Gå til innhold

Dere som vil ha små biler

Gjest veier for og i mot
 Del

Anbefalte innlegg

Gjest veier for og i mot

Hvorfor vil dere ha små biler? Hvilken bil i liten personbilklasse synes dere er best?

Hvorfor velger dere bort større biler med god lasteplass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Speak

De fleste velger vel ikke bort stor lasteplass, men økonomien tilsier at man får mer for pengene med en liten bil. Gjerne som bil nr. 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaVa

Nå som vi ikke har vognbarn lenger, kunne jeg godt tenkt meg en liten bil - 95% av kjøringa trenger vi overhodet ikke et stort bagasjerom i bilen.

De få gangene mån måtte trenge litt mer plass, er det fullt mulig å leie seg en bil - totalkostnadene for bilbruket vil likevel være langt rimeligere med en liten bil, enn en stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest småbileier

Fordeler med liten bil: er at de ofte er rimeligere i innkjøp, at de bruker mindre plass mht parkering (i by), at de forbruker mindre (både mht benisnpris og miljø.

Det aller meste av vårt bilbruk er til transport av mennesker uten så mye baggasje (til / fra jobb og daglige aktiviteter), så da veier det opp ulempene med at vi ikke får med oss like mye baggasje de gangene i året vi har behov for det.

Vi har mulighet til å låne større bil av svigerforeldrene mine når det er større innkjøp (IKEA og Maxbo og sånn..).

I ferier (langt borte) velder vi ofte å leie bil på feriestedet hvis det er nødvendig, heller enn å ta med oss bilen på langtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Jeg ønsker meg en liten bil, som bil nr 2.

Vi har en X-trail nå som hovedbil, den passer bra til oss 3, vi bor på bondelandet.

Jeg vil gjerne ha en liten bil som jeg kan bruke, jeg kjører ikke langt, lett å parkere osv. Vi har bare ett barn også. Minuset er at jeg bør ha 4WD og dermed stiger prisen. Så foreløpig blir det at jeg har hovedbilen, og sambo kjører en gammel renault som egentlig er moren sin. Jeg liker fordeling, han er ikke fult så begeistret ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mrs D

Jeg har en liten fireseter. Hvorfor? Fordi det er en sjelden bil og det er artig å ha noe som det ikke går tretten av på dusinet. Lynkjapp og snerten, og verdens fineste lille bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
 Del

• Opprett ny...