Gå til innhold

Antibiotika og ødelagt tarm på jente 2år

Anbefalte innlegg

Gjest hakka pakka

Vi har en jente på 2år. Hennes tarm er ødelagt av antibiotika. hun skal ha en ny operasjon nå innen 4-6uker i urinveiene. (det innebærer store doser antibiotika) Selv om hun ikke bruker antibiotika nå så har hun ikke fast avføring. Noen ganger verre enn andre. Alt fra vann til litt fast. Men klarer vi å holde henne helt borte fra gluten, egg, rødt kjøtt og melkeprodukter så kan hun ha en tilnermet lik normal avføring. Hun har også smerter og luft. Hun er blek i huden. Jeg tenker også att jernlageret hennes ikke er som det burde være siden hun har en så dårlig tarm. Hva gjør jeg for å bygge opp tarmen hennes og lindre magesmerten?

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Antibiotika forstyrrer først og fremst den normale tarmbakteriefloraen og det kan oppstå sykdomsfremkallende bakteriestammer i ttykktarmen. Det kan være lurt med en avføringsprøve for å sjekke ut dette. Selve tarmveggen kan også bli påvirket slik at den ikke fordøyer mat på en vanlig måte og man kan bli intolerant for melk og andre matvarer. For tarmfloraen kan man bruke tilskudd av pre- og probiotika som fås i helsekostforretninger tilpasset riktig aldersgruppe. Etter en stund på eliminasjonsdiett vil oftest tarmveggen fungere bedre og man kan forsiktig teste ulike matvarer. Når tarmen fungerer dårlig og barnet har hatt mange infeksjoner er det ikke uvanlig med mangel på viktige næringsstoffer som jern, sink og B-vitaminer. I deres tilfelle vil jeg anbefale å ha kontakt med en ekspert på tarmproblemer hos barn for å kunne bli godt fulgt opp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...