Gå til innhold

100% TBU, vil ut i jobb. Glad for litt info.

Anbefalte innlegg

Gjest Løvetannen_31
Skrevet

Jeg har, i snart 3 år mottatt 100 prosent tidsbegrenset uførpensjon - desverre.

Nå føler jeg tiden er inne for en endring. Min arbeidsevne er bedre enn for 3 år siden, og jeg føler det er på tide å prøve meg i jobb igjen :-)

NAV har laaaang ventetid for å komme til samtale med saksbehandler her jeg bor, så derfor håper jeg å få litt hjelp på forumet imens jeg venter på min tur.

Jeg ønsker å redusere min uføregrad ned til 50% i første omgang, og innbiller meg at NAV er glade for det. Problemet mitt er, at jeg aldri har hatt en jobb hvor jeg har tjent mer enn 150 000 i året, og det tallet viser seg fra 2004. Etter den tid, frem til jeg kom under TBU, så var jeg på yrkesrettet atføring.

Hvordan vil, i mitt tilfelle, det kunne beregnes hvor mye jeg kan tjene innenfor min 50% jobb?

Der jeg er blitt tilbudt jobb nå, så blir jeg perosjektansatt, med enn grunnlønn på ca 170/t, altså ingen fast jobb.

Hvis noen har en link å sende meg, evt skrive noen ord her, så blir jeg veldig veldig glad!

• 1 måned senere...
Gjest lykke til!!
Skrevet

Nå skal ikke jeg svare noe bombesikkert. Men jeg kjenner tre stykker som har gått på tidsbegrenset uførestønad - 2 av dem innvilget i 3 år og den siste i 4. Felles for alle var at de etter ett år kunne jobbe og tjene inntil 1G, tror det er rundt 60 000, uten at det gikk utover uføreutbetalingen. De hadde ingen klareringssamtaler eller noe, tror de fikk informasjon om det da de fikk det innvilget (ulike kommuner), om den var skriftlig vet jeg ikke.

Nå blir jo dette litt annerledes enn med deg. Men dersom du er usikker på arbeidsevnen kunne du begynt med noe hvor du ikke gikk over 1 G. Dersom du begynner å jobbe i år skal det godt gjøres å komme over innen årsskiftet ;)

Dette er som sagt basert på andres erfaringer. Vil tro det burde stå noe på nav sine sider, men det har du sikkert sjekket. Kunne du skrevet mail eller tatt en telefon?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...