Gå til innhold

Influensavaksine?


Orio

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det farlig for folk i risikogruppene (gravide, eldre, folk med astma eller diabetes) å få svineinfluensa? Hva skjer? Hva slags komplikasjoner kan oppstå? Og er det veldig viktig at folk i risikogruppene tar vaksinen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest høstlyng

Jeg også lurer jo litt på dette, har ikke pleid å ta vanlig influensavaksine f.eks, og har jo enda ikke dødd pga dette. Er denne svineinfluensaen mye farligere liksom?

Jeg har jo egentlig bestemt meg for å ta vaksinen siden jeg fikk et så fint skrevet brev i posten..men det er jo et MEN her også ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos lungesyke, kols, astma osv.. Så er jo lungene svekket fra før og svineinfluensaen skader jo lungene.. Så det er jo ingen bra kombinasjon når lungene er svekket fra før og så kommer influensaen og gjør enda mer skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos lungesyke, kols, astma osv.. Så er jo lungene svekket fra før og svineinfluensaen skader jo lungene.. Så det er jo ingen bra kombinasjon når lungene er svekket fra før og så kommer influensaen og gjør enda mer skade.

Skader svineinfluensa lungene mer enn annen influensa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også lurer jo litt på dette, har ikke pleid å ta vanlig influensavaksine f.eks, og har jo enda ikke dødd pga dette. Er denne svineinfluensaen mye farligere liksom?

Jeg har jo egentlig bestemt meg for å ta vaksinen siden jeg fikk et så fint skrevet brev i posten..men det er jo et MEN her også ja.

Har du fått et brev i posten? Hvem fra da? Legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest høstlyng

Har du fått et brev i posten? Hvem fra da? Legen?

Den var underskrevet (sikkert massekopiert) fra kommunelegen ja. Beskjed om oppmøte og at jeg kan ta vanlig infl.vaksine med det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skader svineinfluensa lungene mer enn annen influensa?

Risikogruppene anbefales å ta annen influensavaksine også, det har jeg gjort de siste årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Risikogruppene anbefales å ta annen influensavaksine også, det har jeg gjort de siste årene.

Jeg har aldri tatt vanlig influensavaksine heller, men det høres jo ut til at denne svineinfluensaen er mye verre. (Jeg har heller ikke hatt vanlig influensa på 10-12 år.)

Jeg orker ikke tanken på sprøyter, men nå tutes vi jo ørene fulle av hvor viktig det er med vaksine. Og tanken på å skulle stå i kø en evighet for å få vaksinen er nok til at jeg blir dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økt risiko for fatalt utfall, og selvfølgelig økt risiko for langvarige og kompliserte sykdomsforløp.

Jeg skulle ønske jeg fant mer informasjon om dette. Min mor presser meg veldig, men jeg orker ikke tanken på en vaksine. Jeg blir bare stressa av dette, angsten blir mye høyere enn vanlig og hvis denne pandemien skal vare en stund må jeg finne en måte å takle dette på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske jeg fant mer informasjon om dette. Min mor presser meg veldig, men jeg orker ikke tanken på en vaksine. Jeg blir bare stressa av dette, angsten blir mye høyere enn vanlig og hvis denne pandemien skal vare en stund må jeg finne en måte å takle dette på.

Det er jo til og med snakk om at den skal vare i flere år....Det aller beste er nok å manne seg opp til å ta vaksinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri tatt vanlig influensavaksine heller, men det høres jo ut til at denne svineinfluensaen er mye verre. (Jeg har heller ikke hatt vanlig influensa på 10-12 år.)

Jeg orker ikke tanken på sprøyter, men nå tutes vi jo ørene fulle av hvor viktig det er med vaksine. Og tanken på å skulle stå i kø en evighet for å få vaksinen er nok til at jeg blir dårlig.

''Jeg orker ikke tanken på sprøyter, men nå tutes vi jo ørene fulle av hvor viktig det er med vaksine.''

Som diabetiker er vel dette med sprøyter det minste jeg bekymrer meg for når det gjelder vaksine, hehe. Men denne gangen føler jeg meg litt engstelig for å få bivirkninger ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...