Gå til innhold

Hjertebank av sukker


Gjest Niccola

Anbefalte innlegg

Gjest Niccola

Jeg må innrømme at det virker som jeg reagerer litt negativt på sukker. Hadde en sjokoladeplate liggende, og puttet i meg 4 ruter. Nå, 5 min etterpå, har jeg hjertebank.

Er det vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke fullt så sykelig opptatt av det sunne

Da tror jeg heller du er sykelig opptatt av hva som er sunt.... det er nok din dårlige samvittighet som slo inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer med meg også hvis jeg ikke har spist noe annet på en stund. Jeg tror jeg reagerer på plutselige blodsukkerendringer, men tviler på at det er farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vaffelhjerte

Da tror jeg heller du er sykelig opptatt av hva som er sunt.... det er nok din dårlige samvittighet som slo inn.

Det tror jeg også:) Det skal nok mere til enn som så for å få hjertebank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Da tror jeg heller du er sykelig opptatt av hva som er sunt.... det er nok din dårlige samvittighet som slo inn.

Jeg sykelig opptatt av det sunne.. ja, den var ny :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest trist jente

Nærliggende å tenke at den plutselige blodsukkerstigningen er årsaken. Særlig hvis du spiste sjokoladen på tom mage. Farlig er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Nærliggende å tenke at den plutselige blodsukkerstigningen er årsaken. Særlig hvis du spiste sjokoladen på tom mage. Farlig er det ikke.

Neida, ikke redd for at det er farlig :-) Men litt urovekkende at kroppen reagerer sånn på bare litt sukker. Tenk på alt sukkeret i får i oss i løpet av en dag, en uke, osv.

Var ikke så veldig lenge etter frokost heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trist jente

Neida, ikke redd for at det er farlig :-) Men litt urovekkende at kroppen reagerer sånn på bare litt sukker. Tenk på alt sukkeret i får i oss i løpet av en dag, en uke, osv.

Var ikke så veldig lenge etter frokost heller.

Noen tåler nok sukker bedre enn andre. Jeg er nødt til å spise noe ordentlig før jeg spiser sukker. Ellers får jeg nærmest føling - hjertebank, svimmelhet, uklart/tåkete syn, slapp, gelè i kroppen.

Ikke veldig praktisk, men sånn er det nå.

Spiser jeg mer "kamuflert" sukker reagerer jeg ikke på samme måte for da er det langsomme karbohydrater samtidig.

Du har rett i at vi får i oss enorme mengder sukker ja, i mange av produktene tenker man ikke på at at det er sukker i det hele tattt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...