Gå til innhold

Jeg skal ikke vaksinere meg


canticle

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ser det an en stund til. Jeg er ikke i risikogruppa, så da er det jo uansett ikke aktuelt på en stund enda. Men jeg sier nok ikke nei for enhver pris - tror jeg - kanskje - eller???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Det skal jeg. Selv om jeg ikke er i noen risikogruppe.

Dels for egen del og dels for andres - jo fler som vaksineres, jo færre vil bli syke og dø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg. Selv om jeg ikke er i noen risikogruppe.

Dels for egen del og dels for andres - jo fler som vaksineres, jo færre vil bli syke og dø.

Jeg leste akkurat på nettet at hvis vi som ikke er i risikogruppen står over vaksinen blir det mer vaksiner til fattige land, og dermed vil færre dø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg leste akkurat på nettet at hvis vi som ikke er i risikogruppen står over vaksinen blir det mer vaksiner til fattige land, og dermed vil færre dø.

Ja, det blir jo også en ting å tenke på.

Samtidig klarer jeg ikke helt å se dette i globalt perspektiv. Det gjør jeg heller ikke når det gjelder miljøvern (kjøre mindre bil/fly, betale mer skatt, betale mer for div. varer etc. etc. etc.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste akkurat på nettet at hvis vi som ikke er i risikogruppen står over vaksinen blir det mer vaksiner til fattige land, og dermed vil færre dø.

...men hvis vi dermed får vaksiner til overs, vil myndighetene sende dem til andre land, tro? Eller kommer de til å ligge på et lager her til de er for gamle....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg har forstått anbefalingene, bør også barn vaksineres, og da særlig han med astma.

http://www.dagbladet.no/2009/10/23/nyheter/innenriks/helse/svineinfluensa/folkehelseinstituttet/8697344/

Ja, tenker vi vaksinerer oss hele gjengen. De er tomme nå (begynte i går) - og får ny forsyning 3. november. AKkurat 3.-5. er jeg bortreist, så enten må mannen ta med ungene og få gjort det uten meg, ellers så venter vi alle fem til uka etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal vaksinere meg (har astma). Er imidlertid usikker på om barna skal ha vaksinen. Ett av barna har astma.

Noen som vet noe om det?

Barn over to år som er i risikogruppe anbefales i alle fall å vaksinere seg her jeg bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke jeg heller.

For jeg har _hatt_ svineinfluensa.

Hvor syk følte du deg på en scale fra 0-10? Jeg tenker oppegående, ubehag, sengeliggende, evt sammenligne med en annen influensa?

Jeg hadde en influensa i fjor og ble veldig syk. Likevel syter jeg med å vaksinere meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...