Gå til innhold

Tips mot slitenhet


Glimtipper

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)

Takk for svar og klem, Shira.

Tenker jeg venter til første kontroll. Da begynner jeg å nærme meg 12 uker. Om ting ikke blir bedre, så ber jeg om en sjekk.

Det høres bra ut. Ta vare på deg selv nå, så godt du kan. Selv om jeg vet at det ikke er så enkelt når vi har familie rundt som jo skal ha sitt, og som vi gjerne vil gi sitt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ha lavt stoffskifte?

Jeg har ikke hatt det før graviditeten, men det kan jo forandre seg. Jeg regner med det er noe de sjekker om denne slitenheten ikke har gitt seg litt innen midten av oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff! Stakkars deg.

Hvordan løste du det i forhold til jobb og familie?

Det var min første, og jeg var (nærsagt heldigvis) arbeidsledig akkurat da.

Håper det ikke blir likt når / om det blir noen nestemann - nå har jeg jo barn fra før og er i full jobb :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også en intens trøtthet fram mot ca 12-13 uker begge ganger.

Det føltes som om jeg ikke kunne sove nok, for det ble ikke bedre uansett hva jeg gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du beskriver meg slik jeg var i mitt første svangerskap. Alldeles "død", og slik var jeg dessverre helt til siste måneden av svangerskapet.

Nå er jeg drøye 29 uker på vei, og har fått det igjen. Har ikke vært så sliten tidligere i svangerskapet, men enkelte dager nå er jeg helt på felgen. Kan sove i flere timer bare fordi jeg har gått til barnehagen med vesla (barnehagen er 100 meter unna...) Totalt tappet for energi, og de dagene jeg har bittelitt overskudd handler jeg før jeg tenker og da er det rett på bånn igjen...*sukk*... men for min del er det jo bare knappe 11 uker igjen...

Dessverre ingen råd til deg, bare håpe at du får bedre dager i svangerskapet snart. Hvil deg det du kan, ta i mot den hjelp du kan få så du kan slappe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Annonse

Hei Glimtipper!

Hvordan går det med slitenheten din nå? Er du over det verste?

Hei prust, takk som spør :)

Ja, nå har jeg det mye bedre. Fremdeles trøtt om kveldene, så det blir tidlig leggetid, men det er jo helt greit :)

Får også oppfølging direkte fra sykehuset nå, så føler meg trygg på at de holder styr på blodverdier og alt annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Uff! Stakkars deg.

Hvordan løste du det i forhold til jobb og familie?

Og der var vi der igjen ja, raskere enn jeg trodde :-)

Denne gangen er jeg sykemeldt. Vesla har heldigvis blitt 9 år i mellomtiden så hun styrer seg mye selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...