Gå til innhold

Sliping av parkett vs. legge nytt gulv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

*fnise* Hva en kan huske.

''*fnise* Hva en kan huske.''

Ikke første gang jeg har lurt på om morsan har noe til felles med Lisbeth Salander ;)

Fortsetter under...

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

22

• Lillemus

4

• laban

3

• cecily

3

Skrevet

Ikke første gang jeg har lurt på om morsan har noe til felles med Lisbeth Salander ;)

Å, huff da ;-)

Skrevet

Mener du det?? Jeg synes jeg husker fra da vi bygde huset at Pergo var parkett og Tarkett var laminat? Men jaggu ble jeg litt usikker nå ;)

http://www.tarkett-floors.com/no/

Tarkett er en fabrikk som lager både parkett, laminat, vinyl og hele sulamitten:-)

Skrevet

Hmmmmmm de bøkene har jeg ikke lest...;-)

Skrevet

Jeg er ikke så godt kjent med det merket, men det er forskjell på parkett der det er et lag øverst av edeltre som f eks ask eller eik, og laminat som har en overflate med et "trykk"/bilde med tremønster.

Jeg er overhodet ikke i tvil om hva jeg ville valgt av de to!! :-) Uansett hva slags rom det er snakk om.

Jeg tok et søk nå og det ser jammen ut som Pergo fører både parkett og laminat :-( Da er det nok laminat jeg har funnet pris på. Jaja, får sjekke litt mer ;)

Annonse

Skrevet

Jeg tok et søk nå og det ser jammen ut som Pergo fører både parkett og laminat :-( Da er det nok laminat jeg har funnet pris på. Jaja, får sjekke litt mer ;)

;-)

Det er (dessverre) ofte slik at dersom høres for godt ut til å være sant, så er det som regel tilfelle....;-)

Skrevet

;-)

Det er (dessverre) ofte slik at dersom høres for godt ut til å være sant, så er det som regel tilfelle....;-)

Hehe, det har du rett i ;)

Skrevet

Hmmmmmm de bøkene har jeg ikke lest...;-)

Hmmmm... det tror jeg du har!

Skrevet

Da tror du feil;-)

... og til orientering: Hun har fotografisk hukommelse, og husker ordrett alt hun har lest.

Annonse

Skrevet

... og til orientering: Hun har fotografisk hukommelse, og husker ordrett alt hun har lest.

*s* vel, fullt så heldig er jeg nok ikke, men jeg er "kjent" for å være en som husker de merkeligste ting....;-) Litt dumt å gå rundt og huske telefonnummeret til barndomshjemmet til barneskolevenninner samtidig som jeg ikke kan utenat mobilnumrene til mann og barn;-)

Skrevet

*s* vel, fullt så heldig er jeg nok ikke, men jeg er "kjent" for å være en som husker de merkeligste ting....;-) Litt dumt å gå rundt og huske telefonnummeret til barndomshjemmet til barneskolevenninner samtidig som jeg ikke kan utenat mobilnumrene til mann og barn;-)

''Litt dumt å gå rundt og huske telefonnummeret til barndomshjemmet til barneskolevenninner samtidig som jeg ikke kan utenat mobilnumrene til mann og barn''

Hehe, akkurat der kjenner jeg meg igjen! Og har ikke helt likt at det minnet meg om min demente mormor, som på sine siste dager fremdeles resiterte barnerim og andre dikt i ørten vers ;)

Skrevet

''Litt dumt å gå rundt og huske telefonnummeret til barndomshjemmet til barneskolevenninner samtidig som jeg ikke kan utenat mobilnumrene til mann og barn''

Hehe, akkurat der kjenner jeg meg igjen! Og har ikke helt likt at det minnet meg om min demente mormor, som på sine siste dager fremdeles resiterte barnerim og andre dikt i ørten vers ;)

Jeg håper jeg ikke er begynnende dement, da;-)

Akkurat det med telefonnummer skyldes vel at man nå har så mange nummer å huske, mens man før hadde kun ett per familie. Og så har man jo mobilen alltid med seg, så da tyrenger man jo ikke huske dem...,-)

Skrevet

Det er ikke noe voldsomt dyrt å få parkett slipt, og det er noe man absolutt ikke bør gjøre selv. Jeg tviler sterkt på at du får ordentlig parkett for lik pris og sliping, men som det har vært diskutert her under så kan du få f.eks. laminat for liten penge.

Jeg ville ikke vært i tvil om at jeg hadde fått slipt parketten. Jeg har gjort det både med parkett og tregulv og de blir helt som nye.

Skrevet

Fant spesialtilbud på Pergo parkett, ask. Reklamerer med at det er markedets mest ripesterke parkett. 168,- pr kvm...

Hmm, det er nok laminat?

Skrevet

'' Litt dumt å gå rundt og huske telefonnummeret til barndomshjemmet til barneskolevenninner samtidig som jeg ikke kan utenat mobilnumrene til mann og barn;-)''

Jeg kan telefonnnummeret fra en klassevenninne fra 1981 fremdeles! Men det kommer av at vi lagde oss en regle for å klare å huske det og den sitter som spikret. :o) Sånt er vel siste mote i hukommelsestrening nå for tiden så vi var nok ganske så forut for vår tid!

Skrevet

'' Litt dumt å gå rundt og huske telefonnummeret til barndomshjemmet til barneskolevenninner samtidig som jeg ikke kan utenat mobilnumrene til mann og barn;-)''

Jeg kan telefonnnummeret fra en klassevenninne fra 1981 fremdeles! Men det kommer av at vi lagde oss en regle for å klare å huske det og den sitter som spikret. :o) Sånt er vel siste mote i hukommelsestrening nå for tiden så vi var nok ganske så forut for vår tid!

:-)

det blir vel litt som at man fortsatt husker de tyske preposisjonene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...