Gjest Mie Skrevet 19. august 2001 Skrevet 19. august 2001 Jeg har gått sykemeldt i nokså nøyaktig 11 måneder. Friskmeldes fra og med mandag, men har ingen jobb, så jeg blir friskmeldt til arbeidsformidling. Jeg er gravid i 23. uke, og har en begynnende bekkenløsning. Hva skjer hvis jeg trenger sykemelding? Jeg kan vel ikke ta hvilken som helst jobb siden jeg er gravid. Kan jeg bli sykemeldt på vanlig måte, eller er det spesielle regler ettersom jeg har vært sykemeldt i 11 måneder (fra oktober 2000 til nå)? 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 20. august 2001 Skrevet 20. august 2001 Friskmeldt til arbeidsformidling betyr at du ikke kan ta alle slags jobber, så der skal legen skrive hvilke begrensninger du har. Dersom du blir sykmeldt får du sykepenger bare den resterende måneden. Deretter må du evt. søke om rehabiliteringspenger - og du må da passe på at du ikke får rehab.penger mer enn 4 mndr før du tar permisjon ellers går du glipp av fødselspengene! Og da er det din NORMALE inntekt som er avgjørende. Du skal i et slikt tilfelle ikke finne deg i mindre enn normal lønn i fødselspermisjonen (f.eks lik sykepengene du har nå?). (evt 80% av dette). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.