Gå til innhold

Forandre en potensiell kjæreste?


Gjest twilight

Anbefalte innlegg

Gjest twilight

Jeg er blitt forelsket i en jeg ikke kunne forestille meg at jeg ville bli forelsket i. Han er litt av en kverulant, litt nærvøs noen ganger, men stortsett en veldig gøyal fyr.

Utseendemessig er han alt annet enn hva jeg kunne forestille meg å forelske meg i. Den største "utfordringen" er å venne seg til hans heller fraværende sans for klær.

Han bryr seg bare ikke om det og går i en kjip, svart jakke og ryggsekk som begge helt klart kunne trenge en vask.

Jeg er forelsket i han. Derfor er det så rart at jeg får så lyst til å forandre han. Si til han at han noen ganger lukter litt svette, eller jakken skal vaskes. Kanskje han kunne gjøre noe med håret sitt? Gjøre en innsats. Men han sier til meg at han godt kunne tenke seg å se meg i kjoler, kan jeg så si noe tilbake da?

Personlighetsmessig er det også noen ting. Han er som sagt en kverulant, og kan noen ganger hisse seg litt mye opp over kommentarer de fleste andre bare ville latt passere.

I tillegg er han en av dem som har et veldig kritisk syn på sin omverden, og han skal kritisere alt!

Jeg merker jeg kjemper litt imot, men det er mest fordi jeg ser at folk glor på oss når vi går sammen hånd i hånd. Jeg føler meg ikke tilpass, fordi han ser litt "slabbedask" ut. Samtidig så føler jeg meg lite selvstendig og ganske slem siden jeg tenker det.

Jeg tar meg selv i å se ekstra på alle disse flotte, velpleide mennene som raker gatelangs rette i ryggen. Og tenker, at jeg heller burde finne en sånn.

Men hva hygien angår, så kunne den helt klart forbedres, og dette er litt bekymringsverdig. Hvorfor tar han ikke bedre vare på seg selv?

Til gjengjeld er han verdens snilleste, morsomste, omtenksomme mannen jeg har møtt til nå.

Og jeg burde kanskje bare "gi etter", for det føles så deilig når jeg først klarer det.

Jeg vet jeg ikke kan forandre han sånn over natten, og egentlig så burde jeg heller ikke tenke på å forandre han. Han er jo den jeg har forelsket meg i.

Tips mottas med takk. Er litt rådvill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hvordan er personligheten?

Er han av typen som finner feil hos alle andre, men ikke tar selvkritikk? Hvordan forklarer han ting som skjer han? Er det egen fortjeneste når det går bra, og "alle andre" sin skyld når det går dårlig?

Jeg hadde vært skeptisk til temperamentet.

Fungerer han på skole eller i jobb? Har han venner som han har hatt over tid og god kontakt med egen familie? Har han hatt lange forhold bak seg?

Hvis nei på flere av disse, sammen med andre negative ting så tror jeg at jeg hadde vært enda mer skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest twilight

Er han av typen som finner feil hos alle andre, men ikke tar selvkritikk? Hvordan forklarer han ting som skjer han? Er det egen fortjeneste når det går bra, og "alle andre" sin skyld når det går dårlig?

Jeg hadde vært skeptisk til temperamentet.

Fungerer han på skole eller i jobb? Har han venner som han har hatt over tid og god kontakt med egen familie? Har han hatt lange forhold bak seg?

Hvis nei på flere av disse, sammen med andre negative ting så tror jeg at jeg hadde vært enda mer skeptisk.

Vi har ikke kjent hverandre så lenge ennå, så jeg bør nok gi det mer tid, samtidig er jeg redd for at det blir for mange følelser etterhvert, når det allerede er noen....

Er han av typen som finner feil hos alle andre, men ikke tar selvkritikk?

- Han finner feil hos andre, men finner også gode sider. Jeg tror han kan ta selvkritikk, men er nok litt sta.

Hvordan forklarer han ting som skjer han? Er det egen fortjeneste når det går bra, og "alle andre" sin skyld når det går dårlig?

- Nei. Dette vet jeg ikke. Kjenner ikke alle hans sider ennå.

Men har inntrykk av at ser seg selv med et veldig kritisk blikk også.

Jeg hadde vært skeptisk til temperamentet.

- Det er mest når han blir full, at han kan hisse seg litt over en dørvakt, eller en kommentar.

Fungerer han på skole eller i jobb?

- Ja og ja. I høy grad vil jeg si.

Har han venner som han har hatt over tid og god kontakt med egen familie? Har han hatt lange forhold bak seg?

- Ja og ja, og vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -------------uiu

Vi har ikke kjent hverandre så lenge ennå, så jeg bør nok gi det mer tid, samtidig er jeg redd for at det blir for mange følelser etterhvert, når det allerede er noen....

Er han av typen som finner feil hos alle andre, men ikke tar selvkritikk?

- Han finner feil hos andre, men finner også gode sider. Jeg tror han kan ta selvkritikk, men er nok litt sta.

Hvordan forklarer han ting som skjer han? Er det egen fortjeneste når det går bra, og "alle andre" sin skyld når det går dårlig?

- Nei. Dette vet jeg ikke. Kjenner ikke alle hans sider ennå.

Men har inntrykk av at ser seg selv med et veldig kritisk blikk også.

Jeg hadde vært skeptisk til temperamentet.

- Det er mest når han blir full, at han kan hisse seg litt over en dørvakt, eller en kommentar.

Fungerer han på skole eller i jobb?

- Ja og ja. I høy grad vil jeg si.

Har han venner som han har hatt over tid og god kontakt med egen familie? Har han hatt lange forhold bak seg?

- Ja og ja, og vet ikke.

Okey. Klesstilen og hygienen kan en alltids få gjort noe med, men personlighet tror jeg du bare kan glemme å få påvirket i særlig grad.

Mannen min gikk alltid i slitt joggebukse og hvit t-skjorte før, men det har snudd etter at jeg har shoppa en del for han og etter at han fikk bedre råd og ble mer opptatt av stilen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er vanskelig å forandre folk. Må ta de som de er og finne ut av hvordan ting vil bli ut fra det ståstedet dere har nå.

Ikke ut fra hvordan du håper han kan bli.

Jeg ville i alle fall vært skeptisk til en som ikke prioriterer sin egen personlige hygiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kjenner meg veldig igjen i situasjonen din. Jeg trodde også jeg var litt opptatt av at den potensielle kjæresten skulle ha en spesiell sort klesstil og utseende og så fant jeg en som var helt motsatt av det jeg tenkte meg.

Eller dvs, han ER veldig søt og har et nydelig smil og mange andre pene trekk, MEN han er ganske tynn i håret og burde absolutt vært en tur hos frisøren. Han har dessuten litt mage og kler seg som en "slabbedask" som du så fint sa;-) Han har nok ikke shoppet seg klær på lange tider...

Hvor opptatt vi er av klær og utseende handler jo mye om hvilke verdier og holdninger vi har som mennesker. Jeg er i utgangspunktet ikke spesielt overfladisk og materalistisk av meg og slett ikke opptatt av dyre klær og merker. Men når en velger å se ut nærmest som en "fant" med ødelagte klær og skitten lukt, da går det jo over til å handle om mangel på sosial inteligens!

Som du sier, så blir det nesten flaut å presentere ham som kjæresten (nei, det ER ikke fint å si det...) Siden du har valgt ham som din make og ditt følge, så blir han jo blir en del av deg og ditt image. Litt sånn "Vis meg din kjæreste, så skal jeg si deg hvem du er"...

Jeg har egenltlig ingen gode råd og sliter jo egentlig med det samme selv.

Hadde jo blitt såra selv om han påpekte og var misfornøyd med min klesstil og hårfrisyre.Jeg vil dessuten ikke bli fremstått som overfladisk siden det i utgangspunktet ikke stemmer med mine verdier.

Er allikevel så ærlig at jeg sier meg enig hvis han han ymter frempå om han kanskje kunne trenge en hårklipp osv. Har også spurt ham om han vil bli med å shoppe en dag. Han har sagt ja til det, men selvfølgelig passer det aldri...Men har ikke tenkt å slutte å spør for det.

Støtter ham dessuten når han sier han vil forsøke å spise sunt og prøver å servere sund mat dersom det er jeg som skal stå for matlagingen.

Synes ikke du skal dumpe kjæresten din pga utseende. De personlige kvalitetene han har er en annen og viktigere ting. Det ER lov å påpeke disse, feks hvis han kverulerer mye. Da må du selv kjenne på de samlede negative egenskapene (ja inkl de overfladiske) og så må du se på om dette er noe du kunne klart å leve sammen med i framtiden!

se hvor mange negative sider jeg ka leve med i lengden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...