Gå til innhold

Åååå nei, måtte kaste pizzaen


Gjest Espen16

Anbefalte innlegg

Gjest Espen16

Har akkurat flyttet for meg selv og skulle lage pizza nå. Da pizzaen var ferdig var den dekket med plastikk. Neste gang vil jeg ta av plastikken den er pakket inn i tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest God følelse etterhvert

Usj da..om det er noen trøst i det hele tatt så har du akkurat lært noe vesentlig om matlaging ;)

Det er sånn for oss alle...ting må læres

Du gjør nok aldri den feilen igjen :)

Tvi, tvi videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*he he* Tror nok vi alle har fått en del viktig lærdom ved prøving og feiling gjennom livets skole:-)

Men jeg har før tenkt at pizzaprodusentenes formaning på eska om å fjerne all embalajse før pizzaen stekes som unødvendig - ala "this bag is not a toy"...;-) Der tok jeg feil gitt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest majas mamma

Slik lærte stesønnen forskjell på 170 gr hvetemel og 1070 gr hvetemel. Det var en tungfordøyelig sjokoladekake han serverte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik lærte stesønnen forskjell på 170 gr hvetemel og 1070 gr hvetemel. Det var en tungfordøyelig sjokoladekake han serverte.

*knegg* Eller en venninne av meg som tok salt istedenfor sukker i bollene.... Knøttsmå, knallharde og dødssalte boller. man kunne nesten ha drept noen med dem;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vel alle hatt våre nybegynnerfeil... ;)

Første gang jeg laget ris tok jeg 3 liter vann i stedet for 3 dl. ;)

Sorry at jeg kupper tråden her. Lurte bare på hvordan det går med studiene dine. Hvis ikke jeg husker feil, starta vi opp samtidig på samme utdanning, bare på forskjellig kant av landet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Vi har vel alle hatt våre nybegynnerfeil... ;)

Første gang jeg laget ris tok jeg 3 liter vann i stedet for 3 dl. ;)

LOL

Ble det en god suppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg måtte jo bare le;)

Min datter la igjen en kniv i ovnen, og husket det først da stekeovnen sto på 220 grader og kjøkkenet var svart av røyk;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sorry at jeg kupper tråden her. Lurte bare på hvordan det går med studiene dine. Hvis ikke jeg husker feil, starta vi opp samtidig på samme utdanning, bare på forskjellig kant av landet? :)

Å, gjorde vi? ;)

Det går STRÅLENDE! Det er bare så utrolig fantastisk supergøy, og jeg storkoser meg og nyter hver eneste dag! Fikk en "flying start" med A på begge eksamenene til jul i fjor, men til sommeren fikk jeg 2 B-er og en C, så det var litt mer normalt, hehe... ;)

Jeg syns det er så utrolig deilig å endelig gjøre noe med skikkelig mening i absolutt ALT jeg gjør! Jeg kan være litt frustrert på religionsinnleveringer, men det er vel nesten det eneste. ;)

Nå skal vi straks ut i praksis igjen, og denne gang på første trinn. De er jo bittesmå!! Men det skal vel bli gøy, jeg gleder meg mye til det.

Ja, og resten av klassen syns at jeg er håpløst positiv og entusiastisk til enhver tid... De har vel rett. :P

Har du det på samme måte, eller? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Minner om en venninne som skulle lage mandelkakebunn- uten å kverne mandlene... :)

He, he;))))

Tipper den kaken ble spesiell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, gjorde vi? ;)

Det går STRÅLENDE! Det er bare så utrolig fantastisk supergøy, og jeg storkoser meg og nyter hver eneste dag! Fikk en "flying start" med A på begge eksamenene til jul i fjor, men til sommeren fikk jeg 2 B-er og en C, så det var litt mer normalt, hehe... ;)

Jeg syns det er så utrolig deilig å endelig gjøre noe med skikkelig mening i absolutt ALT jeg gjør! Jeg kan være litt frustrert på religionsinnleveringer, men det er vel nesten det eneste. ;)

Nå skal vi straks ut i praksis igjen, og denne gang på første trinn. De er jo bittesmå!! Men det skal vel bli gøy, jeg gleder meg mye til det.

Ja, og resten av klassen syns at jeg er håpløst positiv og entusiastisk til enhver tid... De har vel rett. :P

Har du det på samme måte, eller? ;)

Jeg synes også det er veldig gøy, men irriterer meg utrolig over noen meningsløse fag og obligatorisk undervisning vi må gjennom. Kurset "Drama som metode" holdt på å ta livet av meg de 30 timene jeg måtte PINE meg gjennom, og RLE-faget er ikke stort bedre. ;)

Skal ut i praksis fra mandag av jeg også, denne gangen på ungdomstrinnet. Var i første klasse i fjor, så det blir en ganske stor overgang. :) Hele året i fjor dreide seg stort sett om begynneropplæringen i lesing, skriving og matematikk.

Digger norsk- og pedfaget, avskyr matematikken, men den er jeg heldigvis ferdig med til jul, bare jeg kommer meg gjennom muntlig! :) Savner litt mer spisskompetanse på fag og ikke allround-tenkning, som åpenbart kommer med den nye lærerutdanningen fra 2010. Og gleder meg utrollig til å kunne velge "egne fag" fra neste år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er veldig gøy, men irriterer meg utrolig over noen meningsløse fag og obligatorisk undervisning vi må gjennom. Kurset "Drama som metode" holdt på å ta livet av meg de 30 timene jeg måtte PINE meg gjennom, og RLE-faget er ikke stort bedre. ;)

Skal ut i praksis fra mandag av jeg også, denne gangen på ungdomstrinnet. Var i første klasse i fjor, så det blir en ganske stor overgang. :) Hele året i fjor dreide seg stort sett om begynneropplæringen i lesing, skriving og matematikk.

Digger norsk- og pedfaget, avskyr matematikken, men den er jeg heldigvis ferdig med til jul, bare jeg kommer meg gjennom muntlig! :) Savner litt mer spisskompetanse på fag og ikke allround-tenkning, som åpenbart kommer med den nye lærerutdanningen fra 2010. Og gleder meg utrollig til å kunne velge "egne fag" fra neste år. :)

Vi har ikke GLSM før etter jul. Da er vi også ferdig med matte. Norsk hadde vi bare i fjor, så nå har vi bare RLE, matte og ped.

Det skal bli bra å velge egne fag ja, men jeg tror nok jeg kommer til å velge matte. Det er veldig mange som sliter med matten nå i høst, det hjelper ikke at både boka og læreren vår er laget for folk som skjønner matte fort og har gode bakgrunnskunnskaper, så jeg er stygt redd for at strykprosenten til jul blir høy. Men jeg synes fortsatt matten er gøy. Ja, også syns jeg dramaen var rasende festlig, jeg da.

Jeg savner faktisk litt mer "ikke-faglig" ting, jeg. Hvordan løse konflikter? Hvordan se at barn sliter hjemme? Hvordan oppdage mobbing? Når ringe barnevernet? De faglige tingene tror jeg man kan klare uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trist jente

He, he;))))

Tipper den kaken ble spesiell!

Ikke veldig vellykket nei ;)

Det morsomste var at hun serverte den uten å skjønne at mandlene skulle vært kvernet.. Heldigvis var vi bare godt kjente så det ble mer moro av det enn pinlig.

Har sett på en eller annen brus- husker ikke hvilken "drink then swallov" eller noe i den duren- kanskje ikke alle advarsler er så meningsløse som de kan virke ;) (bortsett fra at jeg ikke forstår hvordan man kan drikke før man svelger?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Ikke veldig vellykket nei ;)

Det morsomste var at hun serverte den uten å skjønne at mandlene skulle vært kvernet.. Heldigvis var vi bare godt kjente så det ble mer moro av det enn pinlig.

Har sett på en eller annen brus- husker ikke hvilken "drink then swallov" eller noe i den duren- kanskje ikke alle advarsler er så meningsløse som de kan virke ;) (bortsett fra at jeg ikke forstår hvordan man kan drikke før man svelger?)

Et kostelig minne da;))

Jeg ser _aldri_ på reklamer, så hva du henviser til aner jeg ikke, men først drikker man, så svelger man;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...