Gjest Ja takk - sunn og frisk kropp! Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Hei. Jeg er ei aktiv jente på 31 år som sliter med stram indre og ytre bekkenmuskelatur. Jeg har i perioder slitt med bekkenproblem siden jeg var 14-15 år, og fikk en sønn for 3 år siden. Graviditeten var helt problemfri og utrolig nok hadde jeg ingen "anfall" med stivt bekken på hele graviditeten. Jeg kjenner så og si ingen smerter i det daglige, men så slår plutselig ryggen seg helt "vrang" og jeg klarer da ikke å stå/sitte i mer enn 4-5 min sammenhengende. Det er intense smerter på venstre side og det går nedover i venstre fot. Jeg merker da at det er dårlig blodomløp til bena. Dette varer i 3 eller 4 dager og jeg er da helt fin igjen. Smertene forsvinner nesten like raskt som de kommer. Under graviditeten fikk jeg av og til smerter i underlivet/magen på venstre side når jeg måtte på do. Jeg trodde dette var såkalte "kynnere" og tenkte derfor ikke så mye over det. Nå i ettertid har jeg hatt en del smerter i underlivet og jeg var derfor til fastlegen for noen mnd siden. Hun kjente på eggstokker osv og mente at alt var ok der, men at jeg hadde veldig stram indre bekkenmuskelatur. Hun anbefalte å gå til fysioterapaut for å lære div avspenningsøvelser og trening av bekkenmusklene. Jeg syns det er litt pinlig å gå til fysioterapaut for dette og håper derfor du har noen råd. Spesielle øvelser jeg kan gjøre? Jeg trener 3-4 ganger i uken (håndball, treningsstudio, fjellturer) og prøver å holde meg i aktivitet for å holde ryggen i sjakk. Kan forresten tilføye at jeg har fått resept på Modifinac (mukelavslappende/betendelsesdempende) for noen år siden, og det hjalp helt utrolig når jeg brukte det. Er derfor sikker på at smertene er pga stram muskelatur. Tusen takk for svar/gode råd:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/335142-bekkenproblem/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.