Gå til innhold

Gammel katt som tisser inne


Gjest hente katt-jesus?

Anbefalte innlegg

Gjest hente katt-jesus?

Akkurat som han får noen "anfall" med noen ukers mellomrom. Nå har han tisset i klesskapet og jeg har -den- klesvasken å ta meg av :(.

Noen som vet hva man gjør med sånne dyr, akkurat nå har jeg kastet den ut og har ikke lyst til å slippe den inn. Slemme katt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den er ikke slem, den er syk! Ta den med til dyrlegen snarest - når gamle katter begynner å tisse inne tyder det ofte på enten diabetes eller senilitet (faktisk!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rop ut!

Et kjempebroblem siden kattetiss lukter verre enn helvete og mer til sammen. Et eget rom til katten hvor du legger ut avispapir er best. Inskrenk avispapiret slik at det er en side igjen til slutt. Overfør avispapiret til kattedoen til slutt. Det hadde virker for en hund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rop ut!

Den er ikke slem, den er syk! Ta den med til dyrlegen snarest - når gamle katter begynner å tisse inne tyder det ofte på enten diabetes eller senilitet (faktisk!).

Et bedre svar enn hva jeg gav ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ikke slem, den er syk! Ta den med til dyrlegen snarest - når gamle katter begynner å tisse inne tyder det ofte på enten diabetes eller senilitet (faktisk!).

Ja,- eller urinveis-problemer... Hadde en som fikk urinstein eller noe sånt,- fikk antibiotika og noe spesialfor for en periode for å løse opp, såvidt jeg husker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hente katt-jesus?

Et kjempebroblem siden kattetiss lukter verre enn helvete og mer til sammen. Et eget rom til katten hvor du legger ut avispapir er best. Inskrenk avispapiret slik at det er en side igjen til slutt. Overfør avispapiret til kattedoen til slutt. Det hadde virker for en hund

Takk for råd, skal vurderes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hente katt-jesus?

Den er ikke slem, den er syk! Ta den med til dyrlegen snarest - når gamle katter begynner å tisse inne tyder det ofte på enten diabetes eller senilitet (faktisk!).

Ser ikke tegn til senilitet på andre områder men, tror heller det ligger i at den er gammel og lat og orker ikke å gå ut. Mere komfortabelt å tisse på noen gode, myke klær.

Slik skal jeg også gjøre når jeg blir gammel, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Urinveisinfeksjon...

Ser ikke tegn til senilitet på andre områder men, tror heller det ligger i at den er gammel og lat og orker ikke å gå ut. Mere komfortabelt å tisse på noen gode, myke klær.

Slik skal jeg også gjøre når jeg blir gammel, hehe.

Nei, katter er ikke slik.

Pusen din er nok syk, jeg tipper på urinveisinfeksjon. Ta en tur til dyrlegen, det må den da være verdt?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hente katt-jesus?

Nei, katter er ikke slik.

Pusen din er nok syk, jeg tipper på urinveisinfeksjon. Ta en tur til dyrlegen, det må den da være verdt?!

Ja, kanskje du har rett i at den kan ha en uvi.

Selvsagt er katten gull verdt. Er ikke helt blid på den nå da hehe. Den sitter på verandaen og lurer på om den får lov til å komme inn. Må vel slippe inn det stakkars "dyret" da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Urinveisinfeksjon...

Ja, kanskje du har rett i at den kan ha en uvi.

Selvsagt er katten gull verdt. Er ikke helt blid på den nå da hehe. Den sitter på verandaen og lurer på om den får lov til å komme inn. Må vel slippe inn det stakkars "dyret" da ;)

Klart pusen må få komme inn, den velger absolutt ikke å tisse inne hvis den kan unngå det!

Ring dyrlegen tvert, så kommer dere kanskje inn i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hente katt-jesus?

Klart pusen må få komme inn, den velger absolutt ikke å tisse inne hvis den kan unngå det!

Ring dyrlegen tvert, så kommer dere kanskje inn i dag.

Han fikk komme inn kan du skjønne :). Virker som han skammer seg litt enda. Skal ringe dyrlegen og høre hva han sier, tusen takk for råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ikke tegn til senilitet på andre områder men, tror heller det ligger i at den er gammel og lat og orker ikke å gå ut. Mere komfortabelt å tisse på noen gode, myke klær.

Slik skal jeg også gjøre når jeg blir gammel, hehe.

Kan også være nyrestein... da tisser de inne, dette pga at de ikke klarer å holde igjen.

Ta katten med til dyrlege, eller kjenn selv om den er "opphoven" i buken så kansje du får et inntrykk av hva det kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis katten er gammel (hva mener du med det?) så ville jeg også ha vært obs på nyresvikt, som mange gamle katter rammes av. Hvis katten lider av nyresvikt, så vil den drikke mye og ha problemer med å "holde igjen" noen ganger. Jeg så dette med min gamle pus.

Det kan ellers bare være et behov for å markere - og det kan ha et utall av forskjellige grunner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...