Gå til innhold

Forsikring/arv etc


Gjest Vil så gjerne ha orden på dette

Anbefalte innlegg

Gjest Vil så gjerne ha orden på dette

Jeg har et hus med lån på, noe billån plus noe lån utenom

Er forsikret gjennom jobben, usikker på hva den dekker, plus forsikret bla for en million ved død v.ulykke

Hvis jeg skulle dø plutselig så vil forsikring bli utbetalt og all gjeld dekket og resterende satt på konto til barna mine?

Hva skjer hvis jeg selger hus og ender på veldig lite gjeld? Blir det det samme da, alle penger blir utbetalt, gjeld blir dekket og rest satt på konto til barna mine?

Noen med gode råd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du har forsikring via jobben som dekker død, så blir denne utbetalt til arvtager. (Det følger ikke nødvendigvis arveloven. Ho oss får ektefelle/samboer disse pengene)

Om arvtager da velger å betale ned gjeld, så kan de det.

Dersom du har gjeldsforsikring i en bank så sletter banken gjelda, men da tror jeg ikke du får noe utbetalt utenom. Forsikringen gjelder kun det du til enhver tid har i gjeld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...