Gå til innhold

sprekk i ei tann


Henrikke67

Anbefalte innlegg

For en tid tilbake føltes det som en tann sprakk da jeg tygde noe som var hardt som stein. Jeg har ikke gjort noe med denne tanna, for jeg har ikke hatt noen plager, og den ser tilsynelatende helt fin ut... I dag kjenner jeg irritasjon i denne tanna...=/ Nå lurer jeg på hva en tannlege eventuelt kan gjøre med en sprekt tann?? Går den an å reparere da? Det er jo ikke noe hull som kan fylles igjen... Plutselig har det slått meg at det kan bli snakk om å trekke tanna, og sette inn en kunstig...? Dette vil vel isåfall bli fryktlig dyrt, antar jeg!!

Er det noen her som har hatt en sprukket tann før, og fått den fikset? Hvordan ble det isåfall gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Onsdag1365380628

Å trekke ei tann er alltid en siste løsning. En sprekk kan fylles og sparkles og er like sterk etterpå. Det behøver ikke bli så dyrt heller, men kom deg ivei til tannlegen før du får noe mer plager eller ubehag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer anpå. Jeg hadde antageligvis sprekk i en tann og plutselig falt en bit av den ut. Tannlegen lagde en fylling som falt ut to uker senere. Han prøvde igjen og ga meg da klar beskjed at neste gang måtte hele tanna ut og en skrutann settes inn. Den har holdt siden og dette var i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...