Mistera 4 578 0 Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Hva skal til for å få en sånn? Har endel bekjente og også noen venninner som har tatt denne operasjonen, og det virker nå nesten som om at det er på "mote" Så da lurer jeg på hva kriteriene er for å få en slik operasjon? Må man veie et visst antall kilo for å bli vurdert? Noen av de bekjente gjør jo dette selvfølgelig pga at de har dårlig helse før de er 40 men sånn jeg ser der, så hadde de giddet å løftet røven oppav sofaen og sluttet å spise godteri hver bidige dag og kansje spist noe annet enn usunn mat, kansje gått seg en tur ( ingen av desse vil bli med å gå tur, aldri om det skjer ) så hadde de klart dette selv. Syntes det virker så enkelt liksom... spis så masse du vil, så betaler staten for operasjonen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imzedimze 0 0 Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Kriteriet er vel BMI over 40 eller 35 med følgesykdommer, og at en helst ikke har en spiseforstyrrelse etc. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 27 424 0 Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Litt fordommer mot overvektige??? For å få innvilget operasjon hos det offentlige må du ha en BMI over 40 eller BMI over 35 med tilleggssykdomer som hjerte-kar-sykdom, diabetes eller astma. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest reif 0 0 Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Det virker ikke så veldig enkelt på meg: ''Their hair's falling out, they can't keep their food down and they catch every bug going. Gastric bypass ops transformed these siblings' looks, but it's been far from easy.'' http://www.dailymail.co.uk/health/article-1221602/Gastric-band-surgery-left-sisters-22st-lighter.html 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistera 4 578 0 Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2009 Litt fordommer mot overvektige??? For å få innvilget operasjon hos det offentlige må du ha en BMI over 40 eller BMI over 35 med tilleggssykdomer som hjerte-kar-sykdom, diabetes eller astma. Jeg nei? Er overvektig selv jeg, men ikke så mye at jeg trenger en operasjon for å gå ned i vekt. Så ikke noe fordom mot overvektige mennesker her i gården. Men da vet jeg at jeg ikke får lov til å spørr om sånne ting.. Jeg undret bare, men skulle ønske jeg hold kjeften huff... DOL blir bare fullere og fuller av sure sutrekjærringer for hvert år! Etter å ha hengt her siden 98 tror jeg pakker snippesekken min å går! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli 0 0 Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Jeg nei? Er overvektig selv jeg, men ikke så mye at jeg trenger en operasjon for å gå ned i vekt. Så ikke noe fordom mot overvektige mennesker her i gården. Men da vet jeg at jeg ikke får lov til å spørr om sånne ting.. Jeg undret bare, men skulle ønske jeg hold kjeften huff... DOL blir bare fullere og fuller av sure sutrekjærringer for hvert år! Etter å ha hengt her siden 98 tror jeg pakker snippesekken min å går! Hmmm, akkurat her synes jeg nesten du virker surere enn jubalong70 ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 11 417 0 Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Jeg nei? Er overvektig selv jeg, men ikke så mye at jeg trenger en operasjon for å gå ned i vekt. Så ikke noe fordom mot overvektige mennesker her i gården. Men da vet jeg at jeg ikke får lov til å spørr om sånne ting.. Jeg undret bare, men skulle ønske jeg hold kjeften huff... DOL blir bare fullere og fuller av sure sutrekjærringer for hvert år! Etter å ha hengt her siden 98 tror jeg pakker snippesekken min å går! Ikke vær så hårsår da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 27 424 0 Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Jeg nei? Er overvektig selv jeg, men ikke så mye at jeg trenger en operasjon for å gå ned i vekt. Så ikke noe fordom mot overvektige mennesker her i gården. Men da vet jeg at jeg ikke får lov til å spørr om sånne ting.. Jeg undret bare, men skulle ønske jeg hold kjeften huff... DOL blir bare fullere og fuller av sure sutrekjærringer for hvert år! Etter å ha hengt her siden 98 tror jeg pakker snippesekken min å går! Mente da ikke å være sur, men jeg synes det vitner om fordommer når du sier at overvektige kan skylde på seg selv fordi de spiser mye og feil, og ikke trener. Det gjelder absolutt ikke alle overvektige. Og for de det gjelder så er det gjerne ganske kompliserte psykiske problemer som ligger til grunn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.