Gå til innhold

Hodepine om morgenen


Glimtipper

Anbefalte innlegg

Jeg har i de siste hatt hodepine hver morgen. Smerten sitter bak øyet og er svært ubehagelig. Hodepinen er der om jeg våkner på natten også. I natt var det så smertefullt at jeg lå våken i timesvis.

Så snart jeg har stått opp forsvinner smertene gradevis. Smertene kommer tilbake om jeg legger med ned for å slappe av i løpet av dagen.

Jeg har lest om hodepine etter REM-søvn som er spesielt vanlig blant de av oss som har migrene. Kan det være dette jeg opplever?

Alle ideer mottas med takk. Jeg har ikke mulighet til en legetime i nærmeste framtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Sinusitt - bihulebetennelse?

Blir du verre om du bøyer deg forover?

Det er jeg litt usikker på.

Jeg tror forøvrig ikke det er bihulebetennelse. Det har jeg hatt og det føltes annerledes. Da hadde jeg smerter hele døgnet, følte meg tett i hodet og hadde i hvert fall en forkjølelse i forkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ha en låsning i nakken?

Jeg har litt stiv nakke på grunn av mareritt om natten. Jeg har lest at hodepine bak øyet/på ene siden som oftest er stressrelatert, så det er jo noe å vurdere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solkinn

Jeg har litt stiv nakke på grunn av mareritt om natten. Jeg har lest at hodepine bak øyet/på ene siden som oftest er stressrelatert, så det er jo noe å vurdere.

Jeg har en del slike smerter selv, og jeg har funnet ut at det er en svak variant av migrene. Jeg har migrene slik som du, men når jeg får disse symptomene virker zomigen på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en del slike smerter selv, og jeg har funnet ut at det er en svak variant av migrene. Jeg har migrene slik som du, men når jeg får disse symptomene virker zomigen på meg.

Hva er zomigen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sorry:o) Det er et triptan brukt mot migrene. Imigran, almogran, maxalt, naramig, zomig med mer.

Hm... Fant det ikke i felleskatalogen.

De fleste migrenemedisiner er fy-fy for meg nå, mens jeg er gravid :( Levde med tilnærmet konstant migreneaura i flere måneder under forrige svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde akkurat det samme for noen år siden. Våknet grytidlig om morgenen med en hodepine av en annen verden. Verst var det bak høyre øye og bakover.

Jeg måtte ta to painkillers og sitte oppe en times tid før det forsvant. Ingen problemer om dagen.

Så jeg googlet of fant ut at et av symptomene på hjernesvulst er å våkne med hodepine.

Jeg gikk til legen før jeg la meg ned for å dø. Han røntget sinuser, og fant ingenting.

Det fortsatte til jeg ikke orket mere, og ba legen om en antibiotikakur mot en eventuell sinusbetennelse.

Etter det gikk det bort, og bank i bordet, det har ikke kommet tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde akkurat det samme for noen år siden. Våknet grytidlig om morgenen med en hodepine av en annen verden. Verst var det bak høyre øye og bakover.

Jeg måtte ta to painkillers og sitte oppe en times tid før det forsvant. Ingen problemer om dagen.

Så jeg googlet of fant ut at et av symptomene på hjernesvulst er å våkne med hodepine.

Jeg gikk til legen før jeg la meg ned for å dø. Han røntget sinuser, og fant ingenting.

Det fortsatte til jeg ikke orket mere, og ba legen om en antibiotikakur mot en eventuell sinusbetennelse.

Etter det gikk det bort, og bank i bordet, det har ikke kommet tilbake.

Hehe. Jeg har også hørt at et av symptomene på hjernesvulst er hodepine om morgenen. Jeg velger allikevel å forhold meg optimistisk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt merke til at dersom jeg ikke spiser om kvelden eller bare spiser søtt (raske kullhydrater) kan jeg våkne med vondt i hodet. Da regner jeg med at det er blodsukkeret som har falt kraftig.

Siden du er gravid, nevn det neste gang du er på kontroll.

Selv hadde jeg vondt i hodet kun en gang under svangerskapet, og da våknet jeg med hodepine. Jeg hadde litt migrene før svangerskapet, men den holdt seg borte til en tid etter fødselen. Senere ble den mer plagsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt merke til at dersom jeg ikke spiser om kvelden eller bare spiser søtt (raske kullhydrater) kan jeg våkne med vondt i hodet. Da regner jeg med at det er blodsukkeret som har falt kraftig.

Siden du er gravid, nevn det neste gang du er på kontroll.

Selv hadde jeg vondt i hodet kun en gang under svangerskapet, og da våknet jeg med hodepine. Jeg hadde litt migrene før svangerskapet, men den holdt seg borte til en tid etter fødselen. Senere ble den mer plagsom.

Takk for tipset ang. blodsukker. Jeg har problemer med lavt blodsukker, men dette har overraskende nok stabilisert seg i graviditeten. Jeg skal allikevel prøve å måle ved neste hodepine bare for å være sikker.

Migrene hadde jeg i stort omfang under forrige graviditet, så det er ikke utelukket at dette er små migreneanfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 år senere...
Victoriaothilie

Slitt med det samme i 3 mnd. Hva på MR forrige uke p alt hva som normalt. Dem konkluderte der med at det hva kluster hodepine eller hva den heter igjen 🧒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...