Gå til innhold

Tror jeg hopper over naboen gitt..


Gjest høstlyng

Anbefalte innlegg

Gjest høstlyng

Skal være bøssebærer på søndag. Har en nabo jeg har vært hos et par ganger før som jeg tror jeg hopper pent over denne gangen.

Har fått høre at han har det mye, mye verre enn de "der nede", dessuten er han syk og fattig. Sist jeg var der tok han tak i bøssa og sa at jeg burde gi pengene til han istedet, fordi han trengte dem mye bedre. Han var sint og ufin.

Jeg vet at det ikke er direkte synd i han økonomisk. Herregud hvor mange rare mennesker som finnes rundt omkring. Tragikomisk da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg foreslår at du henger en stor plakat med bilde av et utsulta afrikansk barn rundt halsen når du går til naboen. Hvis han igjen uttaler at han har det mye verre, så får du måle ham nøye opp og ned før du løfter opp plakaten og ser nøye på dette - og sier: "Hmmm, dette barnet ser litt mer sultent ut enn deg....."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstlyng

Jeg foreslår at du henger en stor plakat med bilde av et utsulta afrikansk barn rundt halsen når du går til naboen. Hvis han igjen uttaler at han har det mye verre, så får du måle ham nøye opp og ned før du løfter opp plakaten og ser nøye på dette - og sier: "Hmmm, dette barnet ser litt mer sultent ut enn deg....."

Endel rasisme inn i bildet her også da. Utsagn som ikke egner seg på trykk ;( Hadde jeg hengt opp et sånt bilde ville jeg sikkert fått endel ufin kommentarer, tenker jeg. Hadde jo vært interessant å se hvordan han ville reagert da, men tror jeg heller går til noen "snille" mennesker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Endel rasisme inn i bildet her også da. Utsagn som ikke egner seg på trykk ;( Hadde jeg hengt opp et sånt bilde ville jeg sikkert fått endel ufin kommentarer, tenker jeg. Hadde jo vært interessant å se hvordan han ville reagert da, men tror jeg heller går til noen "snille" mennesker jeg :)

Gå til noen andre, du :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endel rasisme inn i bildet her også da. Utsagn som ikke egner seg på trykk ;( Hadde jeg hengt opp et sånt bilde ville jeg sikkert fått endel ufin kommentarer, tenker jeg. Hadde jo vært interessant å se hvordan han ville reagert da, men tror jeg heller går til noen "snille" mennesker jeg :)

Huff, skjønner deg godt :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår at du henger en stor plakat med bilde av et utsulta afrikansk barn rundt halsen når du går til naboen. Hvis han igjen uttaler at han har det mye verre, så får du måle ham nøye opp og ned før du løfter opp plakaten og ser nøye på dette - og sier: "Hmmm, dette barnet ser litt mer sultent ut enn deg....."

finnes jo folk her i norge som faktisk er fattige og heller bruker pengene på seg selv enn å sende de vekk..

Og det skjønner jeg veldig godt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

finnes jo folk her i norge som faktisk er fattige og heller bruker pengene på seg selv enn å sende de vekk..

Og det skjønner jeg veldig godt..

Klart det, og det er frivillig om man vil gi penger til bøssebærere. Det var denne naboens ekle reaksjoner på å få bøssebærere på døra jeg reagerte på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det, og det er frivillig om man vil gi penger til bøssebærere. Det var denne naboens ekle reaksjoner på å få bøssebærere på døra jeg reagerte på....

ok skjønner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...