Gå til innhold

Reisegave til foreldrene mine


Gjest en snill datter ;-)

Anbefalte innlegg

Gjest en snill datter ;-)

Jeg planlegger å bestille en reise som julegave til foreldrene mine. De har stilt opp for meg over en lang periode og fortjener å skjemmes bort litt. Derfor prøver jeg å planlegge noe litt spesielt for dem. Jeg tenker på f.eks tur til Svalbard e.l (langhelg), men hva vil noe sånt koste? Jeg er redd det fort kan bli dyrt å reise dit, derfor tar jeg gjerne imot andre forslag til noe litt utenom det vanlige.

Pris har jeg ikke tenkt så mye på ennå, men kanskje max 3-4000. Da trenger ikke alt være inkludert, det får jeg neppe til den prisen (?), men nok til at de får seg et spark i baken og får prøvd noe de lenge har snakket om. De reiser på ferie til utlandet én gang i året i ca 14 dager, men da alltid til typiske sydensteder. Jeg vet man kan få billige billetter nedover Europa hos norwegian, men jeg har også vurdert interrailbilletter som de kan bruke til sommeren. Andre gode forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest en snille datter ;-)

Takk for forslag. Desverre tror jeg det vil bli for "kjedelig" for faren min. De er begge glade i å være ute i naturen, altså mer den type opplevelser. Det er derfor jeg tenkte på Svalbard. Jeg har også tenkt på fotballtur til England, men det har moren min neppe lyst til så det får bli til pappas runde dag i tilfelle. Det hadde også vært spennende med en tur til et sted eller land ikke "alle" reiser til. Alpene, kan det være noe? Hmm...dette var ikke lett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en snill datter ;-)

Jeg har kikket litt på nett og kom over turer som hurtigruten har. Desverre blir de litt for dyre, men jeg kan prøve å sy sammen noe lignende selv.

Nord-Norge er jo ubeskrivelig vakkert, og en tur med hundekjøring, scootertur e.l, "jakt på nordlyset" ser jeg det står om på turer hurtigruten har. Det må da være noen nordfra her som kan anbefale det perfekte sted og gjerne også folk som guider og ordner med lokale turer (til en ikke alt for dyr penge). :-) Er Tromsø et godt utgangspunkt? Lofoten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bareetforslag

Hva med et døgnopphold i Oslo på hotell, en bedre middag og en hyggelig forestilling av et eller annet slag de ville sette pris på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest en snill datter ;-)

Jeg lurer på hva du klarer å få til for 3-4000 kr. *spent*

Som sagt kan dette også være et spark bak, slik at de kommer seg andre steder enn til "syden". Jeg har f.eks funnet billige flybilletter til Kirkenes og turer med hundespann som ikke er alt for dyrt. Det kan være et forslag der jeg dekker noe, og de selv dekker resten. Da har de et utgangspunkt. Jeg trenger ikke å bestille billettene så alt er klart til jul. De må jo få tid til å planlegge når de kan reise, hvor mye de vil/kan legge i det selv, og om det i det hele tatt er noe de kunne tenke seg.

Jeg kan ikke trylle, men jeg kan være med på å lage en uforglemmelig opplevelse.

... det var da svært til dårlig innstilling her da...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en snill datter ;-)

Hva med et døgnopphold i Oslo på hotell, en bedre middag og en hyggelig forestilling av et eller annet slag de ville sette pris på?

Søsteren min bor i Oslo så dette er noe de har gjort noen ganger, men ellers et godt forslag. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en snill datter ;-)

En helg for to på Svaldbard for 3-4000,-?? Du må vel både tre- og firedoble det gitt... Svaldbard er sabla dyrt.

Jeg er fullt klar over det. Jeg tenkte bare at dette kunne være en type reise de ville like. Altså har dere en idé om hva jeg vil frem til. Det må da finnes en fra Finnmark eller Troms her som har kjennskap til fine turer man kan ta der oppe på vinterstid (mars?) som ikke er sabla dyrt? Det trenger ikke være arrangert av et reiseselskap, men kanskje noen kjenner noen som driver med utleie av f.eks hundespann. Jeg har funnet noen sånne turer som inkluderer sauna, litt lokal mat, sighteeing med informasjon om samekultur ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Islandselsker

Som sagt kan dette også være et spark bak, slik at de kommer seg andre steder enn til "syden". Jeg har f.eks funnet billige flybilletter til Kirkenes og turer med hundespann som ikke er alt for dyrt. Det kan være et forslag der jeg dekker noe, og de selv dekker resten. Da har de et utgangspunkt. Jeg trenger ikke å bestille billettene så alt er klart til jul. De må jo få tid til å planlegge når de kan reise, hvor mye de vil/kan legge i det selv, og om det i det hele tatt er noe de kunne tenke seg.

Jeg kan ikke trylle, men jeg kan være med på å lage en uforglemmelig opplevelse.

... det var da svært til dårlig innstilling her da...?

Men du, er du sikker på at virkelig har lyst til å reise til noe annet enn "syden", da? Det _kan_ jo være en grunn til at de selv velger sydligere strøk når de skal på tur...

Synes ideen er god, skjønner godt at du vil gi dem noe ekstra, bare du er sikker på at de synes det er snilt liksom.

Forøvrig har jeg ingen konkrete forslag, jeg ville nok valgt Island selv - men til det har du for lite budsjett. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest en snill datter ;-)

Billig fly:http://www.orbville.no/fly/svalbard-jan-mayen-islands/sj

Annen info: http://www.dinside.no/517899/norges-vakreste-naturopplevelse

Synes det var en god idé! Skjønner du ikke får noen fullv pakke m. innhold til den prisen, men om foreldrene dine har ok råd synes de sikkert ikke det gjør noe å spytte i litt selv.

Tusen takk for linker! Dette skal undersøkes nøyere. Jeg håper de liker idéen hvis jeg klarer å sy sammen noe. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en snill datter ;-)

Hva med Island? Jeg tror jeg budsjette sprekker veldig da, men det er en naturopplevelse.

Slett ingen dårlig idé! Blir nok en budsjettsprekk, men jeg kan kanskje klare å ordne litt aktiviteter eller noe der likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en snill datter ;-)

Men du, er du sikker på at virkelig har lyst til å reise til noe annet enn "syden", da? Det _kan_ jo være en grunn til at de selv velger sydligere strøk når de skal på tur...

Synes ideen er god, skjønner godt at du vil gi dem noe ekstra, bare du er sikker på at de synes det er snilt liksom.

Forøvrig har jeg ingen konkrete forslag, jeg ville nok valgt Island selv - men til det har du for lite budsjett. Lykke til!

Jeg vet med sikkerhet at det er noe de kan tenke seg. Grunnen til at de alltid ender opp i syden er rett og slett sol og varme. Som regel reiser de sammen med noen også og da er syden noe alle syns er greit. De har snakket om tur til Svalbard tidligere, men mer i en tone som i at "dette blir nok ikke noe av, men det er en fin drøm". Island har jeg veldig lyst til å dra til selv, men det blir nok budsjettsprekk i denne sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...