Gå til innhold

Stakkars Moland


Gjest khaosan

Anbefalte innlegg

Gjest khaosan

Etter å ha sett utviklingen fra han sa han var psykisk nede til den psykotiske oppførselen hans føler jeg med ham french og deres familier.

Synes det er trist at diplomatiet ikke gjør jobben sin. Alle med litt logisk sans forstår at disse verken er spioner for Norge eller hadde noe motiv for å drepe sin egen sjåfør. Rettsprossen hvis man kan kalle det for det er jo en tragisk komedie.

Uansett om mange mener private sikkerhetsselskaper er en tvilsom bransje mener jeg det har ingen ting med denne saken å gjøre. Dessuten er humanitære organisasjoner, forretningsfolk og alle som operer i slike strøk avhengig av private .

Hva skal Moland tjene på å spille psykotisk, han var jo ikke det i det angivelige gjerningsøyeblikket så man tjener ingen ting på å spille syk i ettertid. Dette er kongolesere som prøver å melke to nordmenn og den norske stat. Trist å se at vi bruker penger på bistand til regimer som åpenbart er korrupte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er såååååå mange andre jeg synes synd på, men disse to? Lite.

Jeg synes heller ikke spesielt synd på dem - ikke mer enn andre i fortvilte situasjoner.

Som mor selv, må jeg jo si at jeg synes _veldig_ synd på foreldrene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Synes det er trist at diplomatiet ikke gjør jobben sin. ''

Huh? Hva i all verden mener du at "diplomatiet" burde ha gjort, som de sluntrer unna med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Synes det er trist at diplomatiet ikke gjør jobben sin. ''

Huh? Hva i all verden mener du at "diplomatiet" burde ha gjort, som de sluntrer unna med?

hentet dem hjem? Dette er norske gutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje det ville vært bedre med Superman?

Tror det er for mye kryptonitt i Kongo! Ihvertfall snakkes det mye om alle de sjeldne mineralene de har der nede...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hentet dem hjem? Dette er norske gutter.

..og hvis to kongolesiske, suspekte fyrer var her og var sterkt mistenkt for å ha drept en nordmann...hadde vi syntes det var greit at myndighetene i Kongo kom og hentet dem? Og overlot dem til deres rettssystem...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og hvis to kongolesiske, suspekte fyrer var her og var sterkt mistenkt for å ha drept en nordmann...hadde vi syntes det var greit at myndighetene i Kongo kom og hentet dem? Og overlot dem til deres rettssystem...?

ja, selvfølgelig. mente du noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest khaosan

Det er såååååå mange andre jeg synes synd på, men disse to? Lite.

Ja det er mange som sitter i et kongolesisk fengsel et halvt år med malaria og dysenteri . Blir dødsdømt for et drap de åpenbart ikke n har gjort. Motiv`??????? Skyte sin egen sjåfør på vei "hjem" Uganda eller det faktum at de betalte 500 dollar som er en årslønn for mange der nede og var åpenbart ransoffere.

En kongoleser, som blir dømt i Norge, blir dømt etter en rettsprosess hvor du er uskyldig til det motsatte er bevist. Kravene til bevis er strenge i Norge, motiv er det mest sentrale i en drapsetteforskning.

Håper dere blir straffet i et korrupt land og UD avviser dere all hjelp. Vi er faen meg mer opptatt av menneskerettigheter rundt om i andre land, men når våre egne borgere blir utsatt for det gir vi F. Kanskje vanskelig for mange av dere å akseptere at det er flere enn dere som har problemer, bruke all tiden sin på dol og dyrke psykisk sykdom framfor å sette seg litt inn ting utenom seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er mange som sitter i et kongolesisk fengsel et halvt år med malaria og dysenteri . Blir dødsdømt for et drap de åpenbart ikke n har gjort. Motiv`??????? Skyte sin egen sjåfør på vei "hjem" Uganda eller det faktum at de betalte 500 dollar som er en årslønn for mange der nede og var åpenbart ransoffere.

En kongoleser, som blir dømt i Norge, blir dømt etter en rettsprosess hvor du er uskyldig til det motsatte er bevist. Kravene til bevis er strenge i Norge, motiv er det mest sentrale i en drapsetteforskning.

Håper dere blir straffet i et korrupt land og UD avviser dere all hjelp. Vi er faen meg mer opptatt av menneskerettigheter rundt om i andre land, men når våre egne borgere blir utsatt for det gir vi F. Kanskje vanskelig for mange av dere å akseptere at det er flere enn dere som har problemer, bruke all tiden sin på dol og dyrke psykisk sykdom framfor å sette seg litt inn ting utenom seg selv.

God bedring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Ja det er mange som sitter i et kongolesisk fengsel et halvt år med malaria og dysenteri . Blir dødsdømt for et drap de åpenbart ikke n har gjort. Motiv`??????? Skyte sin egen sjåfør på vei "hjem" Uganda eller det faktum at de betalte 500 dollar som er en årslønn for mange der nede og var åpenbart ransoffere.

En kongoleser, som blir dømt i Norge, blir dømt etter en rettsprosess hvor du er uskyldig til det motsatte er bevist. Kravene til bevis er strenge i Norge, motiv er det mest sentrale i en drapsetteforskning.

Håper dere blir straffet i et korrupt land og UD avviser dere all hjelp. Vi er faen meg mer opptatt av menneskerettigheter rundt om i andre land, men når våre egne borgere blir utsatt for det gir vi F. Kanskje vanskelig for mange av dere å akseptere at det er flere enn dere som har problemer, bruke all tiden sin på dol og dyrke psykisk sykdom framfor å sette seg litt inn ting utenom seg selv.

''Blir dødsdømt for et drap de åpenbart ikke n har gjort.''

Hvordan kan du være så sikker på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er mange som sitter i et kongolesisk fengsel et halvt år med malaria og dysenteri . Blir dødsdømt for et drap de åpenbart ikke n har gjort. Motiv`??????? Skyte sin egen sjåfør på vei "hjem" Uganda eller det faktum at de betalte 500 dollar som er en årslønn for mange der nede og var åpenbart ransoffere.

En kongoleser, som blir dømt i Norge, blir dømt etter en rettsprosess hvor du er uskyldig til det motsatte er bevist. Kravene til bevis er strenge i Norge, motiv er det mest sentrale i en drapsetteforskning.

Håper dere blir straffet i et korrupt land og UD avviser dere all hjelp. Vi er faen meg mer opptatt av menneskerettigheter rundt om i andre land, men når våre egne borgere blir utsatt for det gir vi F. Kanskje vanskelig for mange av dere å akseptere at det er flere enn dere som har problemer, bruke all tiden sin på dol og dyrke psykisk sykdom framfor å sette seg litt inn ting utenom seg selv.

''Håper dere blir straffet i et korrupt land og UD avviser dere all hjelp. Vi er faen meg mer opptatt av menneskerettigheter rundt om i andre land''

Du er tydeligvis ikke så opptatt av menneskerettigheter selv, ettersom du ønsker at folk med andre oppfatninger enn deg selv bør bli straffet i et korrupt land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbellax

Jeg har forferdelig vondt av French og Moland sine nære, det må være ubegripelig vondt for dem. Om de er skyldige eller ikke aner jeg ikke, men jeg unner virkelig ingen det de opplever og de forholdene de lever i nå. Dette er ikke en rettferdig rettssak, det er en tragisk farse. Er de skyldige skal de selvsagt få sin straff, men da må de aller først ha en fair rettsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UD gjør jobben sin og mer til! De har jo til og med sendt ned en diplomat for å overvåke rettsaken! Selvfølgelig kan ikke Norge bare hente hjem sine borgere når de har brutt loven i et annet land - det strider i mot folkeretten. Akkurat som i Norge - hvis en franskmann har promille når han kjører bil i Norge og blir tatt, vil han jo bli straffe for det selv om det er lovlig å ha litt promille når man kjører bil i frankrike. Man må respektere de lovene som gjelder i det landet man er i - og også respektere rettssytemet selv om det fra et norsk synspunkt ikke fungerer bra på alle punkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er mange som sitter i et kongolesisk fengsel et halvt år med malaria og dysenteri . Blir dødsdømt for et drap de åpenbart ikke n har gjort. Motiv`??????? Skyte sin egen sjåfør på vei "hjem" Uganda eller det faktum at de betalte 500 dollar som er en årslønn for mange der nede og var åpenbart ransoffere.

En kongoleser, som blir dømt i Norge, blir dømt etter en rettsprosess hvor du er uskyldig til det motsatte er bevist. Kravene til bevis er strenge i Norge, motiv er det mest sentrale i en drapsetteforskning.

Håper dere blir straffet i et korrupt land og UD avviser dere all hjelp. Vi er faen meg mer opptatt av menneskerettigheter rundt om i andre land, men når våre egne borgere blir utsatt for det gir vi F. Kanskje vanskelig for mange av dere å akseptere at det er flere enn dere som har problemer, bruke all tiden sin på dol og dyrke psykisk sykdom framfor å sette seg litt inn ting utenom seg selv.

UD gir jo ikke F i menneskerettighetene til disse nordmennene! De har jo sendt ned en diplomat for å overvåke rettssaken og de får medisiner og tilsyn i fengselet - sikkert bedre behandling enn de fleste andre. De gjør det beste de kan ut av situasjonen.

Og det er jo heller ikke slik at disse ikke visste at det var farlig å begi seg inn i disse områdene.. De hadde jo erfaring fra området. Det er ikke turister det er snakk om heller.

Jeg er helt enig i at det er synd på både de fengslede og deres familier.. Men det er viktig å huske på at det ikke foregår i Norge, og at Norge derfor har ytterst lite å si! Norge har ikke myndighet utenfor sine landegrenser, det er det bare å innse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...