Gå til innhold

Hvor mange pc'er i huset?


Gjest i tvil om behovet er reelt

Anbefalte innlegg

Gjest i tvil om behovet er reelt

Hvor mange bor i din husstand?

Hvor mange pc'er har dere? Regn bare med de som virker og er i drift.

Noen har sikkert 5 pc'er pr hode, andre har 1 pc som dekker familiens behov.

Vi er 5 og har 2 pc'er. (har klart oss vel med kun 1 fram til nylig).

Ungene er små, eldste går i 4.klasse.

Bør h*n få en egen minipc til jul? Eller kan det trygt vente? Jeg er noe overrasket over at enkelte unger ned i 5-6 års alder har egen pc på rommet sitt. Mulig at det er jeg som er ute på dato ;-/

Ungene får holde på med de pc'ene vi har i huset.

Men denne uka er det et tilbud på minipc, en HP Mini 730, til 1990 kr. Bør jeg kjøpe det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barn bør få egen PC så snart de kan bruke den. Hvorfor mini? En vanlig bærbar er bedre og ofte billigere.

Ikke kjøp PC før 22.10. Da kommer windows 7. Nå er det tilbud fordi de vil selge unna gamle Vista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke data på soverommet

Ikke gå i fellen å la dem ha pc på soverommet sitt. La dem få et eget rom hvor dem kan sitte og arbeide med lekser, eller spille litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har 2 pc'er på 3 pers. Den ene inneholder regnskap osv., så den vil jeg ikke at snuppa som går i 5. skal bruke. Ho har derfor en egen. Først arvet ho en av oss, men da faren ødela denne, så fikk ho ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har én pc som er familiens felles pc.

Ellers har alle over 6 år egen bærbar pc hos oss.

Det har vært skolestart som har vært "regelen" for å få ny pc.

Absolutt ikke nødvendig, men vi har overtatt pc'er i jobbsammenheng og fått gunstige avtaler.

Dvs at vi har fem pc'er på fire personer.

Barna har klare regler på pc bruk og det fungerer greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2+2 = 2,5 PC'er

2 voksne og 2 barn i småskolen.

1 stasjonær PC som alltid står på og som er plassert på kontoret. 1 bærbar som brukes lite, mest fordi den fjusker på et par taster (forskrekkelig irriterende!!!).

Så har vi 1 stasjonær PC til som er under montering, den skal stå under trappa og være primært ungenes PC. De trenger stadig oftere PC til skolearbeid selv om de er i nedre del av småskolen, så jeg gleder meg stort til den siste PC'n er på plass!

Og nei, våre unger får ikke egne bærbare PC'er på lang tid enda, har ikke noe ønske om at de skal ha PC (eller TV for den saks skyld) på rommet. Vil ha kontroll enda ei stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en stasjonær PC og en bærbar PC. I tillegg har pappa'n en bærbar PC som han har med seg på jobb, men som også brukes hjemme de dagene han er hjemme. Denne brukes da stort sett bare av ham.

Det er 3 unger i huset i alderen 4-9 år. Ingen av dem trenger egen PC! Ja, de to eldste, 8 og 9, ønsker seg sin egen, men det kommer ikke på tale på en god stund enda.

Jeg vet det er unger i klassene deres som har egne PC'er, men jeg klarer ikke å se at de skal ha det behovet.

Ungene får bruke PC'ene i huset innen rimelighetens grenser. Jeg ser ingen grunn til at de skal sitte på timesvis og spille spill.

Så, sånn er det her i huset - med streng mor og far :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bærbar hver (hvorav den ene er jobbens) og en stasjonær som ikke brukes så mye lenger...

...eeh - og barna i huset fikk sine egne rundt konfirmasjonsalder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Vi er to voksne og en gutt på 8 år. Jeg har en bærbær, sambo en bærbar (jobbpc), en stasjonær som alle er innom sånn etter behov som står på kontoret.

Guttungen har en minipc, den sparte han til selv. Han bruker den ikke så mye, han bruker mest den stasjonære egentlig. Han bruker ikke pc på rommet, han skal oppholde seg i nærheten av en av oss.

Jeg liker minipcen da, tar den med meg på reise, nå er jeg innlagt og den er bare super. Tar den med nå når vi skal på ferie også, bl.a for å hente leksene til guttungen som blir lagt på nett. Liten og smekker, og tar ikke stor plass. Dette er en Acer Aspire One. Jeg har null snøring på de forskjellige merkene, så der kan jeg ikke hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alle har sin egen

Vi er 4 stk. Alle har sin egen bærbare Mac/PC. Barna er 8-10 år. De har hatt egen pc på rommet siden de var 4-5 år.

De bruker sin Mac/Pc hver dag. De kan ikke bruke våres da vi også bruker de i jobb, og jeg er livredd for at ting skal bli ødelagt.

Vi sjekker loggen på maskinen med jevne mellomrom, og de har aldri vært på sider som de ikke burde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en stasjonær og to bærbare. Jeg og sambo har hver vår - jeg har en laptop, han en stasjonær. I tillegg har vi en gammel laptop som 4-åringen bruker en del (selv om han i det siste har foretrukket en av de nyere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to voksne og tre barn på 5, 8 og 10 år.

Vi voksne har hver vår bærbare pc som er jobben sin, men som vi som regel har med hjem hver dag. Disse får ungene låne når de spør - de har ikke tilgang til pc selv.

Vi har en gammel stasjonær som vi skal prøve å få liv i - som evt ungene kan bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tre PC er - en stasjonær og en bærbar som er felles (den bærbare ble innkjøpt da vi reiste my utenfor hjemmet, og hadde behov for en å ta med oss fram og tilbake.) En bærbar som er min sønns, og som han bruker til skoleting, fått gjennom hjelpemiddelsentralen grunnet diagnosen hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...