Gå til innhold

Halsbetennelse


Gjest auuuuuuuuuuuu

Anbefalte innlegg

Gjest auuuuuuuuuuuu

Har hatt halsbetennelse i snart en uke nå, går det snart over?

Det begynte med vondt i halsen et par dager, så brøt det ut med at jeg følte meg veldig dårlig og slapp, hadde frostbyger og elendig generelt.

Bare litt snufsete, det var mest i halsen, men ingen hoste eller slim i starten.

Så ble jeg kvikkere etter et par dager, men fortsatt vondt i halsen, spesielt om kvelden med smerter ved svelging. Mannen min kikket nede i halsen og sa at mandlene så hvite ut.

Når jeg hoster nå kommer det opp tykt seigt gulgrønt slim, det letner å få det opp da..

Blir jeg bedre snart?

siden allmenntilstanden nå er bra, kvikk som bare juling jeg nå, men det sitter fortsatt hardt i halsen...

Har ikke vært til lege, om det er virus hjelper jo ikke antibiotika, dessuten vi jeg ikke ta antibiotika, klarer ikke svelge tabletter, så håper det går over av seg selv.

Hvor lang tid kan en gå med halsbetennelse før det er for lenge liksom, hvor lang tid tar en vanlig halsbetennelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trådstarter

Hvis du har en streptokokkinfeksjon tar det LANG tid før den går over av seg sjøl. Best å få antibiotika da.

Men jeg leste at allmenntilstanden ofte var dårlig og en hadde feber da,

jeg hadde bittelitt feber en dag - og litt dårlig to dager, men nå er jeg i fin form bortsett fra halsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der høres ikke ut som en virus-halsbetennelse nei, ikke n¨år mandlene dine er hvite av betennelse og du harker opp grønn gugge...

Som flyfly sier vil det nok ta laaang tid før kroppen hamler opp med det der på egenhånd. Jeg hadde tatt turen til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg leste at allmenntilstanden ofte var dårlig og en hadde feber da,

jeg hadde bittelitt feber en dag - og litt dårlig to dager, men nå er jeg i fin form bortsett fra halsen...

Jeg har hatt nok runder med skikkelige halsbetennelser til at jeg ikke gidder gå og vente på at det skal gå over av seg sjøl. Jeg ville sjekka meg hos legen.

Hva du gjør er jo opp til deg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sikkert få antibiotika som mikstur - det fikk iallfall sønnen min.

Jeg har hatt streptokokker selv en gang - det var så vondt bare å svelge sitt eget spytt - kjentes nesten ut som å bli skjært med kniv. Men med antibiotika gikk det utrolig fort å bli bedre.

Da junior var syk, var han bare 2,5 år, og ikke særlig samarbeidsvillig mht medisin. Han spyttet og harket det ut igjen, og fikk kanskje bare i seg 25-30% av medisinen. Det tok da lengre tid før han ble frisk, men han ble det han også.

Så det ordner seg sikkert av seg selv også uten medisin, men det hadde jeg ikke orket! Bedre å bli kvitt det - FORT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Onsdag1365380628

Jeg hadde selv en slik virus halsbetennelse her i høst og jeg hadde skikkelig vondt i halsen i ti dager. Jeg greide knapt å svelge. Allmenntilstanden var litt redusert, men ikke verre enn at jeg greide å opprettholde normal aktivititet og gå på jobb. Når jeg først ble bra skjedde det fort, over natten var jeg helt bra i halsen. Var hos legen og tok prøver, men ingen gav utslag siden det var et virus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...