Gå til innhold

Slankeoperasjon


Mistera

Anbefalte innlegg

Hva skal til for å få en sånn?

Har endel bekjente og også noen venninner som har tatt denne operasjonen, og det virker nå nesten som om at det er på "mote"

Så da lurer jeg på hva kriteriene er for å få en slik operasjon? Må man veie et visst antall kilo for å bli vurdert?

Noen av de bekjente gjør jo dette selvfølgelig pga at de har dårlig helse før de er 40 men sånn jeg ser der, så hadde de giddet å løftet røven oppav sofaen og sluttet å spise godteri hver bidige dag og kansje spist noe annet enn usunn mat, kansje gått seg en tur ( ingen av desse vil bli med å gå tur, aldri om det skjer ) så hadde de klart dette selv.

Syntes det virker så enkelt liksom... spis så masse du vil, så betaler staten for operasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt fordommer mot overvektige???

For å få innvilget operasjon hos det offentlige må du ha en BMI over 40 eller BMI over 35 med tilleggssykdomer som hjerte-kar-sykdom, diabetes eller astma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt fordommer mot overvektige???

For å få innvilget operasjon hos det offentlige må du ha en BMI over 40 eller BMI over 35 med tilleggssykdomer som hjerte-kar-sykdom, diabetes eller astma.

Jeg nei? Er overvektig selv jeg, men ikke så mye at jeg trenger en operasjon for å gå ned i vekt. Så ikke noe fordom mot overvektige mennesker her i gården.

Men da vet jeg at jeg ikke får lov til å spørr om sånne ting..

Jeg undret bare, men skulle ønske jeg hold kjeften

huff... DOL blir bare fullere og fuller av sure sutrekjærringer for hvert år!

Etter å ha hengt her siden 98 tror jeg pakker snippesekken min å går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nei? Er overvektig selv jeg, men ikke så mye at jeg trenger en operasjon for å gå ned i vekt. Så ikke noe fordom mot overvektige mennesker her i gården.

Men da vet jeg at jeg ikke får lov til å spørr om sånne ting..

Jeg undret bare, men skulle ønske jeg hold kjeften

huff... DOL blir bare fullere og fuller av sure sutrekjærringer for hvert år!

Etter å ha hengt her siden 98 tror jeg pakker snippesekken min å går!

Hmmm, akkurat her synes jeg nesten du virker surere enn jubalong70 ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

candyqueen_83

Jeg nei? Er overvektig selv jeg, men ikke så mye at jeg trenger en operasjon for å gå ned i vekt. Så ikke noe fordom mot overvektige mennesker her i gården.

Men da vet jeg at jeg ikke får lov til å spørr om sånne ting..

Jeg undret bare, men skulle ønske jeg hold kjeften

huff... DOL blir bare fullere og fuller av sure sutrekjærringer for hvert år!

Etter å ha hengt her siden 98 tror jeg pakker snippesekken min å går!

Ikke vær så hårsår da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nei? Er overvektig selv jeg, men ikke så mye at jeg trenger en operasjon for å gå ned i vekt. Så ikke noe fordom mot overvektige mennesker her i gården.

Men da vet jeg at jeg ikke får lov til å spørr om sånne ting..

Jeg undret bare, men skulle ønske jeg hold kjeften

huff... DOL blir bare fullere og fuller av sure sutrekjærringer for hvert år!

Etter å ha hengt her siden 98 tror jeg pakker snippesekken min å går!

Mente da ikke å være sur, men jeg synes det vitner om fordommer når du sier at overvektige kan skylde på seg selv fordi de spiser mye og feil, og ikke trener. Det gjelder absolutt ikke alle overvektige. Og for de det gjelder så er det gjerne ganske kompliserte psykiske problemer som ligger til grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...