?

Fikk plutselig ett syn her om at jeg kom til å bruke mye penger på dette her, jeg kjenenr meg selv for godt ;o)

Noen programmer koster litt, fra 6 kroner og oppover.

Men veldig veldig mange er helt gratis, nyttige og morsomme. Facebook og Yr bl.a. er gratis.

Skrevet

Jo, iPhone har både bluetooth og trådløst nett.

Her må jeg tydeligvis konferere it-ansvarlig på jobben, som er min kilde... Argh... jeg som har støttet meg til den når jeg selv IKKE har kjøpt iPhone...

Skrevet

Min har da både blåtann og wifi!

-og det er den eldste modellen...

Se svar til joda, det har den - skjønner at jeg sprer vranglære her... ;)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1253447881' post='4214888]

Å, det var ett argument som ikke talte i favør mot min lyst på Iphone.

Jeg trodde at jeg kunne surfe på mitt eget nett jeg.

Bra andre har gitt bedre info enn meg! :)

Skrevet

Dette er noe du har greie på, altså? For det du skriver er bare tull.

OMG.

Skrevet

Bra andre har gitt bedre info enn meg! :)

:o)

Men det er jo litt kjipt når du har fått infoen fra en IT-ansvarlig, dersom det er var avgjørende for ditt valg?

Skrevet

Noen programmer koster litt, fra 6 kroner og oppover.

Men veldig veldig mange er helt gratis, nyttige og morsomme. Facebook og Yr bl.a. er gratis.

Good!

Når sitter jeg egentlig og lurer på om jeg skal trykke på bestillknappen. Må vente litt før den blir levert, men elprice.no hadde OK pris til ett abb. som jeg mener vil passe mitt ringeforbruk. Da får jeg er oversiktelig pris i mnd.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1253464947' post='4215042]

:o)

Men det er jo litt kjipt når du har fått infoen fra en IT-ansvarlig, dersom det er var avgjørende for ditt valg?

Hm, ja dette skal vi nok diskutere i morgen, og han bør ha et godt svar. :/

Men egentlig gjorde det ikke utslaget alene, for jeg får kun tlf dekket gjennom jobb, ikke bruk. Siden jeg kom så mye dårligere ut som iPhonekunde enn med mitt vanlige abonnement, droppet jeg iPhone uansett...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...