Line 6 704 0 Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Barna og jeg har så lyst til å lage noen julegaver selv, blant annet selvlaget konfekt (sjokolade) som legges på glass og gis bort til besteforeldrene. Er det noen som har gode oppskrifter, eventuelt gode linker hvor man kan se fremgangsmåte og sånn? Da tenker jeg type "mørk og lys" sjokolade, som man kan fylle selv. Marsipanfigurer dyppet i smeltet kokesjokolade er også et alternativ, men det finnes vel noe mer spennende enn som så? Anyone? Oppskrifter tas imot med stor takk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus 80 872 5 437 Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 ''Marsipanfigurer dyppet i smeltet kokesjokolade er også et alternativ, men det finnes vel noe mer spennende enn som så?'' For en voksnere variant - kna inn baileys eller en annen likør i marsipanen før du dypper kulene i smeltet sjokolade... Mmm... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Line 6 704 0 Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 ''Marsipanfigurer dyppet i smeltet kokesjokolade er også et alternativ, men det finnes vel noe mer spennende enn som så?'' For en voksnere variant - kna inn baileys eller en annen likør i marsipanen før du dypper kulene i smeltet sjokolade... Mmm... Hmm... ja, det skal prøves! Har vel en to-fire Bailey's-flasker stående. Spørs om de er blitt for gamle, det drikkes ikke sånt her i huset... får ta en tur innom Tax-free først på desember 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus 80 872 5 437 Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Hmm... ja, det skal prøves! Har vel en to-fire Bailey's-flasker stående. Spørs om de er blitt for gamle, det drikkes ikke sånt her i huset... får ta en tur innom Tax-free først på desember Baileyskulene var vel det eneste som ble oppspist til jul her i fjor. ) Må lages i år også - knallgodt! Hvis du har hatt baileys stående kaldt så holder den seg fint i flere år. For alt jeg vet kan den holde seg om den står i romtemp også. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Line 6 704 0 Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 Baileyskulene var vel det eneste som ble oppspist til jul her i fjor. ) Må lages i år også - knallgodt! Hvis du har hatt baileys stående kaldt så holder den seg fint i flere år. For alt jeg vet kan den holde seg om den står i romtemp også. ) Den har stått tre-fire år i romtemperatur, uåpnet. Husker faktisk ikke når jeg kjøpte den, de siste par årene har jeg ikke kjøpt kvota mi... Det er jo melk i den, så det kan hende den skiller seg? Jeg får sjekke... så får jeg rydda litt i de skapene også 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins 14 565 2 Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Min erfaring er at amatørmessig hjemmelaget konfekt sjeldent er noen suksess:-) Sikkert morsomt for barna og være med å lage konfekt, men mitt tips er ihvertfal at ikke lag noen mengder 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest and I wonder 0 0 Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Min erfaring er at amatørmessig hjemmelaget konfekt sjeldent er noen suksess:-) Sikkert morsomt for barna og være med å lage konfekt, men mitt tips er ihvertfal at ikke lag noen mengder Men er det ingen som har noen oppskrift? Jeg har også lyst til å prøve dette. - Kun til eget bruk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Line 6 704 0 Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 Min erfaring er at amatørmessig hjemmelaget konfekt sjeldent er noen suksess:-) Sikkert morsomt for barna og være med å lage konfekt, men mitt tips er ihvertfal at ikke lag noen mengder Det er derfor jeg har lyst på noen gode oppskrifter da vettu Jeg laget sjokoladepinner i fjor, og de fikk bein å gå på. Mintfyll (minnet om marsipan i konsistensen) med sjokolade utenpå, og rullet i kokos. Kjempegode... Om noen har gode oppskrifter som har vært vellykkede - jeg blir veldig glad for å prøve dem! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Line 6 704 0 Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 Baileyskulene var vel det eneste som ble oppspist til jul her i fjor. ) Må lages i år også - knallgodt! Hvis du har hatt baileys stående kaldt så holder den seg fint i flere år. For alt jeg vet kan den holde seg om den står i romtemp også. ) Men du Lillemus, hvordan får du knadd inn Baileysen i marsipanen? Deler du den opp i småbiter først, og bare klæsjer til? Hehe... trekker den lett inn når man knar ei stund? Har aldri blandet marsipan med noe som helst før jeg, serru... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest and I wonder 0 0 Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Det er derfor jeg har lyst på noen gode oppskrifter da vettu Jeg laget sjokoladepinner i fjor, og de fikk bein å gå på. Mintfyll (minnet om marsipan i konsistensen) med sjokolade utenpå, og rullet i kokos. Kjempegode... Om noen har gode oppskrifter som har vært vellykkede - jeg blir veldig glad for å prøve dem! Kanskje du kan dle din oppskrift? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 11 417 0 Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Baileyskulene var vel det eneste som ble oppspist til jul her i fjor. ) Må lages i år også - knallgodt! Hvis du har hatt baileys stående kaldt så holder den seg fint i flere år. For alt jeg vet kan den holde seg om den står i romtemp også. ) Har en åpnet flaske baileys i kjøleskapet. Da skal den spares litt til ;O) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus 80 872 5 437 Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Men du Lillemus, hvordan får du knadd inn Baileysen i marsipanen? Deler du den opp i småbiter først, og bare klæsjer til? Hehe... trekker den lett inn når man knar ei stund? Har aldri blandet marsipan med noe som helst før jeg, serru... Jeg knadde marsipanen litt først så den ble myk, så lagde jeg en grop i den, helte i baileys og så knadde jeg det hele sammen - ikke ha i for mye likør for da blir den for myk! Dypp så kulene i smeltet sjokolade, sett på bakepapir og sett dem kjølig til sjokoladen har stivnet, bør oppbevares kjølig også. Nam nam! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 4 529 0 Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Min erfaring er at amatørmessig hjemmelaget konfekt sjeldent er noen suksess:-) Sikkert morsomt for barna og være med å lage konfekt, men mitt tips er ihvertfal at ikke lag noen mengder Jeg lagde en gang noe sjokoladegreier, med ristede mandler. Spise de opp før julaften for de var så gode Så skjønner ikke helt at du kan mene at det ikke er noen suksess. Har dessverre ikke oppskriften enda. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Line 6 704 0 Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 Jeg knadde marsipanen litt først så den ble myk, så lagde jeg en grop i den, helte i baileys og så knadde jeg det hele sammen - ikke ha i for mye likør for da blir den for myk! Dypp så kulene i smeltet sjokolade, sett på bakepapir og sett dem kjølig til sjokoladen har stivnet, bør oppbevares kjølig også. Nam nam! Åååh... tror jaggu ikke jeg klarer å vente helt til desember, jeg får ta en tur på polet Marsipan har jeg nemlig i skapet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Line 6 704 0 Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 Kanskje du kan dle din oppskrift? Skal se om jeg husker på det i morgen - deler gjerne! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hypoen 187 0 Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Hvis du går inn på cacas.no , finner du både former, sjokolade og masse anna digg ! Ungene og jeg lager også konfekt til besteforeldre . Du fyller formene halvfull med smeltet sjokolade , la det stivne i kjøleskapet , så har du i noe godt , f.eks smilsaus fra flaske ,stiv bringebærgele, eller hva med hjemmelaget bayliskrem : ) Fyll så helt opp med sjoko. Så lar du alt stivne før du enkelt hvelver dem ut av forma. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio 7 569 0 Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Hvis du går inn på cacas.no , finner du både former, sjokolade og masse anna digg ! Ungene og jeg lager også konfekt til besteforeldre . Du fyller formene halvfull med smeltet sjokolade , la det stivne i kjøleskapet , så har du i noe godt , f.eks smilsaus fra flaske ,stiv bringebærgele, eller hva med hjemmelaget bayliskrem : ) Fyll så helt opp med sjoko. Så lar du alt stivne før du enkelt hvelver dem ut av forma. Hvordan lager du baileyskrem? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja 10 668 6 Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Jeg knadde marsipanen litt først så den ble myk, så lagde jeg en grop i den, helte i baileys og så knadde jeg det hele sammen - ikke ha i for mye likør for da blir den for myk! Dypp så kulene i smeltet sjokolade, sett på bakepapir og sett dem kjølig til sjokoladen har stivnet, bør oppbevares kjølig også. Nam nam! ..smeltet kokesjokolade? Bare det, eller med noe mer i? Tror dette må prøves i år. Cognac er sikkert også god til marsipan... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak 11 239 0 Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Hva med å lage hjemmelaget marsipan? Ikke ferdig marsipan som du bare ruller ut. Det er jo knallgodt. Brente mandler er også nyyyydelig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
illuminatum 534 0 Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Her finner du noen oppskrifter: http://www.okosjokolade.no/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.