Gjest jente16 Skrevet 19. august 2001 Del Skrevet 19. august 2001 Hvordan vet jeg at fødselen er igang? Hvordan kjennes rier ut? Finnes det andre tegn enn rier og at vannet går? Kan man merke at noe er "igjære" noen dager før fødselen? Hvordan merker man dette? Hva er en slimpropp? Håper på svar.Jeg tør nemlig ikke spørre legen min for jeg er redd for å virke dum. Jeg er 5 måneder gravid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33607-hvordan-vet-jeg-at/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
livato Skrevet 19. august 2001 Del Skrevet 19. august 2001 Du virker ikke dum hvis du spør legen din om dette. Faktisk virker du smart. Det viser at du har tenkt gjennom de viktige tingene i et svangerskap, og at du virkelig prøver å forberede deg på det som skal skje. Men en annen side er at legene faktisk ikke vet alt sånt selv. Faktisk må man ha prøvd det for å vite det helt sikkert. Du vil garantert skjønne det når riene starter. Det gjør såpass vondt etter en stund at da kan det bare være en ting. Jeg merket ikke at noe var i gjære før mine fødsler. Slimproppen har jeg heller aldri sett noe til, så den kan jeg ikke fortelle noe om. Første fødselen min startet med at vannet gikk. Det kom om natten, og det var veldig lite først. Jeg trodde nesten at jeg hadde tisset meg litt ut. Så da ringte jeg til klinikken for å spørre. Den andre førdselen min startet med mageknip, trodde jeg først. Da jeg merket at det var regelmessig skjønte jeg at noe var på gang, og det ble raskt vondere og vondere. Sånn det var en liten forklaring på hvordan jeg hadde det. Det kan variere fra person til person. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33607-hvordan-vet-jeg-at/#findComment-130417 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 19. august 2001 Del Skrevet 19. august 2001 Du skall absolut ställa alla frågor som du undrar över till den jordmor/doktor som du går hos under gravidteten. Det är delvis det som de är till för. Det är också bra att gå på en svangerskapskurs, för att bli så förberedd som möjligt inför förlossningen och föräldraskapet. Jag tycker att du skall läsa om kynnere och rier här på DOl under tema. Där har jag beskrivit lite av hur de kjänns och hur de kan skiljas åt. En förlossning startar aldrig helt lika med en annan, så det går inte att säga hur det kjänns dagar eller timmar innan. Slemproppen är en gelaaktig klump eller propp som sitter inne i livmoderhalsen under graviditeten. Denna förhindrar att bakterier skall kunna komma upp till livmodern. Denna slempropp försvinner allt från veckor till timmar innan förlossningen. Den kan då se ut som en geleklump och vara både gjenomsiktig och brunaktig. Lycka till vidare! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33607-hvordan-vet-jeg-at/#findComment-130443 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.