Gå til innhold

Cushings sykdom

Anbefalte innlegg

Gjest Tessi27

Under utredning for epilepsi for noen år siden, ble det oppdaget et microadenom i hypofysen hos meg. Jeg ble fortalt at dette var ikke noe å være urolig for så lenge adenomet ikke vokste. Det har i mange år ikke vært noe problem. I januar bestemte jeg meg for å begynne med prevansjon, og valgte depo-provera (P-sprøyten). Etter dette har jeg lurt på om dette kan ha hatt noen negativ effekt på adenomet, og være grunnen til at jeg nå har lagt på meg nesten 25 kg (legger da speielt på meg på magen og på brystene + noe i ansiktet). Jeg er også blitt deprimert, men vet ikke om dette er en bi-virkning av at jeg har lagt på meg så mye. Jeg tok bare en p-sprøyte, og har ikke brukt noen form for prevansjon, bortsett fra kondom, siden virkningen av p-sprøyten gikk ut. Jeg har fremdeles ikke fått tilbake mensen. Jeg vet at det kan ta tid før mensen kommer tilbake etter bruk av depo-provera, men synes det tar rimelig lang tid.

Jeg har snakket med min nevrolog ang. microadenomet og Cushings sykdom, men det er vanskelig å få et svar.

Jeg håper derfor å få et svar fra dere. På forhånd TAKK.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33526-cushings-sykdom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...