Gå til innhold

Dehydrert ?


Gjest purrycat

Anbefalte innlegg

Gjest purrycat

Har dundrende hodepine, sånn hangover type. Leppene mine er helt tørre, de flasser. Føles ut som jeg brenner opp innvendig.

Er helt utslitt, svimmel. Tisser lite, ser ut som mørk eplejuice. Er kvalm, men ikke tørst. Begynner jeg å bli dehydrert ?

Har rast alt for mye ned i vekt pågrunn av sykdom vis det kan ha noe med saken å gjøre. Får nesten ikke i meg mat for tiden, men prøver å drikke nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du klyper deg i hånden, går huden lett tilbake eller blir den "hengendee igjen"?

Hvis den blir "hengende igjen" har jeg hørt at det er tegn på at man er dehydrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved mørk urin er det første du bør gjøre å drikke mer vann, helt til urinen er nesten så lys som vann. Hvis du er normalvelktig og har moderat aktivitetsnivå bør 2-3 liter væske om dagen være nok til å få lys urin. Det koster ingenting mer enn anstrengelsen.

Jeg får vondt i hodet og blir svimmel når jeg har drukket altfor lite i fhd til forbruk, så det kan godt være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som dehydrering. Synes du skal få deg en hastetime hos lege.

Prøv å drikke selv om du ikke er tørst! Drikk et lite glass i timen eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest imzedimze

Hvis du er kvalm og dehydrert så nytter det ikke å bælme innpå med vann, fordi du vil komme til å kaste opp alt igjen.

Drikk små slurker, ofte, da vil kvalmen avta=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nattsykepleier

Hvis du klyper deg i hånden, går huden lett tilbake eller blir den "hengendee igjen"?

Hvis den blir "hengende igjen" har jeg hørt at det er tegn på at man er dehydrert.

Da skal du være TEMMELIG dehydrert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...