Gå til innhold

Erstatning for sofa som ikke kommer.


Maximia

Anbefalte innlegg

Saken er at jeg for snart 7 uker siden bestillte en modulsofa. Etter mye venting fikk jeg telefon fra møbelforretningen om at møbelfabrikken ikke var mulig å komme i kontakt med. De hadde fått vite at de ventet på stoffet til sofaen for 2 uker siden, men nå var det ingen kontakt. De regnet med at møbelfabrikken var på vei å avvikles. De beklaget så mye og håpte jeg forstod at de gjorde alt i sin makt for å ordne opp i dette.

Jeg har 3 alternativer.

1. Jeg kan få kjøpe utstillingsutgaven med et annet oppsett og stoff verdt ca. 22000 til en gunstig pris. Hva er gunstig pris når det er deler jeg ønsket meg men ikke fikk. Sofaen er sikkert grei nok, dette blir mer prinsipp og hva jeg kan presse sofaen ned i.

2. Jeg kan velge en helt ny sofa til en gunstig pris. Hvor mange prosent bør jeg da få for at det skal kalles et gunstig kjøp? Jeg vil da ha ventet yttligere 6-8 uker.

3. Jeg kan heve kjøpet (regner jeg med).

3. Jeg kan heve kjøpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er jo ikke møbelforretningen sin feil og jeg synes det viser en enorm godvilje og serviceinnstilling hos dem at de tilbyr deg en annen sofa til gunstig pris. De taper jo på dette i forhold til om de hadde fått solgt den til vanlig pris.

Hva du gjør er jo helt opp til deg, om du vil ha den andre de tilbyr deg eller om de har en annen der du kan tenke deg. Om ingen av disse to tilbudene er aktuelle så hever du kjøpet og går et annet sted. Jeg må innrømme at jeg ikke helt ser problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo ikke møbelforretningen sin feil og jeg synes det viser en enorm godvilje og serviceinnstilling hos dem at de tilbyr deg en annen sofa til gunstig pris. De taper jo på dette i forhold til om de hadde fått solgt den til vanlig pris.

Hva du gjør er jo helt opp til deg, om du vil ha den andre de tilbyr deg eller om de har en annen der du kan tenke deg. Om ingen av disse to tilbudene er aktuelle så hever du kjøpet og går et annet sted. Jeg må innrømme at jeg ikke helt ser problemet.

Jeg stiller spørsmålet litt for morroskyld egentlig. Jeg kommer til å akseptere tilbudet de kommer med eller la være. Samtidig skulle det bare mangle at butikken prøver å ordne opp i dette, for det er verken jeg som kunde eller møbelforretningen sin feil dette. Jeg har tross alt ventet i 7 uker på en sofa uten å få den. Men som sagt jeg er ingen vanskelig kunde, så det ordner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig når sånt skjer. Venter selv på sofa, og der var leveringstiden 8 uker. Så hadde jeg vært deg ville jeg nok heller valgt utstillingsmodellen (hvis den ikke er sitti ned og stoffet er ok) for å slippe å vente lenger. Hever du kjøpet, så må du allikevel bestille et annet sted å regne med enda mer ventetid..

Ellers så ville jeg valgte en annen de har, men den burde de hatt på lager eller kunne levert ganske raskt - også ville jeg bedt om litt avslag ja. Tja.. 15-20% kanskje? Aner ikke.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...