Gå til innhold

Har alle fått igjen skattepengene nå?


Line

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest trist jente

Hvordan avgjøres det hvem som får igjen på våren og hvem som må vente til høsten?

Trodde det var slik at dersom man ikke leverte forenklet selvangivelse måtte man vente til høsten, men har nå snakket med flere som har levert forenklet som fikk beskjed i vår at de var blandt dem som måtte vente til høsten. Plukker de bare ut tilfeldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan avgjøres det hvem som får igjen på våren og hvem som må vente til høsten?

Trodde det var slik at dersom man ikke leverte forenklet selvangivelse måtte man vente til høsten, men har nå snakket med flere som har levert forenklet som fikk beskjed i vår at de var blandt dem som måtte vente til høsten. Plukker de bare ut tilfeldig?

Det er kun de selvstendig næringsdrivende og de som lignes sammen med dem, (ektefelle) som får igjen på høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jippi! Jeg fikk igjen penger

Fikk brevet på onsdag denne uka. (Oslo-området)

Har ikke sjekket om pengene har kommet inn på bank ennå, men jeg gleder meg til å bli over 30.000,- rikere.

Det kommer VELDIG godt med nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trist jente

Det er kun de selvstendig næringsdrivende og de som lignes sammen med dem, (ektefelle) som får igjen på høsten.

Men tre av mine venninner som har levert forenklet selvangivelse fikk beskjed i vår om at måtte vente til høsten. De er ikke gift eller samboere. Og ikke selvstendig næringsdrivende. Vanlig lønnet arbeid med arbeidsgivere.

Det du svarte nå var slik jeg trodde det var, men det stemmer ikke med mine tre venninner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun de selvstendig næringsdrivende og de som lignes sammen med dem, (ektefelle) som får igjen på høsten.

Neida, vanlige lønnstakere kan også komme i gruppen som må vente til høsten. Dette er tredje året jeg har fått oppgjøret om høsten. :)) Og jeg er ikke selvstendig eller gift med en av den sorten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men tre av mine venninner som har levert forenklet selvangivelse fikk beskjed i vår om at måtte vente til høsten. De er ikke gift eller samboere. Og ikke selvstendig næringsdrivende. Vanlig lønnet arbeid med arbeidsgivere.

Det du svarte nå var slik jeg trodde det var, men det stemmer ikke med mine tre venninner...

Ok!

Det kan jo hende det er nye regler etter at det ble mulighet for å levere forenklet selvangivelse?

Det er jo ikke så mange år siden...

Takk for informasjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan avgjøres det hvem som får igjen på våren og hvem som må vente til høsten?

Trodde det var slik at dersom man ikke leverte forenklet selvangivelse måtte man vente til høsten, men har nå snakket med flere som har levert forenklet som fikk beskjed i vår at de var blandt dem som måtte vente til høsten. Plukker de bare ut tilfeldig?

Jeg var visst tilfeldig utvalgt i år ja. Hadde regnet med å få pengene i juni, slik som i alle år tidligere, men i år fikk jeg brev om at jeg var en av de som ikke fikk igjen pengene før til høsten.

Sitter nå her og venter da, med tom regningskonto og en haug av regninger som skulle vært betalt forlengst. Stakkar meg :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, onsdag denne uka.

Jeg var rimelig sikker på at de skulle komme den 21. selv, men enn så lenge er de totalt fraværende fra min konto...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at de har riktig kontonummer? De burde være kommet nå.

Jada, alt skal være i orden... kanskje det har kommet brev i dag, jeg har ikke vært ute og sjekket posten enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun de selvstendig næringsdrivende og de som lignes sammen med dem, (ektefelle) som får igjen på høsten.

Jeg har aldri vært selvstendig næringsdrivende, så det stemmer nok ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært selvstendig næringsdrivende, så det stemmer nok ikke :)

Nei, jeg ser at mange svarer det! Da lærte jeg noen nytt idag også.!

Men er det noen regler for hvem som får på høsten utenom de selvstendige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...