....AV Skrevet 19. oktober 2009 Skrevet 19. oktober 2009 Ja det kan hun. Psykiske lidelser hos mor øker stresset hos fosteret og øker sannsynligheten for senere psykisk lidelse. Bla røyking hemmer kognitive funksjoner (IQ. Annet rusmiddelbruk kan gjøre det samme. Et godt og passende rolig og utfordrende liv med bla lytting til Mozart gir harmoniske barn. Jeg øvde inn og spilte konsert med Mozarts requiem da jeg var gravid. Var litt redd for at barnet skulle få dødsangst, men det ser ut til å ha gått bra:-) 0 Siter
laban Skrevet 19. oktober 2009 Skrevet 19. oktober 2009 Jeg øvde inn og spilte konsert med Mozarts requiem da jeg var gravid. Var litt redd for at barnet skulle få dødsangst, men det ser ut til å ha gått bra:-) * fnis * Min eldste var med på Faures Requiem midtveis i svangerskapet, men jeg tror det ble mest norske folketoner etter at hørselen var bedre utviklet. Det har hatt liten innflytelse på hennes musikksmak. Den yngste har også hørt mye kirkemusikk, uten at det ser ut til å ha gjort varig inntrykk. Men han hørte aldeles utmerket nøyaktig tre måneder før han ble født, da var jeg nemlig på et stor firmajubileum der middagen ble avsluttet med innendørs fyrverkeri. Det bråker fælt - og det reagerte han enormt på. 0 Siter
....AV Skrevet 19. oktober 2009 Skrevet 19. oktober 2009 * fnis * Min eldste var med på Faures Requiem midtveis i svangerskapet, men jeg tror det ble mest norske folketoner etter at hørselen var bedre utviklet. Det har hatt liten innflytelse på hennes musikksmak. Den yngste har også hørt mye kirkemusikk, uten at det ser ut til å ha gjort varig inntrykk. Men han hørte aldeles utmerket nøyaktig tre måneder før han ble født, da var jeg nemlig på et stor firmajubileum der middagen ble avsluttet med innendørs fyrverkeri. Det bråker fælt - og det reagerte han enormt på. Han hørte nok godt ettersom det bare var noe over en mnd før han ble født:-) Han er nå 11 år og veldig glad i Mozart.... Jeg var forøvrig også på James Bond - film under samme svangerskap og opplevde da det samme som med ditt fyrverkeri. 0 Siter
Gjest Bevis takk Skrevet 22. oktober 2009 Skrevet 22. oktober 2009 Ok. Dette finnes det forskning på. Skal komme med referanser :-) Venter spent jeg:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.