Gå til innhold

Aldri feber


Psychiatric

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke mye syk, men når jeg en skjelden gang er det, så har jeg aldri feber. Er dette veldig uvanlig?

Det er ihvertfall veldig plagsomt når leger snakker med meg som om jeg prøver å "lure" meg til sykemelding e.l.

Så jeg lurer på - Er det noe som jeg kan si som kan få allmenpraktiserende leger til å faktisk forstå, at man kan være syk uten feber? For det er faktisk det jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest for meg

Jeg heller har aldri feber. Jeg har heller ikke hatt influensaer, men derimot ulike virus i ny og ne. Har aldri opplevd at legen min har vært vanskelig i forhold til at jeg er feberløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lav temp

Har du fått sjekket normaltempraturen din? Hos meg ligger den på ca 35,4 C og når jeg er veldig syk er jeg aldri over 38,5. Er jeg litt syk ligger jeg litt over 37, da er det jo lett for en lege og si at jeg ikke har feber, men det har jeg jo (svetter og fryser om hverandre).

Dette er et fenomen som "går" i min familie, barna mine har arvet det også. Min far har vært innlagt på sykehus med svær infeksjon, men hadde bare 37,5 i temp. Han også ligger rundt 35 sånn til hverdags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heller har aldri feber. Jeg har heller ikke hatt influensaer, men derimot ulike virus i ny og ne. Har aldri opplevd at legen min har vært vanskelig i forhold til at jeg er feberløs.

Senest i dag fikk jeg en liten stikker om det. Jeg ligger hjemme med alle symptomene på svineinfluensa, men uten feber.

Legen jeg ringte kom med en liten "stikker".

"Aldri feber? - Du må være et medisinsk unikum" - Med en litt tvilende tone.

Det er begynner å bli slik at jeg kvier meg for å kontakte lege hvis jeg er syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått sjekket normaltempraturen din? Hos meg ligger den på ca 35,4 C og når jeg er veldig syk er jeg aldri over 38,5. Er jeg litt syk ligger jeg litt over 37, da er det jo lett for en lege og si at jeg ikke har feber, men det har jeg jo (svetter og fryser om hverandre).

Dette er et fenomen som "går" i min familie, barna mine har arvet det også. Min far har vært innlagt på sykehus med svær infeksjon, men hadde bare 37,5 i temp. Han også ligger rundt 35 sånn til hverdags.

Takk for tipset - skal sjekke det når jeg er kvitt influensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

Jeg får heller ikke feber hvis jeg er "halvsyk". Men den kan bli opp mot 40 ved sterk influensa og en gang jeg hadde brystbetennelse. Så jeg vet at den kan bli høy. Men jeg har vel ikke hatt slik feber på 7 år (sist jeg hadde skikkelig influensa).

Normalt har jeg ca 36 i temperatur, så jeg kan føle meg syk men bare ha litt over 37 i temperatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest No nick takk

Jeg sluttet å få feber da jeg fjernet mandlene som barn.Faktisk litt irriterende iblandt, for da blir man liksom alltid sånn halvsjuk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i motsatt situasjon, insisterte på at jeg ikke var syk fordi jeg ikke hadde feber, legen sa jeg hadde lungebetennelse.

Jeg får lett høy feber, selv om jeg bare er litt "småsyk", forkjøelse + aktivitet vil ofte si at jeg ender med 39 i feber på kvelden. Men når jeg er syk "på ordentlig", sånn at jeg oppsøker lege, har jeg sjelden hatt mer enn 38 i feber, som regel mindre. Og jeg er aldri blitt møtt med skepsis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mye kan forklares

Har du fått sjekket normaltempraturen din? Hos meg ligger den på ca 35,4 C og når jeg er veldig syk er jeg aldri over 38,5. Er jeg litt syk ligger jeg litt over 37, da er det jo lett for en lege og si at jeg ikke har feber, men det har jeg jo (svetter og fryser om hverandre).

Dette er et fenomen som "går" i min familie, barna mine har arvet det også. Min far har vært innlagt på sykehus med svær infeksjon, men hadde bare 37,5 i temp. Han også ligger rundt 35 sånn til hverdags.

nå lærte jeg noe nytt (igjen)

takk for info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MedicNerd

Senest i dag fikk jeg en liten stikker om det. Jeg ligger hjemme med alle symptomene på svineinfluensa, men uten feber.

Legen jeg ringte kom med en liten "stikker".

"Aldri feber? - Du må være et medisinsk unikum" - Med en litt tvilende tone.

Det er begynner å bli slik at jeg kvier meg for å kontakte lege hvis jeg er syk.

Kanskje du rett og slett har en teit fastlege.... Dette er individuelt. Jeg har også sånn litt under 36 til vanlig. Dermed kan jeg føle meg elendig på 37,5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...